Sv: 09-orna.

prova går ju alltid, sen sägs det att en del kan få störningar om dom "knorkat" till sig i korset ..för att det går nån nervsignal till hypofysen den vägen ganska ytligt...vet inte m det stämmer men det har jag hört flera ggr. Men eftersom mamman var lika kanske inte det stämmer på din häst

Okej, jag vi ska iallafall kolla upp henne rejält igen, eftersom hon haft en otäck sparkskada med brodd på hasleden som nu läkt, och så är hon inne i en rejäl växtperiod igen. Men det känns som om det är ngn slags obalans i henne med hormonerna, vad det nu beror på, och hon är väldigt lik mamman på många vis. Tack för tipset, alla små pusselbitar är till hjälp;)

32082415.jpg

32082414.jpg

Uppdaterar med lite sommar och höstbilder på Maya Mystica, i väntan på den sköna årstiden:)

Men åh så tråkigt och typisk!
Hur ser prognosen ut?

För att muntra upp dig lite kan jag tala om att vår Champis som fick en spricka i kotbenet nu är tillbaka i träning igen.

P1000642.JPG

Operationen gick så bra som vi hade hoppats på.
Bilden visar en nyvaknad häst.
Nu återstår den trista konvalicensen.

Låter bra det !:) Och om resten flyter på nu bara, så ska du se att vi ses på banorna så småningom med våra 09: or ....;)

kl

Vad kör ni i för motionstempo? Hur långt kör ni?

Min joggar i 3-minuterstempo i princip hela tiden, jag kör 9 km + uppvärmning och avskrittning.

Idag har vi kört ner Etta Extra och Etoile till Tommy Zackrisson där de ska stå i träning.

Etoile är såld. Jag ska åka ner till Zacke imorgon och säga hejdå, på onsdag åker hon till sin nya ägare.

kl

Vår 09:a Angel and Demon klarade sitt premielopp i tisdags på 32,1. Hon skötte precis allt på ett jättebra sätt :)

Ja oj, vad tidigt! :)

*kl*
Etoile dagen innan hon åkte till sina nya ägare.
etoile800.jpg

Etta Extra ute och tränar
ettaextra800.jpg

Det är en riktigt talangfull dam. Skött träningen på bästa sätt och är som en gammal häst att ha och göra med :) Nu får hon pusta lite och sedan tränar vi på tills någon köpare dyker upp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 503
Senast: tuaphua
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 782
Senast: banani
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 594
Gnägg Hej! Jag drömmer vidare och hoppas förverkliga drömmen om att ha min häst hemma.Jag funderar mkt på hur jag ska lösa dethär med...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden