09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Lilla fina Juno, väldigt söt pönny du har! :love:

Nu kliar det i fingrarna på mig, ska åka och kolla på min plutt imorgon och hur det går för honom! Ska nog ta med kameran också, filma en snutt kanske, men fota mest tror jag! :D

Litet dressyrpass på gräset idag, gick väldigt bra och han börjar bli mer och mer sansad nu :)

Gramanen är på pga att han har varit så fantastiskt tokig innan men nu har foderändringen nog gjort sitt så nu behövs den nog inte mer ;)

Liten bild i låg form :)
null_zps1b8755e4.jpg
[/IMG]

Wooop, har ju varit å kollat på min kluns idag. Tror han växt lite. Får se när han kommer hem ^^
Men han har lagt ut massor av muskler, jätte fin har han blivit!

Jag tycker det gått jätte bra på bara 2 veckor! Öm men jag lägger inte ut filmen, tror inte tränaren i sig vill ha den ute eller så här :) Bilder blir det dock;

967338.jpg

967339.jpg

760867.jpg

Ser trevligt ut:). Du blir inte sugen på att behålla honom och träna på själv så att du lär dig rida honom? Med tränarhjälp både till dig och hästen borde det väl fungera alldeles utmärkt?

Problemet är att tränaren har inte tid att komma ut till mig, jag vet inte jag är ensam här ute och rida så min vanliga tränare verkar inte vilja komma ut längre, alltså hon vill ha fler på en och samma lektion. Vi får se hur det blir med de där.

Och jo lite sugen är jag på att behålla honom, men samtidigt så har jag aldrig riktigt fastnat för honom. Inte klickat du vet :) Men blir han inte såld nu inom dessa två veckor som han är kvar hos tränaren så har jag kvar honom över vintern å säljer honom till våren ist ^^ Och självklart ska jag rida honom då och verkligen tvinga någon tränare att komma ut å hjälpa mig xD eller så får jag åka iväg med honom, nu när han är lite lättare att köra i transport :)

Senast ändrad:

Även om det är svårt att sälja sina "barn" så tycker jag ändå att du tänker rätt!
Om man inte klickar och har någon kemi så är det alltid svårare att arbeta med dom, tycker iaf jag :)
Man har liksom mer tålamod och är mer juste mot en häst man verkligen gillar än en som man bara har för att man inte blir av med dom..

Precis så har jag tänkt, var nog därför vi hamnade i sådan konflikt med varandra förut, men sen har de inte gått ut över att han litar på mig utan det är bara i ridningen det krånglar, så visst kanske det blir bättre nu. Men jag känner ändå att det är bättre att sälja. Visst vill jag träna och bli bättre, men de kan vänta ett tag till. Har jag honom till våren dessutom så mättar jag nog ridsuget lite ;)

Ikväll ska jag på hoppträning med rödingen, hoppas att han sköter sig lika bra med hinder som han annars gjort i veckan :)
Har med mig filmare ikväll så sen kanske jag kan bjuda på nån liten film snutt, vi skulle ha gympahoppning i kväll så vi får se hur Mr Brottom reder ut det ;)

Hah det ska nog gå bra, vill jätte gärna se en film sen! :)

Priset på min pålle är höjt ganska mycket, för att nå ut till de mer seriösa hästköparna, samt att min tränare tyckte jag underskattade honom mycket x) haha Så nu har det ringt två stycken sedan jag la in annonsen igår och tror första visningen blir i början av nästa vecka :)

Jag är ju såklart partisk och hemmablind men jag tycker han är ruskigt grann och faktiskt en snygg modell på häst, trots fullblod ;)

Han har haft så lång paus på grund av dels en liten muskelsträckning och även lite växa/mogna vila. Han är för att vara Fbl lite "sen" och vi har haft en del väntan med honom, men det tycker jag han är värd :)

Klart att det finns dösnygga fullblod också!

Jag har också ett sånt här hemma ;) Fast hon är numera avelsmärr pga ligamentskada :(
Men jag hoppas kunna få några fina bebisar av henne, hon har ju sitt första i år med en welsh mountain hingst :)

Precis :) Dock undrar man ibland om domarna kollar åldern på hästarna när man rider. Ibland känns det liksom inte riktigt så. Men vi får se vad dem tycker på söndag, då är det en ny dommare som vi rider för :) Eller ja pluttan iaf.

KL
Igår hade en kär vän till mig ridit ut på Java. Första gången hon går själv i skogen. Det hade gått väldans bra. Dock när hon fattade galopp så tyckte Java det var Jääätte kul så hon drog iväg i världens racer fart ;) Hon fick inte stopp på henne så hon fick galoppera ett tag . Tur att ryttaren är tuff. Hade det varit jag hade jag nog troligen inte suttit kvar :D

Ut och galoppsa är bra har jag hört :D
(Även om det är bra om även bromsen funkar)

Jag har lagt ner att ut och cantra Savant med sällskap...eller rättare sagt, jag väljer ett sällskap som kan gå sist omvi ska galoppera i hopa.
Savant blir SKIT ARG om han inte får gå först!!
Inte så att han är särskillt svår att hålla även om han ligger på men han slå! Han slår ja jävlar i havet...! O_o Det tar MAX. Fyra galoppsprång om man han tur mellan brallarna.. Och han kan hålla på så i hur många kilometer som hellst, där är liksom ingen hejd på honom..
Och det känns som att det ger liksom inte så mycket..

Så nu när jag ska ut och rida en runda där jag planerat att galoppera mycket så är det lugnast att göra det själv så det blir något av det.

Men annars så e han dö cool med sällskap med att ut och klättra eller bara ta en lugn runda.

Hade tänkt att jag skulle ridit någon hubertusjakt med honom nu i höst, men för alla andras skulle så skippar vi det med tanke på att man inte får rida före pikörerna :cautious:

Haha ja bromsen försvann nog :D . Men det rörde inte ryttaren något. Hon fick helt enkelt galoppera ur sig. Öronen spetsade rakt fram och hon hade bara rullat på. Inte tittat på nånting, annars kan hon va ganska rädd för fåglar men inte en blink :) Tur när man har lite tuffare ryttare omkring sig som vill göra det en annan inte vågar sig till :)

Min pålle har ju alltid varit bättre ute än i paddock med mig, eftersom vi bara bråkat i paddock.. Hehe, men han var också lite så, alltså blev bråkigare och tjurigare när han fick gå bakom :P Men vi tränade bort de, tog ett tag dock men det ska fungera det med tycker jag ^^ Annars är han fin som första häst, blir aldrig rädd för något om man galopperar, rusar inte iväg eller bockar, så trygg skogshäst är han ju iaf ;D

Låter bra :) Java är ju också trygg men hon fick väl lite extra energi när det blev galopp + storm ute ;)

Måste bara fråga sådär rent allmänt.

När ni hoppar era unghästar och dom busar för att det är roligt, låter ni dom tycka det då och latchar lite efter hinderna, eller "bestraffar" ni dom på något sätt för att dom busar?

Jag har ju lite problem med det där med styrningen efter hinderna på min röde eftersom han tycker att det är så väldigt kul.
Han är inte dum, inga jätte bocksprång eller rusningar, men han drar gärna ner huvudet mellan frambenen och ruskar lite på det.

Igår hade vi gympahoppning och han reder ju ut långa serier osv utan att tappa koncentrationen men det är ju det här efter den avslutade linjen, då kommer buset, gärna uppe i hörnan liksom.

Vill bara höra rent allmänt hur folk tycker och tänker och gör runt detta :)

Jag hade ignorerat det helt, bestraffar du i det läget är det lätt att hästen tar det som en uppmärksamhet = denne tar det som en belöning istället? Jag skulle det låta vara, hoppa tills han inte tycker de är lika roligt längre x) Jag hade nog inte bestraffat det heller och velat att hästen ska ta det som en bestraffning, för de kan ju döda själva bjudningen kanske? Så länge man inte trillar av så glömmer ju hästen det snart ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa

Hund, Katt, Andra Djur