07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Fast när hon kommer hem kommer hon att vara riden o tävlad regelbundet, det tror jag kommer göra stor skillnad på henne så även om hon då är i s.k fölmiljö så kommer det säkert att funka.

Jag håller med. Känner mig inte orolig att hon inte kommer att funka.

Precis som Undret skriver "det är mängdträning han behöver, att få komma ut och se så många olika banor att han till slut inte bryr sig om var vi är utan bara springer och hoppar" tror jag stämmer ganska väl på min häst. Är rätt övertygad om att hon kommer att gilla att tävla. Hon är rätt typ enligt min uppfattning.

Och dessutom har jag börjat tvätta stallet som var riktigt smutsigt. Så jag hoppas vädret är ok så de kan vara ute imorgon då stallet är blötlagt nu...

Ska bli kul att gå igenom allt bröte man har i sadelkammaren och slänga det som man ändå inte använder.

Den har jag klarat av för i år :D känns så skönt när det är rent och målat och rensat bland gammal utrustning!

Ja det är jobbigt. Idag är det 25-26 grader men inte så mycket flugor eller blinningar så hästarna var lugna nu när jag kom hem från jobbet, var faktiskt lite orolig.

Hunter, åh jag vill också vara klar!! snart så :) Har ju ett litet stall med 4 boxar, de två skitigaste kvar.

Vad är det för stl på den grimman?

Min häst har full, men kan ha cob om det är ställbart i nos och nacke på grimmor. Träns osv är allt i full.

Ja, man är inte gjord av tid och pengar.

Jag har nu varit borta på semester i 2 veckor. Jag saknar ridningen men samtidigt när jag hör hur bra alla tycker att min häst går med hästvakten så börjar jag misströsta. Förvisso går min häst jäkligt mkt bättre med mig också jämfört med förr, men få ser ju det då jag rider henne själv oftast förmiddagar. Så det kan ju vara så att de är ovana att se henne i sin nya skrud så att säga, men lite tråkigt att man inte får ta emot credden själv, eller så är jag barnslig och avundsjuk :o
Men sedan vet jag också att hästvakten är fysiskt starkare än mig, och det krävs mer ork för att rida henne när hon behöver stöd. Det är då jag är så trött och slut själv, att jag helt enkelt inte mäktar med muskelmässigt, och jag får då heller inte känner den där superkänslan när hon verkligen kommer till sin rätt. När hon lossnar och går kanon är jag helt enkelt för trött för att rida henne.

Jag är så sugen på att byta till nåt mer lättridet, en ponny eller mindre häst i min storlek. Eller så är jag för lat som ryttare helt enkelt och därför inte får till det där lilla extra på min häst eftersom hon är en sådan som inte ger nåt gratis. Jag vet inte :(

Senast ändrad:

Jag är så sugen på att byta till nåt mer lättridet, en ponny eller mindre häst i min storlek. :(

Prova o sätt ut en bytes annons o se vad du får för svar? Du kan ju specificera vad du kan tänka dig i byte så slipper du "jagharenavdankadtravare" svar...:)

Tanken har slagit mig, men det känns bara lite dumt nu när jag satsat och ställt in mig på att ha kvar henne :o Kanske gör jag det ändå, men måste oavsett fixa nya filmer på henne först.

Bara för att du sätter ut en annons så finns inget som tvingar dig att ta nån av de som svarar...;)

Tycker också att du kan prova att sätta in en bytesannons:). Kan mycket väl tänka mig att du skulle kunna hitta en riktigt fin ponny (+ev pengar) att byta till. Att ha en häst som jobbar med en är guld värt. Jag är så glad över lilla Barbieponnyn som verkligen är guld, i synnerhet eftersom lillebror är ett monster till att ifrågasätta... Hade en riktig fajt med honom igår för att få igenom galoppen på ridbanan. Efter riktigt ful ridning från min sida galopperade han hur fint som helst-men det ska liksom bråkas och ifrågasättas. Hade varit sjukt less om jag bara haft honom..

Jag tycker också du ska sätta ut en bytesannons, du kan ju alltid ge det en chans :)

kl

Sista dagen på jobbet idag, gud va skönt ! Så jag tänkte vara duktig och tvätta hästarnas vintertäcken (7 st) hemma i badkaret. Ett par av täckena har inte varit tvättade på 2-3 år, såg fördjävliga ut. Men fy fasen vad det var jobbigt, höll på att stryka med i värmen, blev som en bastu i badrummet :wtf:

Men nu hänger de på tork i alla fall :D

Kl

Håller tummarna för alla er som har skadade hästar att dom blir bättre snart :)

Själv har jag och Nelly vart ute på vårt första meeting :) Är super duper nöjd med allt, första gången på gräs var de också men hon hoppade sina bästa rundor någonsin i Halmstad så hon är nog helt enkelt en gräshäst ;)
Hon verkar ha sovit bra och tagit de att sova borta väldigt bra då det faktiskt fanns mycket krafter kvar även sista dagen :)

Här kommer ett gäng bilder från helgen på min lilla stjärna :)
971558_10151751381781140_458429185_n_zps7254a298.jpg

994851_10151750151596140_660291716_n_zps89158ed0.jpg

1003179_10151749520166140_1071994209_n_zps6e364829.jpg

1006278_10151751376206140_1916729263_n_zpsfa96fb4a.jpg

Ser fint ut:)! Vilka klasser har du ridit?

Btw; vart har den andra Nelly tagit vägen? Den jättestora skimmeln som bor i England?

Tack så mkt :) Red 1m på fredagen, 105 på lördagen och 1m idag söndag :) Fick pris med oss hem från dagens klass, de andra 2 dagarna hade jag ett nedslag! Första dagens nedslag får jag ta på mig då jag red ett galoppsprång för mycket till sista hindret, andra dagen halkade hon lite i en sväng och bytte då till korsgalopp innan hindret och han då inte riktigt upp med frambenen på det räcket :)

Satt och tänkte själv när jag skrev mitt inlägg att var tog den andra Nelly vägen som också kom från irland, så lite kul att ni andra började tänka likadant :D

*kl*

Å vad avis jag blir på alla som rider. Har inte ridit på 6 veckor nu och börjar få sån sjuk abstinens. Härligt att det går så bra för alla. Kollade på dressyrträningen för min tränare idag, ja det var svinsurt att sitta bredvid och inte få rida själv, så jag har ju fått lite undervisning iallafall.

Veterinären var sjuk i fredags så hon ska komma på onsdag istället. Tömkörde Divan idag ändå och hon ser ren ut men ni vet när man kollar efter något så kan man ju få hästen halt på vilket ben som helst :D
Hon var väldigt duktig iallafall. Formen var super och skänkelvikningarna och öppnorna var bra, gjorde de endast i skritt.

Eftersom hon vilat i 6 veckor så är hela överlinjen borta MEN hon är iallafall lite rund. Alltid något.

Har fått släppa tankarna på MSV C debut i oktober. Eftersom vi inte är igång ännu så tror jag inte vi hinner med men å andra sidan så behöver man ju ändå inte stressa eftersom man inte behöver kvala 6-7 åringar så jag kan ju starta MSV B i vår iallafall. Väldigt skönt då det är ett rent helvete att få plats i MSV C klasserna här i Stockholm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka