07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Förmodligen har dom läst det och blivit sura och svarar inte av den anledningen.
Tråkigt och ohyffsat, men vad gör man! O_o

Kul med en medryttare, blir nog kanon bara dom får hitta varandra, det är ju alltid lite stelt att rida inför ägaren och inte få testa själv så att säga! :)

Antagligen är det som du säger och det är ju ingenting att bry sig om egentligen men ändå stör det mig eftersom jag själv, hur sur jag än hade varit, hade svarat "ok då vet jag".

Ja, jag tror det kommer bli jättebra!

Hur går det för dig som hästlös, är du inte sugen på att skaffa en ny?

Nja inte just nu i alla fall, jag saknar Amazing så oerhört mycket och det är knappt så att jag har fattat att hon är borta ännu :(:love: men inte hästarna i sig så att säga, är grymt skönt att slippa "jag måste" varje dag och att bara kunna fokusera på att plugga och vara kär! ;):love:

Men någon gång kommer jag säkert att bli sugen igen, för suget till djur är absolut inte borta, blev överlycklig över att få vara med o städa buren till ett marsvin häromdagen och levde på det hela dagen sen! :o:o:cautious:

Men visst sitter jag på hästnet och kollar lite då och då, men så fort jag ser ett fräckt fuxtsto måste jag stänga ner, då brister det! :(

Tack, hon är söt som socker:).

Fast jag hade nog inte heller svarat:o. På samma sätt som man inte svarar på mail att man inte fått en sönt arbetstjänst. Finns som inte mkt att säga.

Haha jag hade inte heller svarat, inte för att jag var sur utan bara för att varför liksom ;) Jag jobbar ju med rekrytering, vi skickar ut nejtack till folk på löpande band, och då förväntar jag mig inga svar heller, snarare tvärtom är det svinjobbigt med de få som svarar och ska undra och vrida och vända på varför nej osv, haha.

Jo det köper jag när det handlar om jobb. Då hade jag inte heller svarat men jag tycker att det är skillnad på när man sökt ett arbete och detta. Men detta är ju som sagt ett i-lands problem :D Måste ju tillägga att jag är glad över att man inte får svar tillbaka som hon Siv i Farmen (om någon såg det) som ifrågasatte varför hon inte blev valt och krävde en motivering som hon sen inte godtog :banghead::D

Vogue: förstår att du saknar henne men härligt att du är kär :)

Senast ändrad:

Kul att du hittat en medryttare som verkar funka! :)

Fiorano:Vad härligt att ni kom er iväg! Hon är så himla fin! :love: Vad mycket ni kan korta galoppen, jag får ner henne sådär kanske fem språng, sen är det för jobbigt. Går bättre när jag rider barbacka, kommer åt henne mycket bättre då. :)

Kl
I helgen var jag och syrran på p&j! Syrran hoppade 60 och 80 utan fel på hinder, men de tog varsin väg över en oxer i 80 och Julia landade platt på mage. Jaja, pålle hoppade fint, syrran klev upp, hoppade om oxer och resten av banan. Sen svällde ena knät upp till fotbolls-size. :crazy: Hon hade egentligen velat göra omstart men när hon skrittat lite fick hon jätteont. Tur hon hoppade klart direkt. Det var helt klart den snyggaste avramlingen jag sett! Queenie vinglade emot hindret, Julia rätade upp och de hoppade, men hon var i obalans och mitt över hindret for Julia åt vänster och pålle fortsatte rakt fram. Det blev en äkta djupdykning ner i sanden, hela ungen var full i grus efteråt. Men ändå glad att Q hoppat bra.

Båda hästarna skötte sig jättebra. Jag fick allt på film, ska klippa lite så får ni se. :p

Haha, där kortar jag ju inte ens galoppen:o. Vi båda två var lite singriga och otränade också så det kändes lite rostigt och slingrigt. Träning på torsdag och det ska bli så roligt:D!

Stackars syrran, antar att det inte gjorde henne mer peppad att behålla kusen...

:o Ojdå, då har vi visst en bit kvar. :angel: :D

Konstigt nog så återkom lite intresse när pojkvännen hastigt och lustigt dumpade henne. :sneaky: Nu lät hon himla peppad att träna och tävla. Jag hoppas ändå att det håller i sig, men samtidigt hoppas jag lite att jag ska få tävla lite själv också... :angel: Jag är lite hopprädd, 80 cm såg ju HÖGT ut! :eek: Men ponnyn tar ju knappt i så det är inte direkt svårt åt henne. :p Men hon tycker det är himla roligt! Man såg det på henne, när hon ser nästa hinder så driver hon själv. Man måste bara vara snabb att fånga upp henne mellan hjälperna, annars blir det lite framstupa och flackt.

Nu hade dom bestämt nytt datum för en till P&J, men jag jobbar då så kommer inte kunna åka. :(

Här är då film från helgen: http://www.youtube.com/watch?v=KRsWeFhp5ho&feature=youtube_gdata

Syns verkligen att ponnyn älskar att hoppa! Om syrran ska behålla henne så kanske du kan tävla dressyr ändå? Håller med om att 80 cm ser högt ut:o.

Ps. Det var inget dåligt magplask:D

Oj, det var en liten vurpa ja. Tur att hon inte landade i hindret! Men Queenie ser ju att ha jättekul!

Idag fick Barbie prova på att vara handhäst och skritta en sväng. Hon var verkligen riktigt mör i kroppen och skrittade helst väldigt långsamt. Stackars lila ponny, fick lite dåligt samvete att jag tog henne för hårt igår:(.

+oxo: Nej det var en riktig djupdykning, ni skulle sett hur hon såg ut efteråt. :p Man såg långt innan att pålle drog åt vänster, men Julia styrde höger utan att hålla om ordentligt, då blir det så. Snäll ponny som ändå hoppade, och tvärstannade direkt efter och vände sig om och gick tillbaka till syrran. :p

KL
Queenie var också lite mör idag! Tog en lugn barbackatur, mest skritt men lite trav och ett par korta galopper. Hon fick springa lite som hon ville i galoppen och blev så glad och tog för sig ganska friskt. :p Men det kändes att hon var lite stel och trött så det var mest skritt. Hon kändes dock ljuvligt fin de gånger jag red ihop henne. :love:

verkligen rolig rapport och du ska ju vara jäkligt nöjd som du själv säger som gjort den resan :)

Haha ja jag är stolt över det jag åstadkommit med hästen :) Hon var en "problemhäst/projekthäst", normalt sett så skänker man inte bort en fin frisk häst men just eftersom det var mycket arbete att göra på henne så valde uppfödaren att ge henne till mig i stället för att sälja henne (hade naturligtvis inte inbringat några större summor och uppfödaren hade inget behov av pengar).

Det kan säkert komma bakslag men nu är hon riktigt fin.

kl
idag var det lite kallare och lite blåsigt = popcornhäst :D
Det far åt sidorna och framåt men inget istadigt och bakåttänk utan fram, fram, fram hela tiden! Inte ens när fölet spunka loss och körde rejs upp i hagen och drog med sig en annan häst blev hon tjurig. Visst hon for iväg lite men fick snabbt hejd på henne och kunde fortsätta arbetet.

Köpte en ny nosgrimma på GHS igår. Leta över hela mässan i timtal efter en vanlig remontgrimma i bra kvalitet var nära att ge upp men hitta en till sist, lite i dyraste laget (990:-) men fick prutat bra då de var på väg att packa ihop :p Testade den idag och den PASSADE :D och fick avsedd effekt på häst. Fick väldigt fint sug och stöd i handen.

I agree. Jag tänker precis som dig, att jag är oerhört stolt över vad jag och min häst åstadkommer nuförtiden trots obefintliga tävlingsresultat.

Långt ifrån all framgång är tävlingsresultat. Andra saker kan vara minst (eller mer) givande än att tävla. Jag var jättestolt när jag startade 145 med min häst som jag ridit in själv men den hästen hade så mycket talang att det var svårt att misslyckas haha men jag var lika stolt när jag hoppa 90 cm felfritt med en häst som från början inte gick i närheten av bommar :p

Vi ska vara stolta över vad vi åstadkommer! Fuck Jante :D

Ja! Alla måste komma och hälsa på i vår monter! :D Vi är vid paddocken typ.
Söndag har jag paus 12-14, annars kommer jag nog vara där ;)

Jag var där och hälsade men du fatta nog inte vem jag var ;)
Stod och tjöta ett tag där med en annan i SWB-montern var där vid typ 12 på söndagen

Ja, jag är ju en sådan ryttare som aldrig fått rida "de fina" hästarna. Jag har lärt mig att bli en hyfsad ryttare genom att rida på diverse knäppgökar, genom problemlösning och på outbildade hästar där framsteg räknas i antalet avspända steg och inte i rosetter och plaketter...
Det var först när jag började på ridgymnasiet som jag fick lära mig rida på läromästare.

Jag tror det är därför jag fortfarande rider projekthästar. Jag kan få till det på den nivån, men jag skulle knappast anlitas som tävlingsryttare...
Hade ju som sagt en av dem i helgen. Är sjukt nöjd med den hästen efter helgens arbete, det känns som att vinna en tävling när man får den att gå taktmässigt och avspänt i skritt och trav. Den gör liksom aldrig det, knappt någonsin. Och det kan ta en timme att komma dit :crazy: Lyckades dessutom bli filmad och det var så roligt att kunna skicka en film till ägaren. Ägaren ser mig ju aldrig rida annars, eftersom jag rider dagtid eller när ägaren är bortrest.

*kl

Min häst var gratis eller säljes till först till kvar idag :mad: Jag har ju ridit henne 5 dagar i rad varav två i skritt, en jogg i trav och två i alla gångarter. Igår gjorde vi en film så jag kunde skicka till min ET. Därför ville jag låta ryggen vila lite idag men eftersom hon står i sjukhage så ville jag vara lite snäll mot henne och gå en promenad så hon får se annat.
Vilket misstag då... jag ska aldrig mer tänka att hon ska få se annat än ridhusdamm och grusruta, när hon inte är i full gång. Jag fick brottas med henne sista kilometern. Inte det minsta roligt. Blir så jäkla trött på henne. Hon sköter sig exemplariskt 75% av tiden men flippar sedan på slutet så man får be alla hästar i närheten att stå stilla så att vi kan passera ridbanan med livet i behåll. Känns så pinsamt. Jag sa åt henne att hon hade kunnat bryta benet ordentligt på en gång istället så att jag hade sluppit ha henne konvalescent! Ibland orkar jag bara inte med henne :o :angel:

du plockar poäng iom att hon är bra grundriden och väldigt lydig. men nu när ni är uppe på msvC är det dax att sätta lite mer nyanser och betydligt mer tryck, så får du utdelning både i fråga om utbildning på ponnyn i sig,dig själv som ryttare, och resultat i procenten. utifrån hur lydig hon är så har du betydligt mer att hämta i fråga om att börja höja ribban. nu utgår jag inte från ditt filmklipp nu idag utan allmänt utifrån hur jämn hon är i sig. så dax som sagt att höja ribban i fråga om ambition :) även om du stannar kvar på MSC har ni massor att hämta där just om ni höjer enligt ovan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka