09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Anyo: Min plutte har då växt om din flicka nu då. Han låg länge på 157 själv men är faktiskt 159 idag och växer fortfarande känns det som ;D Även om det går jäkligt långsamt.. Haha men jag kan tycka att det är en rätt lagom storlek, de är ju i varje fall inte för små :)

Näää så fuskit ;) hihi . Mätte henne idag och hon stod på samma . Vi kör nog på platå skor nästa gång ;) hihi

Hahaha gör det, de blir nog en bra förbättring ;D haha min har dessutom inga skor, om man ska skryta med det också (A) hahaha Det bästa med honom faktiskt, han har fantastisk hovkvalitet! :)

en liten film från igår: http://www.youtube.com/watch?v=GoV9KJlbB4k&list=UUuuM7aVyMByyeZAzmGy3ljA&feature=c4-overview

Jag och lennon var inte alls på samma sida igår, om ni spolar fram till 1:18 ungefär så ser ni vårat problem, han kastar upp huvudet och tar man det minsta lilla så ställer han sig. Min kompis hoppade upp för jag blev bara frustrerad och slog till han mellan öronen ett par gånger när han ställde sig, efter det var han en ängel.. det var lite tufft att se, men tror jag har daddat lite för mkt med honom, han behöver gränser. Annars är jag ganska nöjd med han igår efter, förutom att han bara springer, men hellre det än att han går med handbromsen i!

Där när han slår sig fri hade jag endast rättat framåt med ben och haft samma kontakt med handen. Absolut inte ta handen tillbaka och bromsa! Att han slår sig fri är ett resultat av att han inte är framme för dina ben. Sen hade jag jobbat med att ugna ner takten på honom, trava långsamt och rid lätt så långsamt du kan.

Tycker hästen ser väldigt trevlig ut!

det är precis det jag försöker göra, jag driver bara på framåt och försöker vara så stilla med handen som möjligt, tack för tipset annars! :)

KL

Jag har gått emot läkarens order och tog mig faktiskt en liten ridtur på sisodär 5-7 min. Jag hade en polare med som halvvägs igenom började filma.

Nu får ni vara lite snälla :D Glöm inte bort att jag har en rygg som inte riktigt samarbetar än och inte har ridit på länge nu :p Det är typ 3 år sedan jag la ut video på när jag själv red, då blev jag totalsågad :o Så jag är lite nervös nu...

http://youtu.be/TZ2q_vTP4CE

Det jag vet om är att min sits lämnar mkt att önska, hans tjafs i munnen beror mest troligt på att vargtänderna sitter kvar, och de får sitta en stund till, iaf tills jag vet att försäkringskassan beviljar mig ersättning för min sjukskrivning :nailbiting:

Jag tycker ändå det ser väldigt bra ut, men jag kanske inte är rätt person att bedöma sådant (A)

Hade jag vetat att Remii's vargtänder satt kvar när jag fick hem honom(fast uppfödaren sa att han inte hade några) så hade ju jag inte väntat med att kolla honom igen. Det tog väldigt mycket tid för oss känner jag, så hoppas du kan dra ut dem på lille Fille snart :) Han verkar ändå inte ha så extrema problem med dem, Remii tålde ju knappt ett tygeltag ett tag ;P stackarn.

För att inte ha kommit så långt så tycker jag han är världens smarrigaste häst och ser ändå ut att ha väldigt lätt för sig. Tror det kan bli jääääätte bra faktiskt, nu när ni ändå börjar komma igång igen sedan du fick hem honom och sedan du åkte av. Ni har ju haft en del emot er om man säger så ;)

Btw gillar jag klippen i filmen, en skimmel eller svart.Klipp Men han ser ändå väldigt lätt ut. klipp VOV VOV. klipp Hahaha lite dålig humor så här på kvällen men kul var det! ^^

Haha! ja klippen är sjukt roliga tycker jag med! Jag har lyssnat på videon fler ggr än vad jag har kollat! :p Jag hade kvar ljudet med flit bara för att jag tyckte det var så roligt :p

Vad kul att du gillar honom, och att du inte tycker att det ser så illa ut :o
Man ser ju väldigt tydligt att han är grön, men det känns ändå som att det är på rätt väg.

Haha, jaaa... lite emot oss har vi haft, främst är det väl hans växtperioder och min bristande motivation som har varit problemet. Men det blir nog lite lättare när jag får medryttare till honom, då känns det inte lika tröstlöst om jag bara hinner/orkar rida 2 ggr på en vecka, för förhoppningsvis så kanske den andra människan rider honom 2 ggr då med :D

Jag är livrädd för försäkringskassan kan jag tala om. Det blir inga extra utgifter förens jag har fått pengarna i näven :nailbiting: Sedan får han åka till tandläkaren :D

Haha tror dig, jag var tvungen att kolla några extra gånger för att få mig ett gott skratt :D hihi

Ja men det verkar som om en medryttare är vad ni behöver så att du inte känner att han bara står där och samlar damm om du inte hinner. Jag känner lite så nu med min nybilvna 3åring, hinner inte med honom lika mycket som jag skulle vilja, sedan så skyller jag lite på att jag inte har bråttom med honom. Vilket inte känns bra, men 5åringen tar mestadels av tiden, samt 12.an måste ju också hållas på med, så det blir lika lite som med 11.an. Hehehe Ne så jag vill ju få honom såld helst i April/Maj. Så att jag slipper pressen med att han måste tränas, hållas igång och hoppas in och bli så fin som möjligt. Bläää

Men ni får säkert en rush framåt nu, för ju mer han går desto lättare blir det ju sen och kanske är han klar med växandet nu ;) Väldigt fin är han i varje fall och jag tror det kommer bli jätte kul att jobba honom nu när ni kommer igång. Han ser ju så himla trevlig ut :love:

Hehe ja kommentarerna var ju härliga! Det enda som är hiskeligt på filmen är din hjälm ;):D Med tanke på att du haft problem med formen på honom tycker jag det ser fint ut! Han börjar förstå och söker sig nedåt, bitvis bär han sig ju riktigt tjusigt. Tror han kommer slappna av mer i överlinjen när ni plockat vargisarna och du blivit varm i kläderna!

Min egen kuse är dyr idag! Jag hade ingen medhjälpare så medan jag vågade satt jag upp själv på stallplanen. Tror inte jag behöver longera henne innan passen, spänd blir hon oavsett när hon ska gå med ryttare. Men jag har lärt mig hur hon reagerat, hittills. Nu kutar hon med ryggen och kan kicka och bocka. Men att bromsa henne fungerar bra, och efter ett tiotal meter är hon mottaglig för skänkel och slappnar av. Återstår att se om hon tål det eller om det kommer nya uttryck för obehaget. Jaja, vi red alltså till ridbanan. Eller jag satt av strax innan, det var första gången hon reds "själv" från stallet och efter att ha passerat soptunnor och skotrar tvärvände hon och ville sticka för mig när vi mötte ett tolkande ekipage. Sådana finns det tydligen inte så många av i Holland. Men ny uppsittning på ridbanan, samma där. Ett kort pass på dåligt underlag innan vi skrittade hem. Pyser av stolthet än. Det är min tjej det! :love:

33urj92.jpg

Haha! Fast anar du hur praktiskt det är på tävling med den hjälmen?? Man mailar en fotograf som har varit där och tagit bilder, de undrar efter startnummer... Och jag glömmer ju jämt det, så man svarar bara: Det är jag som har den rosa hjälmen!! :D
Fotografen vet DIREKT att vem jag var då :D

Vad kul att du gillar honom!

Jag håller med dig, nåt steg här och där bär han sig ju riktigt bra, får jag honom att bära sig så helatiden så småningom så är jag ruskigt nöjd kan jag lova!

Någon galopp blir det inte än på ett tag dock, kroppen samarbetar verkligen inte då. Och han orkar inte riktigt galoppera "själv", så vi körde lite slarviga galoppfattningar för rösten, för det var det min kropp orkade med. Och han gick ju lite "för bra" i traven, han orkar inte göra en bra fattning ur den traven utan måste upp lite mer för det, men den styrkan kommer så småningom :P Förhoppningsvis lagom tills att min kropp samarbetar med ;)

Vad kul att du är nöjd med din hästapålle idag med :D

MattiZ: Ja det är inte kul när man känner mer press än vad man har tid till liksom. För mig blir det lätt att jag struntar i allt då, för det känns övermäktigt. Och du, han ääääär trevlig! :love:

Senast ändrad:

Gillar verkligen din Fille! Han har ett härligt gung i steget som visar hur fint hans trav hade kunnat utvecklas ytterligare. Han måste bli längre i halsen och våga sänka sig mer. Fast det vet du om och dit kommer ni nog så småningom. Tror att longering med en gogue eller chambon en dag i veckan hade kunnat hjälpa honom att hitta formen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 729
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama