07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Hur gick det med senskadan förresten? För visst är hon helt frisk och återställd nu? Hur lång tid tog det? Jag har dåligt minne...

Jag har helt klart svart bälte i worst case-tänk ;) Det är en dålig egenskap men jag är tyvärr sådan. Jag har försökt bli bättre på det, lyckas ibland men när det går ordentligt åt helsike tankemässigt så finns inget som kan stoppa negativismen. Tyvärr.

Jag ska börja tänka i termer om uppåtsvackor. Jag tycker att det låter trevligt ;)

Hemma! Vem bryr sig om man gör bort sig. Du tränar din häst och vad andra säger ska man skita i.

*kl*
Skulle ridit lektion idag men tränaren är sjuk:(
Hade fått med mig filmhjälp och allt. Typiskt.

Är dock väldigt taggad inför imorgon då jag ska på Helen Langenhanebergs clinic :) Hoppas på massa fin ridning och nya tips och tricks.

+ fio och stjarnfrugt: Ja, det är väl det enda vettiga alternativet egentligen. Veckan efter är det pay and ride på ett annat ställe 3 mil bort, så då kan vi väl träna på att åka iväg där.

Idag kändes hästen trevlig att rida från början. Hade sadelutprovning igen. Konstaterade att jag och hästen trivs i den bruna gamla wellingtonen, så jag får köpa den istället och sälja den nyare svarta jag köpte. Sen kollade vi amerigon som jag har lånat hem och hon godkände den, så nu ska den köpas. Jätteglad att hon tyckte den passade pållen, för jag trivs super i den!

På söndag ska vi iväg en sväng till terrängbanan och skutta lite grann... :bump:

Stjarnfrugt: Hon fick sin gaffelbandsskada i mitten av juli. Hon är lagad och igång, men jag tänker fortfarande på vad jag gör, hoppar inte högre än 80 cm och rider inte särskilt fort. Men jag har slutat få andningsuppehåll varje gång hon råkar snubbla till... Och jag väntar på att det ska torka upp i hagen, så ska jag släppa ut henne i den stora med sin kompis igen. Ångest över detta, men nån dag måste man göra det.

Sen har det här uppehållet varit nyttigt för oss som ekipage och ffa för mig som ryttare. Kanske även för hästen, hon rör sig bättre nu, men jag tror mest det har med min ridning att göra.

Jfrelin: Trist när tränaren är sjuk! Jag blir jättedeppig av inställda träningar. :(

Senast ändrad:

+alla andra. TACK! Ja, de är superkul att de funkar ok nu. Mkt är fortfarande svårt , men vår lägsta nivå har höjts mkt.
Skulle åkt och tränat för B. Kjellin i helgen. Tyvärr blev de inställt.:mad: Väldigt tråkigt. Tappa lite sugen, så i dag blev de löshoppning. Väldigt kul enligt hästen.

+ Emmae__

Tack för snälla ord om min "fula ankunge" Han är e Radisson - Landlord f 2011

kl
Nu när vi ändå är inne på stamtavlor kan ni inte berätta lite om era hästars stamtavlor, alltså skryta, ös på allt vad ni kan :D

Jag börjar ^^
Visste ni att Bäckahästen har en bror som är en riktig kanelbullehäst som tävlar Intermédiaire I och Prix S:t Georges och sånt :p
Sen hade hon en annan bror som skulle visas som prestationshingst på bruksprovet men han bröt benet eller nåt så den blev aldrig redig utan fick avlivas :(

Jag är också glad :D Jag har ridit idag och vi har hoppat! Gick inte lika bra som sist utan hon var lite mer dragig och springig och jag får skärpa mig lite och hjälpa hästen sätta balans i galoppen. Kom lite tokigt några gånger men häst är schysst och hoppar även om vi kommer lite fel. Nu är det inte så höga hinder vi hoppar :o så hon kan ju sträcka sig utan några större bekymmer.

Divans pappa är Don Frederico. Stallion of the year 1999 i Hannoveraner förbundet.
Isabell Werths Don Johnson, går GP, är efter honom samt Diva Royale som gick OS för Tyskland 2012 och tog lagsilver. 29 godkända söner i Hannover och 11 i andra förbund.

Morfar är Lauries Crusador. Ett av världens mest kända fullblod. 55 godkända söner och 264!!! ston som blivit statligt premierade.

Mormorsfar är Sion. Sterntaler som reds av Ann Kathrin Linsenhoff i GP, bla guld i lag EM, är väl mest kända sonen. Han reds sen av Mathias Alexander Rath.
Sir Oldenburg är också efter Sion.

Bara dressyrhästar i hennes stam så det är ju inte konstigt att hon inte kan hoppa så bra :D
Men hon har ju top notch dressyrstam iallafall:p

Min är e. First Wish - Ampere - Herkules.
Eftersom att Elle's mamma står i mitt gamla stall så känner jag henne och alla avkommorna. Den första avkomman visades på Bruksprovet och gick vidare till Fas 1, tävlades upp till Int, och skulle debutera GP. Tyvärr fick han tas bort när han buköppnades för 2:a gången på ett år. Mkt trevligt häst med fantastiskt psyke.

En yngre syster e. BH Hotline såldes till PoP. Tyvärr skadade hon sig och är nu betäckt. Förhoppningsvis kan hon bli ridhäst efter fölet. Sett film när hon va riden i 2 veckor och vilken häst.

Yngre bror e. Don Romantic. Dressyrdiplom på 3 års. Enormt stor häst som travar en långsida i 3 kliv. Fortfarande hingst och kommer eventuellt att visas nästa år om han växer i sin stora kropp.

Yngre syster e. Totilas. 2 år i år och en rödhårig dam med attityd.

Yngre bror e. Gribaldi 1 år i år och den som jag tycker ha sett finast ut av alla som föl.(Förrutom min egen :p)

Min lilla GP har ju ingen stam alls att skryta om ;)

Korsning med oldenborgare som dessutom inte gick att fastställa då dna saknades så modern står som okänd och så då fadern, en icke godkänd frieser.

Hon får vara stjärna själv :love:

Men åhhh - det kan vara vilket skryt som helst fattar du la ;) T ex mitt russ' mamma vann äppelätartävlingen på Gotland 1996 :D

+ Emmae__

Tack för snälla ord om min "fula ankunge" Han är e Radisson - Landlord f 2011

kl
Nu när vi ändå är inne på stamtavlor kan ni inte berätta lite om era hästars stamtavlor, alltså skryta, ös på allt vad ni kan :D

Jag börjar ^^
Visste ni att Bäckahästen har en bror som är en riktig kanelbullehäst som tävlar Intermédiaire I och Prix S:t Georges och sånt :p

Ja det visste jag, för jag har suttit som domarsekreterare när den har tävlat... och det är en skittrist häst jämfört med Beckahästen kan jag meddela! Fastän den är grå :sneaky:

eller vit typ

Senast ändrad:

Ja det visste jag, för jag har suttit som domarsekreterare när den har tävlat... och det är en skittrist häst jämfört med Beckahästen kan jag meddela! Fastän den är grå :sneaky:

eller vit typ

Haha står den inte på bakbena menar du :D
Jag har aldrig sett hästen i verkligheten så har ingen uppfattning om den alls men den har ju ändå tävlat och placerat sig och vunnit lite i såna där skumma dressyrklasser Prix FEI S:t Georg V O_o

Det är inget speciellt med den hästen menar jag, inte alls lika fin som Becka! Men den är fint utbildad och rids väl. Becka har mkt mer gång och utstrålning!

Alltså det är en dressyrhäst.. hur roliga kan dom va liksom ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025