07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Man kopplar trådarna så att hästen inte måste vara jordad för att få en stöt. Kan ju vara svårt med jordningen på vintern...

Det fanns någon bra sida som beskrev det men nu hittar jag det inte såklart....

Eller så gör man det enkelt för sig och köper färdigt vinterband, läs mer här tex

Länk borttagen, enligt Bukefalos regler

mvh
moderator

Senast ändrad av en moderator:

Vad trist, men det ser inte spec roligt ut i hennes hage, det lär ju inte underlätta.... Jäkla lera!

Nej, precis. Dumma lera. Vi väntar på kallare väder så att vi kan bearbeta hagen lite...
Jag som var så lycklig över att ha blivit av med skiten i hovarna...när det nu var...? Förra vintern...hösten...? *suck*

Samma här, nu är bärrandsrötan tillbaka, hann bara sluta med Boabootsen så kom det tillbaka som ett brev på posten. J-a lera. Jag vill ju inte ha bootsen på jämt då de är ganska tunga och jag tror inte att det är så lämpligt för hans leder så det får nog bli skor vartefter iaf. J-a skit!!

Nu har vi (sambon och jag ) kommit fram till att vi köper en Boj i Februari så ska jag börja åka till Stina G***l och rida in Jack, jag rider och hon instruerar. Blir väl ett par dagar per vecka till att börja med. Känns bra att få proffshjälp eftersom jag vill att det ska blir rätt med min lilla boskapshäst :banana:

KL

Jag har hunnit longerat totalt 4 ganger nu. Hon har fattat konceptet och travar pa finfint:)
Har lite roliga bilder pa gang:D

kl

Idag blev äntligen min tömkörning av:D Först gick vi ut en sväng och sedan blev det några varv i paddocken. Plutten har nu börjat söka sig riktigt fint framåt nedåt och verkligen utvecklats åt rätt håll. Men han kommer nog att bli en riktig piggelin när han blir stor:) Jag får väl vara glad att han har framåtbjudning, men jag hinner inte riktigt med när vi är ute på våra promenader!

Idag var jag, utan Lotta, på inkörningskurs. :love:
Hemma i stallet fick jag mitt ett mysfniss när Lotta inte riktigt ville flytta på sig i hagen, när det kom en traktor och skulle platta till den nu halvfrusna leran. Lotta ville hellre lukta på traktorn. :D :love:

Passade på och tog med henne ut på fälten då det fortfarande var mjukt i marken.Blev lite galopp i både höger och vänster.Så pigg och glad var hon:)

kl

Red Felia igår och hon var SÅ HIMLA DUKTIG! Som tur var var en kompis med och kunde dokumentera detta!
Det var ganska exakt två månader sedan jag hängde på henne för första gången, detta var tredje gången jag galopperade uppsuttet men första gången jag galopperade mer än en långsida! Hon skötte sig verkligen hur bra som hellst och jag är så himla stolt över henne! :D

algutsrum121209042.jpg

algutsrum121209055.jpg

algutsrum121209133.jpg

algutsrum121209132.jpg

algutsrum121209174.jpg

algutsrum121209182.jpg

algutsrum121209185.jpg

*kl*

Idag är jag så j-kla GLAD!!!!

Har äntligen äntligen fått sitta på Enyas rygg! Premiärturen idag á la ponnyridning men ledare men hon uppförde sig exemplariskt. Reagerade inte ett dugg när jag la över benet och satte mig, sen promenerade vi en liten runda innan jag satt av. Såg ut såhär-->:D hela rundan!

Reflektionerna annars är;
- Väldigt stabil, vinglade inte ett dugg!
- Kändes större än vad jag trodde, kändes inte ponny-aktig som jag trodde.
- Väldigt säker på foten, trots min vikt på ryggen.

Nu längtar jag bara tills jag får känna på kraften i galoppen:love:

Älskade lilla häst:love:

*kl*

Idag kom veterinären ut för vaccination och tandkoll. Ariel skötte sig strålande hela tiden. :love: Hon har inte börjat tappa några mjölktänder, så tandundersökningen gick väldigt snabbt och smärtfritt (för plånboken...). Inget lugnande behövdes heller, vilket kändes skönt.

Vi bestämde att jag skulle ringa i juni och boka ny tandkoll, bäst att kolla lite oftare på småttingar tyckte veterinären. Sedan fick jag beröm för Ariels hull, hon var inte alls för tjock. :banana:

Här söar det för fullt! Och jag var bara tvungen att ut och rida i det så då fick Plutten agera snöodjur:) Det blev första gången jag red ut själv och han var väldigt pigg men skötte sig fint:)

30045622.jpg

I morrn blir det vaccinering för den lilles del så resten av veckan blir väldigt lugn!

*kl*

Här har det också snöat och blåst hela dagen. Ella har inga träd som skyddar i sin hage så Lotten och Bobby tittade avundsjukt på när hon fick komma in en stund på dagen. Fy, så taskigt! Lämna dom ute i kylan.. :mad:

Vi har nog ganska dålig kvalite på hösilaget i år. Både Ella o Lotten har börjat att tunna ur. Bobby, med näringsbehov som en kanin, är i utmärkt form trots mer eller mindre fri tillgång..:eek: Vi har skickat iväg hösilage för analys.
Ny superduper pellets har inhandlats.

Löshoppning är inbokad. :bump: 27 dec ska han iväg och hoppa "på riktigt" för första gången. Äventyret ska givetvis filmas. :laugh:

*kl*

Här kommer en lite uppdatering från mig & Enya!

Har glömt skriva den stora nyheten här, jag har suttit på henne för första gången:bump: Och det var precis så härligt, pirrigt underbart som jag hoppades! Hon skötte sig perfekt och bar mig som om hon alltid hade varit ridhäst. Känns så himla bra!

Idag har jag passat på att fota lite;

Galopp! Här är hon på väg att varva tanterna:angel:

Mitt lilla sagoväsen!

Visst är det en liten antydan till Paint-rumpa nu?:p

Ponny-look:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar