09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Aaa, han var ju inte i Sverige så länge..:/
Men man kan ju köra ner stoet till Tyskland och få betäckt med honom :)

Tänkte jag skulle göra det nästa år med min ena :d

Frågan är om det går att få tag på fryst om man kontaktar hingsthållaren? Borde gå... men har som sagt inget sto just nu ändå, den ena är för gammal och den andra för stor för att passa med honom, finns viss risk att avkomman blir 180+ då;)
Jaha funderar du på Cellestial eller någon annan hingst? Han har ju en del fina söner också.

Irco Marco är morfar till min. Har 2 stycken med IM som morfar dock inte samma mor till dom.

Som jag har förstått det håller hingsthållaren hårt i det frysta från Cellestial. Har varit uppe i nån tråd på avel hur svårt det är att få tag i honom.

Imorgon blir det nog åka till ridhuset med flurr för första gången! Han behöver lite resevana och få komma ut, samt paddocken är skit just nu efter regn och på frysning så vill ha lite ordentlig ridning :D

Dagens Pellefant :love:

februari+062.JPG

*kl*

Försökte få Juno att modella sin klippning igår. Inte helt lätt eftersom han är väldigt godisorienterad och han visste att godiset fanns i min ficka. Hej Ponny! Hursom blev han alltså klippt i söndags. En tafflig halvklippning men eftersom det inte är en vettig vinter här och ganska varmt så blir han lite svettig allt eftersom jobbet ökar. Han uppförde sig bra och det var inga konstigheter med maskinen:).

1661845_10202320663209862_83269114_n.jpg

Min flutt var super duper duktig idag! In i transporten åka till ridhuset, visst var det lite intressant med speglar och allt annat som gick att kolla på i ridhuset, men jag skrittade fram för hand så han vart lugn sen när jag väl satt upp. Han var jätte duktig och gnäggade en gång på sin egen spegelbild xD haha lite gulligt och visst han var lite mer tjabbig med arbetet men han var väldigt lugn och trevlig! Samt tog vi några mini skutt över ett kryss så att han vänjer sig vid färgade bommar och annat. Han tvekade inte ens, väldigt nöjd med honom idag :) Så vi ska åka nästa vecka igen, få in en rutin på det.

Jag har köpt en "hållnings"väst från PS och red med den idag. Men kruxet är även att jag bytte tillbaka till sadeln jag tycker ligger bäst på honom men han har aldrig gått så bra som han gjorde idag! Han till och med bockade tre gånger efter första hindret jag hoppade ;) haha rent bus tror jag det var för det var första gången han hoppade ordentligt då hindret var lite högre än vad det brukar vara. Han verkade bli jätte glad i alla fall och hoppade tre gånger till klockrent. Jätte kul var det och han var lugn i både skritt, trav och galoppen. Allt var kontrollerat och härligt! Önskar någon hade kunnat filma iaf, så jag hade fått se skillnaden (A)

Kul MattiZ! Jag följer alltid dina inlägg med intresse. Hoppas du hittar någon som vill filma snart!

Jag och Galishimo har ju fått göra lite avbrott i träningen eftersom vi bytt stall och vi behövde lite tid på oss för att rida helt ensamma ute, vi är ju bortskämda med ridhus. Men nu börjar det flyta på bättre utomhus och jag känner mig ganska trygg med honom. Han är ju klart mer spänd ute än inne, men han verkar ändå gilla läget. Pga underlaget har det blivit mycket skritt, men idag hade jag som mål att trava mer än vad jag skulle skritta. Det gjorde vi! Skitnöjd, är jag!

februari+030.JPG

Tack, ska försöka bli lite bättre på att uppdatera här...
Ja det stämmer Cellestial är pappa till honom, vill gärna ha en till;) men ack så svåra att hitta...synd att hans mamma är för gammal annars kunde jag gjort en till.

Jag har en född 2010... han kommer bli till salu i höst :angel:

Härligt, tror flytten snart är bortglömd! Och han blir säkert jätte fin ut med snart när han börjar vänja sig och slappnar av :)
Jag läser dina inlägg med stort intresse jag med :D

Idag har han fått vila men imorgon blir det nog paddocken igen innan den blir mjuk och jobbig.. Haha så passar på extra mycket nu när den fryser under natten och de två översta cm är mjuka. Perfekt! :) Är lite taggad faktiskt för har bestämt mig att hoppa ordentliga hinder, endast kryss hittills. Så det ska bli spännande. Såg hur han busade i hagen idag och jäklar vilka bocksprång han kan ladda ur sig, så hoppas verkligen han inte gör sånna språng imorgon xD haha

KL

Igår var årets första träning. Åkte till min tränare med Java. Hon tyckte att hon hade blivit fin sen sist. Känner mig lite stolt när jag får höra det faktiskt :D Vi tränade mycket på att samla upp henne så mycket som hon orkade med och aktivera henne så hon skulle trampa mer uppåt med bakbenen än framåt. Gick skapligt bra. Men det var jobbigt åt henne. Sedan låta henne falla isär lite fram och tillbaka igen. Gjorde lite öppna tänk på långsidorna men jag skulle ställa henne mer än jag flyttade och tänka att bogen skulle in mot väggen. Sedan gjorde vi några fattningar från skritt till galopp. Flöt på rätt fint. Var super duper nöjd med träningen. Java gjorde bra ifrån sig. Var riktigt skönt att få träna igen efter vinters uppehåll . Första tävlingen är spikad och blir 8 mars :)

http://www.youtube.com/watch?v=DhhR2E5Z7Lg

Va trevligt det ser ut, spårar fint och rör sig trevligt. Duktiga som är klara för tävling!

Himla roligt att höra. Hon är super duktig den lilla. Hon spårar fint men ibland kan matte glömma ytterskänkel så vi går lite på snedden :D . Skönt också med en häst som man inte behöver sitta på helspänn på :)

Häromdagen rymde mina kusar ur hagen. Såg lite märkligt ut efetrsom grinden var öppen och handtagens klo uttöjd. Nu vet jag hur det blev så. Junos senaste partytrick är att ta tag i grindhandtagen med munnen och öppna grinden. Stallägaren tog honom på bar gärning nu ikväll. Den ponnyn alltså.

Det är tur man har järngrind ;) Haha lilla busiga Juno!

Idag slog det slint i huvudet på min, alltså jag blir tokig på hans psyke just nu ibland... Men ska väl sluta att försöka rida dressyr i skogen.. Allt började jätte bra, vi jobbade med att fatta galopp i form då han gärna vill slänga upp huvudet och springa så fort benen orkar i princip. Vilket gick super bra de tre första galopperna. Han tog galoppen i form men höll den istället inte så länge vilket inte störde mig. Men för honom blev det väl som någon laddnings grej? Tillslut gick det inte att ha honom i form i galoppen alls utan han bet väl tag i bettet och sträckte fram mulen typ och tjurade i galoppen och fort gick det. Så då blev jag väl lite sur och tog tag lite hårdare och drev på istället. Gick ju bra den uppförsbacken men till nästa vart det helt kaos i hans huvud. För så fort jag tog lite i tygeln när jag fattat galoppen då så sprang han på sidan ner i dikena bland stenar och allt :S varje gång! Blev fan tokig på honom för han skrämde ju skiten ur mig. Så sen funkade inget bra och matte var både frustrerad galen och förbannad, samt var hästen dö svett eftersom jag då tränade hårt i skritt och trav emellan försöken till galopp... Sååå jag tog in han i paddocken och samma sak där heltkoig skulle springa på snedden och inte alls lyssna, men ett varv av bråk så gav han med sig gick jätte fint och mjukt i form helt lugnt och samma sak med andra varvet, lite bråk först ett varv och sedan helt mjukt och fint... CP häst.. Säkert mitt fel alltihopa men jag orkar bara inte med honom ibland, för mkt energi för min del tror jag. Inte kul om jag bara kan rida honom i paddocken, inte nyttigt för honom heller. Men men vi kämpar vidare och ska till ridhuset på söndag! Kul kul, han ska få gå promenad imorgon också utan ryttare på ryggen. BLÄÄÄÄÄÄ alltså. Låt det bli arpil/maj snart så jag kan sälja honom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 729
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama