Sv: 07rnas tråd version 5!
Så söt och nätt modell. Hur stor är han? Rund och go som sig skall efter sommarbetet.
Är du igång med distans idag? Har glömt vad du hade för häst och tävlade med. Själv tävlade jag förr distans, men det är länge sedan nu. Har en arabvalack kvar, med spatt, därför kvar antar jag. Men annars är mina 07or halvblod.
Till alla:
Idag blev det 10 minuters skrittur i vår skog. Det går att ta sig runt en kort tur, men bara vintertid, då det längst bort vid ett kärr är torvmosse och där sjunker hästarna ner i torven när det inte är tjäle.
Bionix var som vanligt så framåt. Ingen tvekan alls, trots att han inte gått där förut. Det går över både grunda diken och stenbroar, han tittar lite, men stannar inte utan skrittar raskt på. Nyfiket framåt - har sådan fantastisk attityd - blick. Här är en bild på en typisk Bionix min.
Qvintus fick på sig sadeln idag, för andra gången i sitt liv. På senare tid har jag mest hängt i hagen med honom för att vinna hans förtroende. Han är lite osäker. Först stod han en stund i boxen med den på - det var frid och fröjd. Sedan gick vi ut, när han började trava blev han rädd av guppandet. Så det blev några minuter på volten i trav och galopp, tills han insåg att han inte kunde springa ifrån den. När han skrittat lugnt åt båda håll, hade han varit duktig nog och fick komma in i stallet och pusta. Nu måste jag igång med honom verkligen.
Jag är sådan att jag drar mig för det här med inridning. Man vet då aldrig vad som kommer att hända, med en unghäst och jag börjar nog bli lite för gammal för sådant här. Det här blir nog mina sista inridningar. Skulle jag till äventyrs ha unghäst igen lär jag vara för gammal och får överlåta till någon annan.
Hälsning Maja