Sv: 07-ornas 16'e tråd!
låter som ni haft änglavakt i sammanhanget - plus på det - mer sånt åt folket!
i övrigt ang. jobbet: håller tummarna å det grövsta. Tolkat det som att du verkligen längtat länge nu åt att flytta tillbaka och att jobbet i sig nu presenterat sig som gör att det skulle fungera. Hoppas! det låter utifrån rapport som väldigt mycket hopp finns att det kan bli så!
KL
jag har ridit träning igår kväll på min 00:a för tränare och även träning på 07an några timmar innan. Helt slut haha.... 07 som var först ut skötte sig fint men han är så stor och relativt som sagt efter i utbildningen så som ryttare måste man vara väldigt avstämd och balanserad för att verkligen ta det snäppet till och som avsett, komma vidare på vägen.
Jag är lite kass i kroppen rent allmänt pga dålig rygg och sen som tidigare redovisat detta året som varit 2013, en olycklig och komplicerad armfraktur som gjorde att jag inte kunnat rida ordentligt på 5 månader. har ridit fullt ut nu i 2 månader men det märks ju att man tappat en del tyvärr.
min 00:a som är relativt välutbildad, har ridits av andra under den långa tiden jag varit konvalecent och det har varit positivt i flera aspekter, men samtidigt har han mest gått på underhåll så att säga. Nu är det igång fullt igen och som ett brev på posten så när ribban höjts lite nu när jag kan rida lite fullt ut och han får lite krav på sig så tycker han det är lite jobbigt så lite intressanta saker att ta tag i på basic grundnivå nu igen för oss bägge så att säga.... träning igår bjöd på en intressant "nypåfinning" från hans sida när det blir lite jobbigt: som att rida med växellådan ur slag? dvs han travar på som sjutton, bra takt och ryggaktivitet osv, med bjudning i sig och energi deluxe, genom kroppen osv, men växel lådan är liksom ur slag dvs man kan inte riktigt påverka vare sig framåt eller nedåt? Lite ny teknik från hans sida lite och lite intressant i sig.... han är ju lite egen av sig allmänt men detta var ngt nytt hehe
roligt hur de kan växla lite taktik eller mode, de mera vakna hästarna, man lär sig mycket på det som ryttare tycker jag även om det är frustrerande på egen nivå när man inte hänger med i byte av lägen/ trend osv.