07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Jag fick världens träningsvärk efter barbackaturen i veckan, i heeela rumpan! :D Min annars ganska trivsamt stötdämpande oproportionerligt stora kudde där bak blev plötsligt en kroppsdel av ondo som man blev illa påmind om i varje steg. O_o

Haha, det jag sett på bilder du lagt upp så har du verkligen ingen stor kudde där bak ;)

Kom på att mitt inlägg skulle kunna missuppfattas, jag menar verkligen inte att 25åringar överlag är tröga/yra eller så, pratade helt och hållet om mig själv och ingen annan :)

Här är så många förnuftiga unga i den här tråden så man blir glad av att läsa inläggen.

Haha ja man får armmuskler av allt det där hoppandet dom vill göra men fältsitsmusklerna har definitivt legat i dvala.

Maja du har väl verkligen ingen stor rumpa!

Work to live. Halt klart. Jobbet för mig är en finansiär till mitt hästeri ;)

*kl

Idag har det skett två mirakel, jag vet inte vilket som är mest fantastiskt:

1. Min häst visade ingen ryggömhet. INGEN ALLS. Hon har ju som sagt sträckt sig en del i (vad jag kunnat känna) länd, kors och rumpmuskulaturen som jag tidigare nämnt. Hon har känts hård och spänd i musklerna där om än det blivit successivt bättre. Hon har dock alltid reagerat på palpation, nåt annat vore ju konstigt.
MEN INTE IDAG!!!!!!! Jag vet att man inte ska ropa hej, och vi hade sista Finadynekuren idag så hon har ju smärtlindring, men detta känns som ett så oerhört stort framsteg så att jag nästan ville gråta. Benet känns bättre också, fortfarande lite tjockt men bara ljummet och mkt bättre än bara igår.

2. Det har dykt upp en tjänst hemmavid. Exakt rätt befattning, exakt rätt företag och exakt rätt stad. Jag höll på att svimma när jag läste annonsen, fick läsa flera gånger för att verkligen försäkra mig om att det var rätt årtal i ansökningsdatumet.

Jag är så nervös nu. Tänk om jag inte får jobbet? Jag har goda chanser då jag har kontakter på det företaget samt har bra meriter genom mitt nuvarande jobb. Jag blev ju erbjuden en tjänst där hösten 2012 som jag helt urkorkat nog tackade nej till, dock med chefens försäkran om att jag inte var bortlottad inför framtiden. Men ändå, jag har trånat i 1,5 år efter detta och nu när jag har chansen är jag skitnervös för att det inte ska gå vägen :o

Åh vad jag hoppas att du får jobbet! Håller hårt i tummen att det går vägen!! Härligt att kusen är smärtfri också, men Finadynet gör nog visst till där.

Jobbet för mig är en finansiär till mitt hästeri ;)

Jag gillar mitt jobb :D (sen skulle jag inte gå dit om jag inte fick betalt) men jag är en av de lyckliga som kan längta efter att gå till jobbet (inte varje dag)

Hoppas också att du får jobbet!!! Låter som om det kan gå vägen :)

Ja men barbacka-ridning får man ju skitmycket träningsvärk av :D hade inte klarat av att gå dan efter en barbackaritt!

Ja man får bokstavligen "skit"-mycket träningsvärk. :angel: :D

Stjarnfrukt: Åh! Håller tummarna så dom blir blå! Hoppas hoppas att du får jobbet! Det är ju sådär perfekt så det är som gjort för dig ju!

Kl
Vem beställde 8 plusgrader!? :arghh: Nu är det visst våran tur att få slask och blankis... :( På vissa ställen har tillochmed grusvägen tinat fram! Red ut en sväng, vägarna går hyfsat bra, men pålle trampade igenom på skogsvägarna så där blev det bara skritt...

Provade min andra sadel på henne idag då sadelprovaren tyckte den nästan låg bättre för ögat. Men hon var ganska spänd och ville inte riktigt runda sig, sen om det beror på sadeln eller på dagsformen var lite svårt att avgöra.

Imorron är det hoppträning igen! :bump: Och då får jag med mig en kompis som jag ska försöka muta att filma lite. ;)

Vi har det också jättevarmt... Verkar fortsätta likadant resten av veckan med. OM det nu ska vara så här så hoppas jag innerligt att det är en väldigt tidig vår på gång. Läääängtar efter ridbara ridbanor! Tror inte ridhuset blir ridklart på minst två månader efter vad som sades på infomötet igår:(.

Igår hann jag iaf rida på de snöpackade vägarna. Barbie kändes jättebra, härligt fräsch och peppig:).

Skönt att ni iaf har några vägar som funkar. :) Jag får hålla mig längs vägarna hädanefter också tydligen. :( Usch!

Då kanske man ska rida mer barbacka så att fläsket formar till sig :D

Kul med hoppträning och hoppas att du lyckas få med någon som kan filma!

Stjarnfrugt: Håller tummarna för att du får jobbet!

kl
Idag har jag haft en tjej här och provridit. Så nu ska jag bara fundera ut vem jag ska välja och höra med den jag väljer om det fortfarande är aktuellt. Alla tre jag haft ute har verkat intresserade iaf. Idag fick jag hoppa upp och visa honom innan och jag blev lite nervös. Löjligt egentligen men jag får sådan prestationsångest, speciellt vad det gäller min egen häst för den ska jag ju klara av att rida. Men det gick bra och vi visade nog inte upp oss från vår allra värsta sida.;)

vi har haft 13 plus här idag hela dagen och sol ;) vi har ingen snö sen måååånga veckor.

Haha. :p Jag vill ju ha riktig vinter hela mars ut, sen kan det få bli en snabb och torr vår. Men jag avskyr detta eviga snö - tina -mer snö - tina... :yuck: Tyvärr är grusvägarna sällan sådär härligt mjuka och sviktande speciellt länge här, de blir snabbt stenhårda. Så jag föredrar riktigt vinterföre!

oxo: Haha, ja det är väl det man borde egentligen. :D Förstår att det kanske kan vara svårt att välja, men hoppas du väljer rätt! :)

Apropå barbacka, så har min häst aldrig ridits utan sadel. Varken av mig eller uppfödaren. Jag tror att hennes färdigheter i form av bockande i kombination med hennes manke har gjort sitt till det. Jag tror att hon får bli minst dubbel så gammal innan jag vågar mig på att kravla mig upp. Men det har varit lite lockande att prova, i ridhuset alltså ;)

*kl

Det här jobbet fortsätter att göra mig SÅ nervös. En jäkla tur att det är kort ansökningstid. Jag håller på att förgås av att tänka tanken på allt jag kommer att kunna göra OM jag får det - skaffa en vettig bostad, umgås med mina kompisar och min familj UTAN att stressa runt, vara med mina mor- och farföräldrar som jag ännu har kvar, kanske ha min hund boende hos mig åtminstone tidvis (hon bor hos mina föräldrar eftersom hon aldrig trivdes i stallet)...
Samtidigt är det givetvis tråkigt med tanke på att min pojkvän inte direkt jublar. Och jag förstår honom :(

Tur att den här tråden hade utrymme för OT, eller vad sa vi? ;)

Min häst var rätt bra i ryggen idag med. Jag kan känna en liten hårdhet i landen, precis vid ryggraden. Jag tycker inte att hon ömmar mer än hon normalt gör när man drar handen över och trycker. Det gör hon i princip varje dag även när hon är normal, och sedan när man rört i henne några ggr visar hon inget.
Benet är lite svullet ännu, och ljummet kring hasen där de flesta skrubbsår sitter. Givetvis tror jag att det är en senskada, nåt med gaffelband eller nåt superdåligt bara för att min förra häst hade det och då kändes han varm precis under hasen. Suck.

Vi har iaf gått en härlig promenad i solen idag. Hon skötte sig hyfsat. Men det var tur att jag hade longerlinan för hon gjorde några kaninhopp...

låter som ni haft änglavakt i sammanhanget - plus på det - mer sånt åt folket!

i övrigt ang. jobbet: håller tummarna å det grövsta. Tolkat det som att du verkligen längtat länge nu åt att flytta tillbaka och att jobbet i sig nu presenterat sig som gör att det skulle fungera. Hoppas! det låter utifrån rapport som väldigt mycket hopp finns att det kan bli så!

KL
jag har ridit träning igår kväll på min 00:a för tränare och även träning på 07an några timmar innan. Helt slut haha.... 07 som var först ut skötte sig fint men han är så stor och relativt som sagt efter i utbildningen så som ryttare måste man vara väldigt avstämd och balanserad för att verkligen ta det snäppet till och som avsett, komma vidare på vägen.
Jag är lite kass i kroppen rent allmänt pga dålig rygg och sen som tidigare redovisat detta året som varit 2013, en olycklig och komplicerad armfraktur som gjorde att jag inte kunnat rida ordentligt på 5 månader. har ridit fullt ut nu i 2 månader men det märks ju att man tappat en del tyvärr.
min 00:a som är relativt välutbildad, har ridits av andra under den långa tiden jag varit konvalecent och det har varit positivt i flera aspekter, men samtidigt har han mest gått på underhåll så att säga. Nu är det igång fullt igen och som ett brev på posten så när ribban höjts lite nu när jag kan rida lite fullt ut och han får lite krav på sig så tycker han det är lite jobbigt så lite intressanta saker att ta tag i på basic grundnivå nu igen för oss bägge så att säga.... träning igår bjöd på en intressant "nypåfinning" från hans sida när det blir lite jobbigt: som att rida med växellådan ur slag? dvs han travar på som sjutton, bra takt och ryggaktivitet osv, med bjudning i sig och energi deluxe, genom kroppen osv, men växel lådan är liksom ur slag dvs man kan inte riktigt påverka vare sig framåt eller nedåt? Lite ny teknik från hans sida lite och lite intressant i sig.... han är ju lite egen av sig allmänt men detta var ngt nytt hehe ;) roligt hur de kan växla lite taktik eller mode, de mera vakna hästarna, man lär sig mycket på det som ryttare tycker jag även om det är frustrerande på egen nivå när man inte hänger med i byte av lägen/ trend osv.:D

Ja, vi har verkligen haft tur. Hon hade lika gärna kunnat ha gått omkull och vridit av hela hasen... då hade jag inte haft nån häst kvar :crazy:

Ang jobbet så känns detta som min chans. Det skulle kännas jäkligt orättvist om jag inte fick det. Med tanke på att jag var den bäst kvalificerade sökanden förra gången, och den som fick tjänsten då jag tackade nej var helt oerfaren med enbart ett sommarjobb som merit. Dessutom vet jag att dom vill ha in kvinnor, talade med en chef på företaget senast i november förra året.

Dock verkar det knivigt med tränare och stallplatser i närheten av det enda ridhuset :crazy: Eftersom jag löst licens här nu så kommer jag inte att prioriteras bland ekipagen, vilket såklart kan ställa till endel.
Stallplatser verkar finnas, men hagarna verkar inte vara mkt bättre än där jag står nu. Om jag nu inte vill ställa mig på transportavstånd till ridhus. Och det vill jag nog inte om jag ska bo nånstans där vintern är halva året...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka