Sv: 07-ornas 16'e tråd!
*kl
Red ut idag igen, halv storm. Lånade en vadderad huva av en kompis och tyckte min häst funkade bra på den. Jag har varit och köpt travproppar åt henne nu som jag ska ha under min vanliga huva när det blåser mkt. Vägrar betala 560 hutlösa kronor för en Equiline
Normalt sett bryr hon sig inte mkt om blåst, men inget är ju direkt normalt nu...
Mötte en nordsvensk i full galopp så jag vände tidigare än planerat, då jag vet hur ridvägarna går här och jag ville inte ha den kommande i full galopp bakifrån. Tråkigt när det blir så, men man kan inte styra hela världen.
Mockade sedan hagen under 1 timme. Min häst stod inte stilla många minuter under den tiden, trots att hon inte hälsade på mig speciellt ofta. Hon går, och går, och går, och går. Travar en bit, rullar, drar nån brall. Går och går och går och går... Så jag tror att hon skrittar sig i rätt bra form på egen hand där ute. Men hon är så grymt uttråkad. Och jag med. Känns så jäkla värdelöst och jag vill bara hoppa ett år framåt i tiden och ha henne igång igen eller iaf ha svart på vitt vad hon håller för.
Vidare grubblar jag på hur jag ska kunna lösa min situation och för att ha två hästar. Vet att det finns miljoner trådar om det på buke... men ändå.
Hur ska man lösa det med en lön och utan backup och avlastning? Att ha en totalt ointresserad pojkvän som dessutom vill att man ska tillbringa tid nån annanstans än i stallet gör det inte mer lättmotiverat. Förvisso måste jag först och främst veta vart jag ska bo. Men man kan ju inte låta bli att drömma...