07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Hon ser mycket trevlig ut:) Duktig liten häst:)

Elle ser också riktigt fin ut! Hon är mycket rejälare än min lille.

Här kommer en liten film från i går. Först lite longering och sen ridning i trav. 2:a gången hon travas uppsutten utan att någon springer bredvid. Mkt stolt matte :D (som bara är åskådare, pga graviditet)

http://www.youtube.com/watch?v=ZiUuI_SCT_E

Härligt trav. Jag älskar hennes färg och teckning. Ohhh vad jag önskar jag hade tillgång till ridhus, ser så kul ut. :laugh: När blir nedkomsten - jag menar när får du chans att sitta upp på henne själv och får jag gratulera till att du är så klok mor som undviker hästryggen.

Hälsning Maja

Tack. Jag hon har härligt kolsvart färg och ganska stor vit färg. Förstår att de är svårt utan ridhus denna vinter, och är glad att jag har tillgång. Nedkomst blir i slutet av juli, så jag får sitta upp efter sommarbetet. Var och köpte oversize ridbyxor i dag så att jag i alla fall kan rida ett tag till på den lite äldre hästen, så uppehållet inte blir så långt.

kl

Plutten blev fin i sina nya grejer från GHS. Täcket är 145 och passar nästan och tränset är fullstorlek på. Han börjar bli en stor kille:D

30525758.jpg

Hon ser mycket trevlig ut:) Duktig liten häst:)

Tack! Hon är helt super! För nån dag sen gick jag och skulle tömma kärran och såg en häst i siluett som jag tyckte hade så långa ben, och det visade sig vara lilla Queenie! :p

Din är också himla fin! En tjej som har stall här i närheten var också nere i gbg i helgen (jag var hästvakt) och hon köpte ett schabrak till min 08:a! :) För övrigt så har han också 145 på täcket nu... :angel: Hur stor är din? :)

Haha han är liten bara 160. Men jag hoppas att han växer en bit till iaf:) hur hög är din 08?
Det är super när man har lyckats skaffa sig hästar som tar allt med lite ro!

Tack Charlotte!

Ja visst är det underbart! Jag som varit så orolig inför inridningen av 08an, men nu känns det lite bättre! Han är om möjligt ännu tryggare än Queenie så det bådar ju gott! :p Han är strax över 155, hoppas att han stannar på typ 165. Täcket sitter lite löst också på innersta. Ett hål kvar att spänna ut på grimman så går han upp på full! Men jag köper gärna som han kan växa i. Fast det spelar ju ingen roll när de andra hästarna i hagen biter på det hela tiden... :cool:

Oj vad OT! :angel:

KL!

Jag red lite på min i söndags för tredje gången. Han skötte sig jättebra! Hängde först en bit, sen hoppade jag upp! En kompis ledde honom. Satt inte på honom mer än några minuter. Men allt gick bra!

Men de gångerna jag gjorde halt började han veva med ena frambenet direkt. Någon som har någon aning om varför?

*kl*

Löshoppning ikväll. Första gången "på riktigt" (löshoppades en gång för ett år sedan och har longerats mycket över småhinder). Blir spännande.

Idag red jag lillan för andra gången! :bump: Hon skötte sig precis lika bra som sist! Fortfarande blev jag bara ledd runt i grimma, men att "åka" räknas faktiskt! :angel:
Först stod jag lite i båda stigbyglarna (från en stol) och sen hoppade jag upp! Hon blinkade inte ens, som om hon gjort det tusen gånger istället för typ fyra.. :D Åkte lite i ena varvet, hoppade av, upp igen och åkte lite i andra varvet. SUPER gick det! Hon är mycket positiv och lättlärd! Använde även lite skänkel idag vid igångsättning. :)

Vi får se om det kanske blir en likadan tur imorrn, det är ju inte direkt krävande... :D

Bebishäst skötte sig finfint.

Gick på transporten utan problem och var supercool i ridhuset. Ledde runt nåt varv innan jag släppte så han fick trava över bommarna på backen. Fattade principen springa - hoppa - stanna - äta - springa ganska snabbt. Sedan byggde vi upp litet räcke till räcke och det hoppade han så snällt. Avslutade med några språng på räcke till oxer (som låg på ca 80 cm). Han "suger" tag i hindrena förvånandsvärt bra själv, blir nog inte så svårt att lära honom.

Bra gjort för att aldrig ha gjort det förr.

Tog några dåliga kort med mobilkameran också nu när vi var i ett belyst ridhus :p

DSC00098.jpg

DSC00096.jpg

Vad roligt med löshoppning! Kul att det gick bra! Min lilla är ju tydligen löshoppad förut men jag har ingen aning om hur många gånger eller hur högt.. Ska bli intressant att prova senare! :d

Åh så fin han blev!! :love: Btw, köpte du ett Sprenger bett? Är lite sugen på ett sånt med eggbettsringar jag också! :laugh::d (Om det finns så att ringarna är i mässing då ;))

Jag som tänkte ha massor att uppdatera med nu är sjuk! :( Hostar och nyser om vartannat, igår var första dagen jag orkade åka med till stallet sen Horse Show! :cry:

Hoppas på att bli frisk tills helgen så att jag kan ta mig en ridtur både lördag & söndag! Lillan är vild och galen nu! :D Om snön bara kan skärpa sig och bli mjuk så att dom slipper åka ner 10000 meter i marken när dom går *suck* så kanske jag kan få klar henne någon gång, eller ja, klara blir dom väl aldrig men klar såpass att hon är mer ridhäst än inridningshäst iaf! :bump:

Jag är också sjuk, men det verkar bara vara en kort vända. Var borta i helgen, så jag såg inte Lotta på 2 dagar. Var ute i måndags och låg sen hemma igår. Idag hade jag bara feber, så sambon hjälpte till och skjutsade ut mig till stallet. Mycket uppiggande att få pussa på hästmule och få i sig lite sol. Lotta var jättekelig och pussjuk idag och nöjd med livet. :love:

Nu vill jag bli frisk och färdig med projektarbetet, så att jag och Lotta kan jobba lite mer igen. :banana:

Här är en till som är sjuk!

Blev dålig i förra veckan och har legat hemma sen dess. Gick till praktiken igår men blev hemskickad efter en timme (jag såg tydligen inte lika frisk ut som jag kände mig :angel: ). Idag mår jag dock bättre än på länge (dvs ingen feber) så hoppas att jag kan gå dit imorgon igen.

Hehe nope köpte det på Haglunds tror jag. Är lite för snål för att lägga ut 800 på ett bett som han kanske växer ur. Men det är anatomiskt utformat och han verkade gilla det:)

Idag har jag varit ute och gosat med min Plutt. Lät honom gå lite lös i paddocken och så blev jag så sugen på att rida så jag hoppade upp från en snövall och skrittade fram till öppningen där Plutten plockade upp sitt grimskaft och gav det till mig så jag kunde koppla honom och sedan skrittade vi nåra varv:) Snällaste hästen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar