Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Hon skulle ju kunna gå rätt under de där hindren! Men så himla fin hon är!
Härligt med bra känsla!
Stjarnfrukt: Men vad trist.
Det är ju som sagt så himla svårt att hitta ett alternativ som funkar åt alla håll, man får helt enkelt välja det som passar en bäst, trots att det finns risker med allt. Jag tror ändå att du gör rätt som har henne i stor hage med tanke på hur du beskrivit henne. Men förstår att du blir less.
Marvin: Det där med utrustnings-kommentarer kan gå till överdrift helt klart. Jag har mörkbrun sadel till min 10a men svart träns. På Queenie har jag svart sadel med silverspännen men på tränset är det mässing, men silver-bett. Who cares.
KL
Idag har vi varit iväg till ridhus! Duktig ponny skötte sig som vanligt exemplariskt både att lasta och vara på bortaplan med. Hon är helt underbar att hålla på med!
Jag hade även med mig min 10a och de två har blivit riktiga bundisar nu, på gott och ont...
Jag började rida 10an och syrran red runt på Queenie. Men syrran verkar vara i nån konstig formsvacka och hon blir bara arg och frustrerad på hästen när hon inte får den att gå som hon vill. "Hon går som en jävla ko" sa hon flera gånger, samtidigt som hon satt och slet och bankade utan nån som helst ordning... Häststackaren gjorde ju bara som hon trodde att hon skulle göra... Blev så arg på ungen att jag satt upp själv ganska omgående när jag var klar med 10an. Sen red jag klart också fick hon trava av. Suck... Känns faktiskt ganska bra att ponnyn är min om ett par månader.
Själva ridningen gick ändå hyfsat för mig. Hon var mycket fin stundtals! Dock så kom det in två stora hästar till innan jag satt upp och ytan på ridhuset fördelades väldigt jämnt = svårt att få plats att tex lägga 10-metersvolter vilket jag hade tänkt öva på. Jag sitter tydligen med tömmar när jag rider... Svårt för henne att hålla ihop sina långa bakben när hon inte får nån hjälp av den där klunsen uppepå.
Men traven kändes hyfsad emellanåt. Red inte alls särskilt länge, kanske 20-30 min.
Efteråt fick hon duscha, välbehövligt! Hon frös dock så hon skakade efteråt, klant-Maja som jag heter hade glömt täcket hemma...
Ja, fleecetäcke fick hon såklart, men hon hade behövt ett fodrat utanpå.
En kompis till mig var snäll och filmade. Konstruktiv kritik är mycket välkommet! Jag ser som sagt på filmerna att jag har alldeles för långa tyglar och blir glapp i kontakten hela tiden, jag som verkligen försöker tänka på det...
Med bättre kontakt kommer jag få tag i dom där bakbenen också, plus att övergångarna inte kommer bli lika ostadiga. Så jäkla nyttigt med film! Enda gångerna jag faktiskt HAR kontakt så blir hon ju riktigt fin, konstigt va...
Kom att tänka på att det kanske är därför det går bättre när jag rider barbacka, då har jag mer självbevarelsedrift och håller henne kortare = mer kontakt och kortare tyglar... Hoppas dressyrträningarna drar igång snart!
Ger er klipp på både positivt och negativt, som sagt är konstruktiv kritik välkommet. Filmen bearbetas än, blir förhoppningsvis bättre kvalitet om en stund.
http://www.youtube.com/watch?v=s2zO7hoG9Tg
Två prints ur film
Jag är så kär i lilla ponnyn.