Sv: 07-ornas 16'e tråd!
KL
Och jag som hade laddat för träning, också blev den inställd bara en kvart innan jag skulle ut och ta in hästen!
Tränaren hade blivit akut sjuk på väg till första träningen...
Jaha, allt var packat, transporten klar, det var liksom bara hästen som fattades, så jag ringde och kollade om man inte kunde få rida i ridhuset ändå, och jo det fick man! Så jag och två andra från samma grupp åkte dit och red ändå. Det hade även folk från de andra grupperna gjort, den innan oss hade byggt upp hinder mest överallt kändes det som. Det blev väldigt oorganiserat, det kändes som om alla var mest överallt samtidigt, några skrittade av när någon höjde hinder, det höll på att bli krock flera gånger osv.
Ridningen i sig kändes inte heller bra, jag fick inte till nåt vettigt galopparbete över huvud taget, pålle sprang med näsan i vädret och ville ICKE samarbeta, stod emot och var allmänt trög.
Skuttade lite, fick några få fina språng men tyckte det blev konstiga avstånd och fick som sagt inte alls galoppen att fungera, hon var inte ett dugg reglerbar idag, bara tuffade på i sin egen lilla värld... Så jag lade ner hoppningen och red mest omkring kändes det som. Så typiskt, hade med mig en kompis som filmade, men jag fick ingen bra känsla alls. Så det enda jag delar med mig av är nåt skutt och lite travarbete som kändes hyfsat. Red lite slutor och provade på några öppnor, det har vi fortfarande inte riktigt fått till än så det blir lite missförstånd.
http://www.youtube.com/watch?v=_qclTlL_75Y&feature=youtube_gdata
Men vad sa vi nån gång, hästen har ju iaf fått motion.