07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Åhh, shoppa... :d

Hoppas det går bra idag med!

Min pålla är ohalt! :banana: Nu får hon vila några dagar till, sen börjar vi skritta.

Om det satt i bak så kan det ju faktiskt ha varit träningsvärk? Då beter dom sig lite allmänt underligt och känns stela.

Undret: Din häst var jättefin men jag hann ju aldrig se den inne på banan!:cry: Var ju en del att pyssla med i sekretariatet....superroliga tävlingar var det iaf och toppen trevliga deltagare!:banana:

*KL*
Idag e prince dyyyyr :)
Lastade o åkte till banan igen. Står alltid hinder framme både inne o ute. På utebanan finns dessutom ett bord, kulvert, spets, grav och ett rishinder. Plus vanliga hinder med vattenmatta och grind o dyligt!! Jäklar här skulle det hoppas ;)
Prince gick rakt på släpet igen och skötte sig utmärkt!! Hoppade mer än bra. Blev en liten bana som inkluderade kulvert och vattenmatta och en vit plastgrind :) helt lyrisk när ja körde hem!! Kommer lite bilder sen :)

En fråga bara :) har era börjat sätta päls nåt? Prince blir grymt svettig och jag funderar på o klippa honom nu. Tycker synd om honom när man kör hem o han e så svett.. Mest hals mage han svettas..

Lite bilder då :) Suddiga bilder dock, tagna med mobilen :)

431438_10151181566260239_377297313_n.jpg

405351_10151181576450239_526210006_n.jpg

431391_10151181569015239_694087366_n.jpg

558420_10151181548980239_1234763358_n.jpg

:love:

Undret: Din häst var jättefin men jag hann ju aldrig se den inne på banan!:cry: Var ju en del att pyssla med i sekretariatet....superroliga tävlingar var det iaf och toppen trevliga deltagare!:banana:

Och jag som var där första gången måste bara ge er ett gigantiskt :bow: för det fantastiskt fina arrangemanget! Så fina banor och då fantastiskt bra ordnat! Jag kommer definitivt tillbaka både nästa år och om två veckor!

Hon måste ha gjort nåt annat än bara fått träningsvärk för att bli så halt tycker jag. Satt ju dessutom i 2 veckor, tills hon fick behandling.

Nu är hon iaf fräsch, och jag längtar faktiskt till installningen, trots att de roliga ridvägarna försvinner. Varför kan man aldrig få både bra anläggning, fina hagar och roliga ridvägar? :mad:

Fina bilder och kul att det gick så bra!

Min har börjat fälla en hel del så pälsen kommer nog snart!

kl
Pluttas i flätor :)
45B45516-5411-454F-9C53-EA4C081026F5-3537-000005CEC8EE863E.jpg

Jag har nog lyckats hitta just allt det där på samma ställe nu när jag flyttar. Stora gräshagar, fint stall, nära hem (och bra förbindelser även då vi flyttar in till stan så småningom), av kommunen anlagda ridvägar där hästar har företräde framför motionärer som börjar precis vid stallet, skrittavstånd på dessa ridvägar till privat ridanläggning med ridhus och utebanor dit tränare kommer regelbundet...

Det enda som inte finns är en regelrätt spolspilta. Men det kunde jag överse då priset på allt det här dessutom är mycket rimligt.

Välkommen till Göteborg kanske man ska säga då :) Vilken sida av stan ska ni bo?

Vi bor i Mölnlycke och hästen kommer att stå mot Tahult till (knappa 5 km från lägenheten). Hade inte riktigt klickat att du är göteborgare, var finns ni då?

Min har inte satt päls än, men började fälla nu. Eftersom han ska vila hela oktober så får han vänta tills efter det så klipper jag honom när han ska igång i november.

Nja vi bor i Ljungskile 6 mil norr om gbg men har en lägenhet i göteborg, samt hela sambons släkt så vi är i krokarna en hel del :)
Mölnlycke är trevligt, fina ridvägar också!

Min pålla blir också svettig, vet inte om förra ägaren brukat klippa henne. Kan tänka mig att en frieserkorsning kan sätta ganska ordentlig päls.

Jag har tur som har en häst med kort sammetspäls. Hoppas på att hon håller sig lika korthårig i år som förra för då slipper jag klippa.

I går så blev de tömkörning med jätte duktig häst och i dag ska vi löshoppa. Hon har fått nya kompisar i hagarna bredvid och på en gång blev de en lugnare häst. Hon har gått utan sällskap i de hagar som är närmast (där det kan nosa på varandra över staketet) men med hästar i hagarna med en meter mellanrum bort. Hon är verkligen en social häst och det blir kanon när hennes nya kompis kommer in från betet, så hon får sällskap i hagen.

Puh, debuten avklarad.

Fick en perfekt framridning/framhoppning. Banan var fin och eg entligen utan frågetecken. Lite spänt som vanligt men ok. Ettan, tvåan o trean går bra. Sen slappnar jag väl av och så knepiga högersvängen, hjärnsläpp och Zoe sa "shit heller, rid vettigare utan pinnar i magen på mig". Stannar ut oss. :-\
Tar snabbt beslutet att starta om så ut på framhoppningen, ta ett språng och så in igen efter sista ryttaren och nu går vi runt med ett pet. Kändes jättefin och inga tveksamheter mot det vi stannade ut oss på.

Är trots allt jättenöjd. Ren orutin och kommunikationslåsning. Höjden kändes heller inte konstig på något sätt. Och tom Svante Johansson fick stopp! :p

Vad snygg han blev i knoppar! Borde kanske testa knoppa Diablo nåndag också. :laugh:

KL!

I lördags var vi iväg på tävling igen. Han stanna någon gång på framhoppningen i början, men hoppa sedan alla fint. Satt nog lite kvar sen förra tävlingen. Väl inne på banan var han fin! Rev A hindret in i kombinationen. Resten felfritt. :laugh:

http://youtu.be/iD3DP43c7Og

Veckans schema ser ut som följande:

(Söndag: Red ut en kort tur på 20 minuter, superpigg trots att han tävlat dagen innan!)
Måndag: Red ut & konditionstränade på ett fält, 50 minuter.
Tisdag: Trimma lite dressyr.
Onsdag: P&J 1m & debut 1,10m.
Torsdag: Vila
Fredag: Uteritt.
Lördag: Rida igenom honom.
Söndag: Tävling 1m & ev 1,10m.

& igår var vi som sagt iväg på P&J. Var verkligen kaos runt om! Blodomloppet gick på fotbollsplanerna bredvid ridanläggningen, fotbollsträning på planen mellan framridningen & banan osv osv. Men han skötte sig utmärkt! Stanna på hinder nr 2 i 1m klassen. Men det var tittigt, det var inte av dumhet han stanna. Sen hoppa han det på andra försöket & resten felfritt.

Valde att debutera 1,10m. Hoppa helt kanon. Piloten såg ingen distans till hinder nr 4 så dom kom i botten, så han rev. Resten hoppa han felfritt! Även kombinationen som i princip alla andra rev då det inte ens var 7m emellan!! :crazy:

http://youtu.be/0S27e965g7Q

Bra jobbat!

Själv börjar jag känna mig ytterst tveksam till fortsatt hoppning. Just nu iaf. Red första dressyrpasset i dressyrsadeln på länge idag och har ridit en annan häst i dressyrsadenn i början av veckan. Det känns som om jag helt har tappat all vettig ridning och framförallt sits när jag lallat i hoppsadeln. Skit. Jag har verkligen kämpat massor med min sits och det senaste halvåret har den tom känts bra. Men nu känns det skit och jag hittar ingen ridkänsla heller:(.

Ska boka träning till nästa vecka tänkte. Både för Barbie och den prickiga ponnyn jag rider åt stallägaren. Det kanske får lite fart på känslan igen:). Tror att jag skiter i hoppningen och passar på att rida den enda dressyrtävlingen som är kvar på säsongen ist. Tänkte vänta till våren, men kan väl lika gärna passa på att rida en L:B1 när den ändå finns nära:).

Låter väl vettigt om det inte ger dig något att hoppa, men kan du inte skaffa en pilot som gör det åt dig då så hästen får lite fler språng i kroppen innan du ägnar dig med helhjärtat åt dressyr? Hoppa lite gör ju de flesta unghästar gott som en del av utbildningen, även om det inte är avancerade saker.

Sitta och hoppa lite hemma tycker jag är lite roligt att göra då och då (typ varannan vecka). Så helt utan den variationen blir hon inte:). Efter ett hoppass är hon dessutom härligt mjuk och lösgjord så ven om jag mest känner mig som en dressyrtant tycker jag att hoppningen är ett bra jobb för dom:).

Finns en duktig ponnypilot jag kan sätta upp sen om det ska bli fler tävlingar och jag inte får för mig att rida själv då iaf:p. Det kommer liksom i vågor vad jag egentligen vill:o.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 314
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka