Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Ja, jag är ju en sådan ryttare som aldrig fått rida "de fina" hästarna. Jag har lärt mig att bli en hyfsad ryttare genom att rida på diverse knäppgökar, genom problemlösning och på outbildade hästar där framsteg räknas i antalet avspända steg och inte i rosetter och plaketter...
Det var först när jag började på ridgymnasiet som jag fick lära mig rida på läromästare.
Jag tror det är därför jag fortfarande rider projekthästar. Jag kan få till det på den nivån, men jag skulle knappast anlitas som tävlingsryttare...
Hade ju som sagt en av dem i helgen. Är sjukt nöjd med den hästen efter helgens arbete, det känns som att vinna en tävling när man får den att gå taktmässigt och avspänt i skritt och trav. Den gör liksom aldrig det, knappt någonsin. Och det kan ta en timme att komma dit
Lyckades dessutom bli filmad och det var så roligt att kunna skicka en film till ägaren. Ägaren ser mig ju aldrig rida annars, eftersom jag rider dagtid eller när ägaren är bortrest.
*kl
Min häst var gratis eller säljes till först till kvar idag
Jag har ju ridit henne 5 dagar i rad varav två i skritt, en jogg i trav och två i alla gångarter. Igår gjorde vi en film så jag kunde skicka till min ET. Därför ville jag låta ryggen vila lite idag men eftersom hon står i sjukhage så ville jag vara lite snäll mot henne och gå en promenad så hon får se annat.
Vilket misstag då... jag ska aldrig mer tänka att hon ska få se annat än ridhusdamm och grusruta, när hon inte är i full gång. Jag fick brottas med henne sista kilometern. Inte det minsta roligt. Blir så jäkla trött på henne. Hon sköter sig exemplariskt 75% av tiden men flippar sedan på slutet så man får be alla hästar i närheten att stå stilla så att vi kan passera ridbanan med livet i behåll. Känns så pinsamt. Jag sa åt henne att hon hade kunnat bryta benet ordentligt på en gång istället så att jag hade sluppit ha henne konvalescent! Ibland orkar jag bara inte med henne