07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Hihi jaa, hon är verkligen sådär söt som en ponny ska vara. :p Fast jag tycker ju dina två passar bra in i den kategorin också. ;)

Stjarnfrukt: Ja hon var så nöjd! Det är väldigt sällan man får en glad-bild på henne, hon hatar kameror, då åker öronen bak direkt. :p Hon ger en så trevlig känsla när man hoppar, hon hoppar liksom oavsett om det blir för långt eller kort. Just den här sista rundan lyckades jag ju lägga henne rätt på alla hinder *duktiga jag* men tidigare kom vi både långt och kort och hon skuttar så snällt ändå. :) Sen är hon så rolig för alla gånger man styr på ett hinder första gången så laddar hon som satan och hoppar halvvägs till månen. :p

oxo: Eller hur! Hon är så himla snäll från marken också så hon är verkligen perfekt! Igår blev jag såklart kissnödig precis när vi skulle börja så en tjej i ridhuset höll henne när jag sprang på toaletten. När jag kom tillbaka stod det två småtjejer och klappade och gjorde stora ögon när jag kom fram. "Är det diiiin häst? Den är så mjuuuk och så snääääll!" :D Det var samma på P&J vi var på, alla småtjejer kom fram och skulle klappa. :p

Ju mer jag tänker på det så, ja. Det är nog bra om vet får se hur skadan ser ut. dessutom vill jag verkligen inte att hon börjar flippa i hagen. Jag får prioritera bort andra sysslor istället, tex att mocka hagen som jag tänkt göra i solskenet.
Ponnyägaren har varit snäll och fixat mockning åt min häst i veckan så att jag ska hinna rida ponnyn. Jag känner mig bortskämd :o

Klart du ska hänga här :D Trevligaste tråden på Buke!

Alltså jag tror du är inne på att du vill ha en hingst
1979568_767227566623053_2079668273_n.jpg

en brun tror ja
Eller så vill du ha ett svart stoföl
kicking_zpsb49c0a14.jpg

;)

Jag tycker att det klingar lite i samma anda som "jag ska aldrig dricka alkohol igen" klockan lunchtid på en söndag (statements som oftast är glömda igen veckan därpå :angel: ).

Jag tycker helt klart det låter som någon som är på första trappsteget i "F-trappan"

:D

Hon är så himla snäll från marken också så hon är verkligen perfekt! Igår blev jag såklart kissnödig precis när vi skulle börja så en tjej i ridhuset höll henne när jag sprang på toaletten. När jag kom tillbaka stod det två småtjejer och klappade och gjorde stora ögon när jag kom fram. "Är det diiiin häst? Den är så mjuuuk och så snääääll!" :D Det var samma på P&J vi var på, alla småtjejer kom fram och skulle klappa. :p

När jag kommer med Bäckahästen sätter dom upp varningsskyltar O_o

(;))

Uppnår inte heller den effekten... kan bero på att småtjejerna i fråga inte ser över benskydden på min herre (som har börjat växa på höjden... igen :meh: ).

Akta dig så att ingen humorlös utböling kommer hit och trianglar ditt inlägg för annonsering ;)

*kl

Peppar peppar peppar... min häst var aningens bättre i benet idag. Inte lika varm.
Först tänkte jag att vila kanske var superbra, sedan började jag göra iordning henne och märkte på humöret att hon haft för lite att tänka på. Jag red i ridhuset och även där märkte jag att hon haft för lite att tänka på :meh: Hon var pigg och snäll, inte besvärlig på nåt vis men det var inte läge att skritta på lång tygel hela tiden inte. Det var för tråkigt för henne. Jag roade oss genom att rida de urtråkiga skritt - halt - skritt - halt som förvisso är jättenyttigt för oss men lie väl tråkiga när man inte kan variera med nåt tex sidvärts, fattningar osv.
Red även lite raka diagonala linjer och iofs är det verkligen supernyttigt att bara skritta för man märker att det ger väldigt mkt ändå. Men kul... nä.

Uppfödaren ringde idag. Ifall jag nu flyttar till rätt landsända och om min häst kommer att vara skadad länge så kläckte hon en ide om att bytlåna häst. Min får gå där och läka ihop och jag får låna hennes valack att rida under tiden. Hon har ändå fullt upp med ny karriär och småbarn. Problemet är bara att valacken är runt 175 hög och inte den lättaste att rida. Han är förvisso lätt i typen och väldigt snäll. Men stoooor och lite nervöst lagd. Jag som tänkte att jag skulle ha en ponny :angel:

Menmen, inget är säkert som sagt. I bästa fall blir ju min häst inte borta så länge. Och blir hon bara borta några månader är det ju trevligt att hålla igång ridningen även om hästen är för stor.

Låter väl som ett superbra alternativ om de nu skulle behövas. Håller dock tummen för att de inte kommer vara nödvändigt med någon längre vila för din.

Det kan väl vara ett jättebra alternativ om din häst behöver vila. Att hästen är stor vänjer du dig vid :)

kl
Blev ingen vaccination för min häst idag då vet tydligen inte hann ut. Men på fredag gör vi ett nytt försök!

alltså jag förstår att du vill utröna alla saker osv, men snälla - ta inte ut allt i förskott å det värsta? du vet ju inte ens om det är ngt långvarigt eller ens allvarligt med din häst öht? ta inte ut det i förskott eller måla upp värsta scenariot, det tjänar du inget på öht, det värsta som kan hända är att det är en större grej, men det kan lika gärna inte vara det och då har du ödslat hur mkt energi som helst på att må dåligt i veckovis helt utan grund!

jag förstår som sagt självklart att du är orolig och såklart tankarna går då, men ta det luuuugnt. du kan som sagt lika gärna ha ödslat en månad av livet och gått och mått dåligt helt utan grund! Inte värt det.

ta lösningar med huruvida du kan flytta pga skadad häst eller inte, ny häst, lämna iväg din häst, eller arrangemang i liknande skala när de kommer isåfall, kväv inte dig själv innan det är ett faktum snälla :(

Va gulliga ni är! :love:

Vetu Hunter, det är mycket möjligt att jag vill det! Snygga är dom båda två, speciellt hingsten! :d:d

Är dom kvar nästa vår så! :) Har bestämt mig för att vänta i alla fall till nästa vår just för att jag skall känna att jag verkligen vill ha en ny häst med allt vad det innebär och att det inte bara är "ta hand om" suget som kommer fram eller vad man skall säga! :)

Haha, men det var ju det jag sa :D

Låter kanon tycker jag, förutom att den kanske är i största laget haha men man kan ju inte få allt som man vill.

Jag blir nervös av att inte ha någon plan, därför ser jag till att ha flera stycken så att jag kan förhålla mig till något :o

Jag har en positivare magkänsla efter idag, så det känns inte lika nattsvart som helgen och tidigare i veckan. Men man vet aldrig. Jag är försiktigt optimistisk och försöker se detta som ett tillfälle att utveckla små detaljer i skritt. Det finns ju inget annat jag kan fokusera på i ridningen än min sits och position och jag har all tid i världen att känna efter och utvärdera hur den påverkar min häst. Det är väääldigt långsamt att skritta runt fyrkantspåret :angel:

Nu rider jag ju dessutom en annan häst vid sidan av denna vecka så det håller mitt humör lite bättre.

Ja, det låter iaf som en vettig plan b. Han är ju stor som ett hus men jag tror att jag kan lära mig mkt av att rida en äldre häst ett tag. Åtminstone får jag kanske rida lite lektioner och ser till att inte vara ringrostig den dag min tokskalle ska igång :crazy:

Det bästa scenariot är såklart att min inte blir borta så länge. Men blir hon det vill jag ha nåt att se fram emot som kan vara givande under tiden.

Jag gillar också att ha en plan B klar om något går åt skogen. Det gör det ganska ofta lättare att hantera motgångar. Tex så när jag bestämde mig för att ta bort Tetris satte jag direkt in annons att jag sökte en ponny. Att jag ville ha ponny hade funnits i bakhuvudet länge och genom att börja leta den där sista veckan innan avlivningen gjorde att jag hade viss framtidstro även om livet kändes väldigt jobbigt.

*kl*

Var iväg och tränade igår och vi fortsatte på det lösgörande temat. Kändes rätt bra när jag red men när jag ser filmerna är det så att jag vill börja gråta. Tycker att jag rider så sjukt dåligt och jag blir så besviken på mig själv. Vet att jag tar tag i saken och försöker bli bättre men idag känns det som att jag aldrig mer vill/bör sätta mig på en häst igen.

Är helt säker på att det inte är så dåligt. Jag kände exakt samma sak när jag såg filmen på mig och Divan från P&R, iofs kändes det ju dåligt också :D

Du får ju tänka på vart ni ligger just nu. Hon har inte varit igång så länge och ni har haft begränsat med ridmöjligheter. Det är väl klart att det inte kan vara så himla bra då. Tänk var ni var i höstas och snart kommer ni dit och förbi igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025