Äntligen har Caspians surhet efter vaccinationen släppt. Han blir sur och jag gissar att det beror på att han har ont i kroppen när vaccinet kommer in i kroppen. Har aldrig träffat en häst som blir så påverkad, men nu verkar det äntligen ha vänt. Han ska ju inte vila helt pga allt annat knas men han ville inte göra något alls på fem dagar! Tvingade honom att skritta över bommar och promenera lite och sen jogga men nöjd har han inte varit...
Det har också påmint mig om att han inte gillar ländtäcken, men nu verkar det ha vänt. Tack och lov. Lyckades samla lite på töm idag, en form som vi nog lyckas befästa om sisådär ett år eller två. Har också en duktig kompis som ska få börja rida honom lite, för hon är både duktig och snäll och jag vill gärna testa nya vägar för att komma framåt. Det är hög tid att lära honom hjälperna på ett korrekt sätt och det är jag inte helt rätt person att göra, det får jag erkänna.
Åker några dagar till Strömsholm nu för att rida skolhäst och (förhoppningsvis) få tillbaka lite självförtroende. Det kommer helt rätt i tiden.