07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Aha, så var det inte förut.

Inte? När jag gick grönt kort-kurs -94 var det så. Men dom kan såklart ändrat både hit och dit genom åren:D. Det enda undantaget jag vet har iaf varit att klubbar har kunnat låna ryttare av varandra till lagtävlingar. Men det vet jag inte om det är tillåtet alls längre.

När man löser icens nu så står det tom en "varning"; tänk på att klubben du löser licensen för är klubben du ska tävla för under året, typ. Jag kan tänka mig att dispens är möjlig att få om man som i Frugtis fall flyttar långt. Då borde man kunna maila förbundet och kanske få igenom en tävlingsklubbsändring.

Maja: Ni är jättefina du och ponnyn! Passar hur bra ihop som helst:). Visst ska du ut och tävla i år?

:idea: Om det blir aktuellt ska jag givetvis höra med förbundet om man kan göra ett klubbyte. Att flytta 100 mil borde vara ett gott skäl. Men vad vet jag. Tack för att du planterade den tanken...

*kl*

Idag har jag varit inne med Divan på kliniken för en check. Skrev ju förrut att jag trodde de skulle hitta något men tji fick jag.
Longerprov, ridprov och böjprov var utan anmärkning. Bara att fortsätta träna på och den lilla rörelsestörningen som jag ser är muskulär och hon behöver "bara" stärkas där. Ingen ömhet i rygg/länd heller och veterinären tyckte hon var väldigt fin med bra gång och såg väldigt lättriden ut under ryttare :o

Nästa helg är det pay&ride hemma och första tävlingen blir 13 april då Div II startar.

Fiorano+Sassiball: Åh tack! Ni anar inte hur glad jag blir! :bow: :)

Fio: Ja jag hoppas att jag ska komma ut lite! Jag satt faktiskt bara igår och kikade lite på TDB och drömde mig bort. Jag har inte tävlat sen TDB infördes så mitt grönt kort var inte ens registrerat. :o Nu är iaf DET klart. :p Har kollat upp vad jag ska fixa för att få licens till pålle också, tror inte jag kommer lösa nåt annat än endagslicens till mig själv, skulle jag råka tävla fler än fem dagar så blir det ju ändå automatiskt en "riktig" licens. :)

På söndag är det P&J, jag hade gärna ridit, men så skrev såklart syrran och hade kommit på att hon ville komma hit, så då blev det hon som rider... :( :p Lastar in båda hästarna och åker iväg. En annan ryttare ska få styra runt 10an en vända på 40cm och Julia tänkte hoppa 60 och 80. Tyckte det kändes lagom som en mjukstart, hon har inte hoppat med Queenie på jättelänge.

Det låter VÄLDIGT mycket som min herre, hästar med "mycket av allt" som ska falla på plats och då ser det inte sällan lite snett och vint (och haltande) ut i perioder. Skönt att det är styrka som ska till och att hon var UA :)

Ja men precis. Även fast jag aldrig egentligen trott att det varit något annat än muskulärt är det ju skönt att få det på papper. Jag började faktiskt tvivla på mig själv om jag ska vara ärlig. De här jädra rörliga hästarna alltså :D

Jag försökte göra ett klubb-byte för 2-3 år sedan och det gick sådär. Jag försökte få igenom det precis efter att jag hade uppdaterat licensen då jag av misstag hade klickat i en Boråsklubb, men skulle tävla för en Örebroklubb iom. att det var där jag bodde. Jag hade alltså inte varit ute och representerat någon klubb på tävling ännu, men ändå så krävdes det godkännande från Boråsklubben att jag gick ifrån dem och tillåtelse i Örebro, vilket skulle vara skriftligt. Jag orkade aldrig dra i det och dessutom var det värdelöst då det inte gick att ringa TDB utan fick skicka till deras allmänna mail hela tiden.

Sassiball: Haha, jag kommer vara så nervös innan så det är inte klokt, även fast det inte ens är jag som ska rida! :p Men självklart ska spektaklet filmas! ;) Med minst två telefoner och en kamera! :D

Jfrelin: Men vad skönt att det inte var nånting fel! :) Bättre att ha kollat en gång för mycket. :)

KL
Allt som kändes fel igår funkade idag. :meh: Jag red ut en sväng barbacka och tänkte skritta och trava lite bara för att hon skulle få röra på sig trots det värdelösa underlaget. Hon var galet på tårna, bjöd framåt hela tiden. Red mycket sidvärts och tänkte på att korta tyglarna typ hela tiden, jag har en förmåga att följa med framåt med händerna när man gör nånting, det är som sagt nyttigt att se sig själv på film. :angel: Plötsligt hade jag en riktig gummihäst som var hur fin som helst att styra runt på! :love: På ett ställe hade grusvägen tinat fram och var ganska mjuk så jag var ju bara tvungen att prova båda galopperna, helt klockren, mjuk och rund och lyhörd och framåt - uppåt hela tiden med perfekt stöd i handen, även vänster! :love: Det är ju SÅNT man vill få på film ju! :mad: Hon var helt fantastiskt med och så följsam och mjuk hela turen. :love: Underbart!
Blev dock bara kanske 40 min, mest skritt. En sån här dag kan man ju rida hur länge som helst! :p

Senast ändrad:

Hon började spänna sig och pipa och ruska på huvudet men höll sig på mattan. Det var fullt med folk på dressyrbanan så jag gick in med henne på den angränsande hoppbanan där endast en annan red.

Tycker du skulle gått in med din pipande bockande häst bland alla spånvändare - hade nog livat upp lite inne på dressyrbanan :p

;)

(Hunter som minns när hon stod inackorderad i ett stall i Skåne för många många år sen och hon inte fick galoppera med sin häst när en av spånvändarna var på ridbanan för då gick inte spånvändaren att kontrollera :crazy:)

*KL*
Efter mycket velande tog jag mig i kragen och har bokat in en träning på lördag med Nova igen!
Har ju inte tränat sen November, och bara 4 ggr med henne i hennes liv:crazy:. Blir lätt så som skogsmulle ryttare.
Får väll se hur det går men hon brukar ju inte hitta på dumheter i alla fall. Skönt det.
Här är det vår nu och gräset har redan börjat växa i hagarna. Inte klokt så tidigt! Hästarna kanske kan gå ut extrem tidigt i år:D! Eller så kommer det ett hemskt bakslag!

Jadu, med tanke på att en av ryttarna där gjorde halt och blev stel som en pinne så fort min gjorde ett pip så var det inte läge. Efter sista utbrottet hade vederbörande suttit av och stod med sin häst i ett hörn. De var inte ens på samma bana som oss. Jag kände då att vår show fick lov att vara slut...

Visst, jag har medlidande med osäkra ryttare. Men samtidigt kan jag inför denna person känna att om man inte kan ta att det händer saker bland hästar, då är det fel djur att hålla på med. Alternativt bygger man ett eget ridhus där ingen annan någonsin
riskerar att komma in samtidigt.

Är min häst smärtfri i ryggen idag så följer jag mackans ide och rider. Det är därför jag sitter här och nördar istället för att åka till stallet på rusningstid :angel:

Senast ändrad:

Det ska jag se till att ordna. Enda anledningen till att jag isf orkar krångla, är att jag blir bortprioriterad på träning ifall jag inte löser licens för klubben där träningarna hålls. Helt logiskt givetvis, bara synd att jag varit för snabb med licensen i år.

:o Vad jätteroligt att höra! Klart att det finns massor att förbättra, det gör det alltid, men jag blev väldigt väldigt glad nu! :)

Åh vad kul med träning! :)

Jag väntar också på bakslaget... Nu är det ju som sagt rena mardrömsisen överallt här, men på vissa ställen i skogen och längs husväggar har det faktiskt tinat ända ner till marken! Så nu får det banne mig faktiskt gärna fortsätta tina (gärna ganska snabbt), det trodde jag aldrig att jag skulle säga. :p Jag vill helst ha riktig vinter hela mars ut, sen kan det få säga poff och bli barmark. :p Men som sagt, det lär väl bli bakslag med en halvmeter snö på en natt... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka