Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Körde premie med den ena igår.
Med tanke på att hon blev inkörd i februari/mars och inte började gå banjobb förrän i september så är jag jättenöjd att hon överhuvudtaget klarade av det. Tyvärr galopperade hon varvet kvar när det kom en annan häst i tredjespår (själv gick hon i dödens innan) och hade väl hamnat på en tid precis runt 1.30 annars. Nu klarade hon sig med ett nödrop, men med tanke på att galoppen var modell jättestor så är jag bara tacksam.
KL
Piruett har fått vila en månad efter premien då hon hade lite känning i ett framknä. Nu startar vinterträningen för hennes del.
Vinterträning blir det även för den nya 2-åringen, en hingst e El Glide (Yankee Glide) med Credit Winner som morfar. Han premade i somras men är stor och behöver, i mina ögon, mera muskler och styrka innan jag begär mer tempo av honom även om han säkert har hyggliga tider i sig.
Idag är det dags för kval :S E så nervös, vet att hon kan tiderna men ja är orolig för galopperna..... Efter banomläggningen är kurvorna så hemskt doserade, de är toppen för dom som springer snabbt men för 2-års kallbloden blir dom jobbiga
Hon klarade kvalet 1.53,1 blev tiden, sprang perfekt men blev lite trög då hon hade bomull i öronen för första gången, tyvärr var den andra tvååringen inte så snabb så hon fick springa själv. Men jag är helnöjd
Hästhantering
Hej,
Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Gravid - 1år
Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Ekonomi & Juridik @nullo-modo @MiniLi Vad bra! Jag vet bara att det fortfarande fanns när jag tog över mitt sto 2016 (som då var försäkrad i Agria, men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.