Sv: 07
rnas tråd version 5!
Jag skulle ha ridit min 3-åring idag. Tji fick jag.
Ridhuset på gården går inte att använda lägre så jag kommer få himla bekymmer med att få igång honom inför visningen. Får väl hänga på honom och kanske rida något varv på stallplanen. Gå ut i skogen är det ju inte fråga om eftersom jag varken har sällskap att rida med där eller kommer fram med all snö. Longera går inte heller.
Dessutom har vi problem med en häst hemma i stallet. Nästan alla staket är nedrivna och hästarna som kan vara ute stannat bara där för att de är snälla och inte försöker gå igenom de få staket som finns kvar.
Stallägarens hästar går för det mesta i deras trädgård eftersom staketet mellan hagen och trädgården är oexisterande. Mina "pojkar" (mina äldre tävlingshästar) är snälla som lamm och deras hage är därför hyfsat intakt.
MEN 5-åringen stannar inte i en enda hage. Hon kan inte gå med de andra eftersom hon då drar igenom staketet och får med sig resten. Hon kan inte gå själv eftersom hon då går inte till de andra och får med sig dem. Hon kan inte gå i sjukhagen (som har trästaket + tråd) eftersom hon går igenom det också.
Vad fan gör man? Hon måste ju stå inne. I vadå? 3 månader till?
Att få ström i hagarna går det bara att drömma om. Och stolp går det inte att få ner i backen