Sv: 09rna del 2
himla fin häst det där! har inte vart jätteaktiv här på ett tag nu och känner att idag så ska jag uppdatera lite om skrutthästen, Lennon eller Lennart som jag brukar kalla honom när han är trög eller så, haha!!
Dom två senaste dagarna har vart mycket roliga! igår hade vi en sadelutprovare ute hos oss och det gick jättebra, hittade en bra sadel till ett bra pris som låg perfekt och verkade göra underverk, han blev en helt annan häst att rida, mycket större rörelser och 100ggr mer energi!! superhärligt! så den får jag hem i veckan, hon skulle bara stoppa om den lite till för att verkligen perfekt matcha hans rygg!
Sedan så skulle vi klippa honom, haha det var ju... roligt... stegringar bomull i öronen, kasta sig runt, tog nästan sönder sladd, trampad på tårna och grimskaft avslitet så var det väl inte det lättaste jag har gjort!
men antar att det blev helt okej, var dock väldigt dum och skulle bara testa klippmaskinen lite på honom och tänkte inte efter alls vart jag skulle testa haha, så det blev kort där uppe!
vackert va?
Men slutresultatet blev såhär:
inte helt jättefult ändå va??
och vidare till dagen då, idag löshoppade vi och han var superduperduktig, vi hann komma upp till 110 och sedan vart han trött men han var såå duktig, han hoppar ju jättefint! (eller är det bara jag som tycker det för att han är min häst?? haha)
haha..
SÅ nu är jag klar, nu vill jag ha svar och uppdateringar från alla er! kanske inte riktigt lika lång och bildbombad som min är, för jag kaanske tog i lite nu!! men är ju så stolt hästägare nu!