Sv: 07rnas tråd del 11!
+ sassi + Kirre
Hon har ju vilat nu i över 2 veckor pga hältan och det var då min ångest hade tid att blomma ut.
Har inte nåt alls med hästen att göra, men när allt allmänt känns piss går det givetvis ut över henne också.
Vi var iaf iväg på dressyrträning idag, igår trodde jag aldrig att jag skulle orka, men jag masade mig upp och iväg. Hon gick faktiskt riktigt bra! Fick en väldigt trevlig galopp på henne.
Tusan, hur svårt kan det vara att rida så nån annanstans än på tränarens ridbana?
Hon är ju lite lurig hästen också, hon vet precis vad som gäller på den ridbanan och går alltid mycket bättre så fort vi kommer in där. Inte så dum som hon ser ut...
Det där med att ställa av under pågående termin... Hur har ni det med träningar? Dressyrtränaren bokar jag ju själv och åker dit när vi båda kan, men hoppträningar står jag uppsatt på fast grupp, för den ena tränaren varannan vecka och den andra var tredje. Jättesvårt att få reserver och hittar man ingen får man betala ändå. Denna månaden har jag betalat över 1000 kr i träningar som jag inte kunnat rida på.
Ang bete så har min gått på "vildhästbete" med 6 andra hästar sen strax innan midsommar. Hon blir ju rätt seg och tråkig att rida, men hon är jättefin i kropp och hull nu, rund och go. I vårt hemmastall finns inget bete, ska se hur jag löser det nästa sommar, funderar på att ha henne på bete dagtid bara, men behöver då ett annat stall för det. Där hon har varit nu är nära hem till mig, men hon är nog inte riktigt gjord för att gå ute dygnet runt med sin korta päls och exem.