07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Du rider inte dåligt! Därimot har du och Barbie (som jag sett under ryttare mer än dig på Junu) en hög lägstanivå och det är klart att det är svårt att toppa hela tiden om allt "dåligt" är bra så att säga! (Gud så svamligt :p)

Snart kommer solen och våren, kämpa på! :)

Precis så är det för mig och mitt planerande. Jag måste ha nåt att se fram emot även om det blir värsta tänkbara. Jag kan liksom inte bara ha ett svart hål att förhålla mig till...

Idag har jag skrittat min häst 35 min. Mkt pigg men snäll och inget tjafsande trots storm ute så det skakade i väggarna. Dock är jag ju glad att ingen red där inne samtidigt :angel:

Fick en väldigt trevlig känsla och skritten har iaf gjort att vi gör väldigt fina halter. Har haft svårare att få till det från skritt eftersom hon inte är lika naturligt framme där, så lite utvecklande har vår tråkridning ändå varit. Idag fick jag många fina halter bara genom att spänna magen. Man får vara glad för det lilla.

Benet var som igår, inte lika varmt som innan. Dock är det ju synbart tjockare över framsida has, jämfört med vänster. Imorgon har vi tid på kliniken. Håll tummarna!

Kl

I dag har det varit superväder och jag gav stallkompisen min kamera och tvingade att fota lite...

Klapp klapp.....

jag menade ju förstås inte att det är fel eller konstigt öht ha en plan B eller inte öht tänka runt hur man ställer sig till/känner osv utifrån olika scenarion. ... :(Tolkades det så har jag uttryckt mig klumpigt och ber om ursäkt.

Stjärnfrugt : mitt svar till dig var i all välvilja då jag ibland tolkar det som att alltför mycket worst-case tar upp energ och sorg osv utan egentliga belägg att worst-case är fallet. svårt att förklara i text men det är verkligen i all välmening jag skriver det. Det är inte värt det innan man har fakta på bordet utifrån diffusa grejer, att förvänta sig det värsta, för ens eget välmående. Vet man som du Fiorano att japp - hästen lär bli avlivad vad ska jag göra nu, jamen då är det ju konkret så för mig blir det lite av en annan sak som exempel i jmförelse. Men såklart jag vet att det är svårt ibland, absolut :(

Fiorano: dåligt går det för oss alla emellanåt och man vill lägga sig och gråta. Bryt ihop och kom igen. Din lägsta nivå lär vara helt ok som ngn annan sa, är säker på att det inte är så dåligt. Du behöver bara komma över tröskeln nu när du vill höja ribban, och det blir alltid jobbigt när man börjar ändra och ha sig en period, - sen ramlar poletterna oftast ner och då vips har du höjt ribban lite.
sen får man bakslag och sen går det uppåt igen osv.

jag brukar med glimten i ögat referera till när det går verkligt bra stadigt ngn period som att "nu har vi en uppåt-svacka" ;)

Ni är bara så himla fina! Du har helt perfekt dressyrkropp och så dom stövlarna till Elles fantastiska färg:love:! Ser väldigt trevligt och avspänt ut också:).

mackan+ni andra: Tack för peppen:). Ibland blir allt skit och även om jag vet att det blir bättre så är dom här perioderna jobbiga:(. Det som är bidragande till att det känns dåligt är att jag rider stallägarens prickiga kuse ett par dagar i veckan nu. Han har varit så jla bråkig och jag avskyr verkligen att bråka när jag rider. Han vill inte jobba men när man dänger till och tar igenom ordentligt så släpper han och blir fin. Han får mig dock att känna mig som skit. Vill inte heller ge upp liksom, så det är väl bara att kämpa på.

Ååååh vad ni är fina!!! :love: Du har verkligen perfekt dressyrkropp som nån annan påpekade, jag som inte gillar ljust läder tyckte dina stövlar var skitsnygga mot Elle! :d Älskar sista bilden!

Fiorano: Åh jag vet hur det är... Men jag håller med övriga, du är ju jätteduktig! Alla har vi svackor, och Barbie och du har ju inte direkt haft oddsen med er i vinter. Ni kommer snart igång igen ska du se! :) Det där med att behöva fulrida ibland är verkligen inte kul, men ibland behövs det ju. På träningen i tisdags fick jag riktigt slita tag i Queenie en gång när vi red en övning med först galoppbommar och sen ner till trav över upphöjda travbommar på samma långsida. Avsaktningar från galopp är vår akilleshäl även i vanliga fall, och när det då dessutom finns bommar att ladda på... Ja, du förstår. Men det räckte med att jag rev i henne en gång, sen funkade det. Jag tycker det är så nyttigt att få se sig själv och ponnyn på film, önskar att jag får med mig nån som kan filma mer under passet nästa träning, bra om man får se hur det ser ut som man känner också.

KL
Wiie! Jag är glad idag! :D Jag har fått plats på hoppträningarna utomhus i sommar också! För samma tränare, men då kommer jag rida med ponnygruppen. ;) Hennes träningar blev fulla på bara några timmar, så glad att jag hann få en plats! Dessutom kommer det vara dressyrträningar utomhus så fort deras bana är ridbar, och där har jag bokat en plats varannan vecka, så då kommer det vara hoppning och dressyr varannan! :) Jag kan inte rida varje vecka pga jobb, annars är det alltid hoppning på tisdagar och dressyr på onsdagar, men jag nöjer mig med en/vecka. Eventuellt har jag två platser på dressyren samma dag, då kommer jag rida både Queenie och 10an, beror lite på hur de vill göra med betalningen om jag har möjlighet att ha två platser eller inte. Måste ju tänka liiiiite ekonomiskt också. :angel:

Men nu glädjer jag mig som tusan åt att jag kommer få träna varje vecka! :D Återstår att se hur många pass. ;)

Så fina!! Härligt att ni äntligen kan rida på ordentligt.

Vi var på hoppträning i måndags, jättekul att få hoppa lite riktigt igen! Jag tyckte att själva hoppningen gick över förväntan, jag kunde se de flesta avstånden.

Dagen efter blev vi jätteovänner! Vi har inte haft ett så dåligt pass på flera månder. :( Tänkte att vi skulle jogga lite lösgörande ute på stora gräsbanan, lite stora volter och så. Tyckte jag ja. Chatsi skenade runt som en galen giraff med ögon som pingpongbollar på skaft. Inget blev bra och jag försökte ge bort henne till hovslagaren när vi kom tillbaka. (och hovslagaren sa: Stackars lilla hjärtat, är matte arg på dig? Och skrället la mulen på hans axel. Blä! :wtf:)

Idag skulle vi träna, och eftersom vi inte kunde rida på gräsbanan så bestämde jag att vi skulle göra just det. Rusningstid med hästar och lektionsponnyer överallt, in och ut ur ridhus, hundar, bilar osv. Chatsi började skutta på bakbenen och ruska på huvdet. Med hjälp av tränaren lyckades vi fokusera och komma till arbete! Riktigt bra dessutom emellanåt, jättenöjd och glad att vi lyckades jobba igenom det där.

Hon ser sjukt fin ut. Blir så avis på din ryttarkropp:D

mvh
Dvärgen med kortaste benen i stan

Kul att du fick igenom henne trots stök i början. Var det westerntränaren eller dressyrtränaren?

Sällar mig till gänget, jättetjusiga är ni! Är så kul att det verkar funka bra nu efter allt strul ni haft.

Fiorano, Fick jag till det hälften så bra som det ser ut när du tycker ni är kass, såvore jag överlycklig. Ni har haft skitvinter och dessutom åtminstone halvkonvalescent, hur mycket kan man begära första ordentliga träningspassen? :)

Marvin; Kul att ni är på gång igen och skönt att träningen gick bra när det strulat dagen innan. Verkar vara många ston med rejäla humörsvängningar i den här tråden. ;)

Marvin; Kul att ni är på gång igen och skönt att träningen gick bra när det strulat dagen innan. Verkar vara många ston med rejäla humörsvängningar i den här tråden. ;)

No shit! :D
Hovis antydde att vi var två hormonstinna ston på ridtur i tisdags... :o

Jfrelin: Westerntränaren! :love:
Tänker låta bli att träna för dressyrtränaren ett tag, vi var inte redo för det.

Tänkte förresten ta tag i programridningen nu!
Nästa vecka har vi två val:
1. Programridning/klubbtävling på hemmaanläggningen. Ingen riktig domare, utan en av ridlärarna som dömer. Man slipper åka iväg!
Man får göra bort sig på hemmaplan... :crazy:
2. Pay and ride, 8 mil bort... För oss ny anläggning, riktig domare, man slipper skämma ut sig hemma.
Ekonomiskt bedtydligt värre dock med den resvägen.

Åsikter?

Fantastiska bilder, som alltid ;)

För att inte dra samma kommentarer som övriga redan sagt, så måste jag säga att ditt hår matchar verkligen stövlarna :D

Jag hade tagit hemmatävlingen. Av bekvämlighetsskäl om inte annat. När man bor i södra landsdelarna får man utnyttja de obefintliga avstånden. Köra långt med hästsläp kommer jag att få göra i vilket fall den dagen jag flyttar hem till norr :angel:

Om ni har problem med fokus osv och ändå bara ska börja smaka på programridning finns väl ingen anledning att lägga dyra pengar på nåt så trist som bensin?

Precis ett sådant pass hade jag idag på min projektponny, som du verkar ha med din prickiga. Det är verkligen inte roligt, speciellt som hon gick så bra igår.
Men jag brukar tänka att man måste ta sig igenom detta. Vi har kommit så långt i vår relation att jag känner att det är dags att börja kräva lite saker mer än att hon ska vara lugn och avspänd. Hon utnyttjar det gärna till att springa iväg bara för att min strategi hittills har varit att inte gå in i konflikter med henne. En mkt känslig och lättspänd dam som jag vill ska få förtroende för mig och inte spänna till och sänka ryggen och tokspringa.
Nu har jag satt lite press på henne idag och det var inte populärt. En hel del fulridning men ibland måste man helt enkelt, det blir bättre sedan. Om man aldrig utmanar kommer man inte framåt. Men det är kanske inte önskvärt med så mkt publik under tiden, för det är oftast publik som får mig att känna mig hemsk. Att hästen går bättre efteråt är kvitto nog för mig att jag gjort rätt, men det finns dom i mitt stall som tycker att man ska viska hästen i örat istället för att ta den i örat. Så att säga. Jag håller inte med i alla situationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025