Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har svårt att se hur man skulle kunna lösa det schematekniskt, utan att jag förlorar alltför mycket operationstid. Å andra sidan, många av kollegorna har föräldrarledigt en halv dag i veckan. Sen hjälper det väl inte om det bara är en kort period, det här kommer ju inte att bli bättre efterhand, snarare kommer kraven att öka. Och när jag går över och blir bakjour blir jourpassen ännu längre, då jobbar man dagen, har jour natten och jobbar sedan halvdag dagen efter (och det är ingen som lyckas gå hem efter den halva dagen, utan de fastnar i allt som behöver göras). Vi måste vara helt knäppa hela bunten!![]()
@the_connemara På många sätt pissigt, men kan också vara så otroligt roligt och givande! Arbetsmiljön däremot behöver prioriteras upp!
Var "hittar" man sådan hjälp?
Jag hasade mig iväg till Rutan en sväng idag, vi gick en kort promenad i skogen, och sen longerade jag henne utan inspänningar på ridbanan. Hon var pigg!
Tror att det kan bli en Turbo-Tinker av henne, kolla in de här håriga benen!!
![]()
@fio Det är ju inte direkt nån superhög nivå jag strävar efter, så det är väl hobbynivå? Men jo, jag lägger ju ner min själ i det. Precis som jag gör i mitt jobb. Har jag inte nåt att engagera mig i så blir jag helt håglös och gör ingenting, mår inte bättre av det heller.
Fast med fälttävlan blir det aldrig riktigt så eftersom det tar sådan tid och är sådant jobb med träning i 3 grenar och tävling och långa resor och tidiga mornar. Jag hade önskat att jag kunde nöja mig med hopp eller dressyr, men en gång ft ryttare, alltid ft ryttare.
@fio Då har jag nog köpt fel sorts häst!!![]()
Du får bli dressyrryttare, fasta starttider och så rider man en klass..Hur jävla bekvämt som helst!
@the_connemara På många sätt pissigt, men kan också vara så otroligt roligt och givande! Arbetsmiljön däremot behöver prioriteras upp!
Var "hittar" man sådan hjälp?
Jag hasade mig iväg till Rutan en sväng idag, vi gick en kort promenad i skogen, och sen longerade jag henne utan inspänningar på ridbanan. Hon var pigg!
Tror att det kan bli en Turbo-Tinker av henne, kolla in de här håriga benen!!
![]()
Ja, förlåt, det förstår jag ju att det är jättebra också! O jag tycker du är jättecool
Jag vet faktiskt inte. Har funderat på det mycket för jag har också en del hang ups som sabbar i onödan. Har typ tänkt gå till en psykolog tusen gånger bara för o börja någon stans men så är jag så himla töntig med människor. Har jättesvårt för många o jag har seriöst INGEN jag pratar med förutom min sambo om sådant som ju hade varit syftet o prata om med en psykolog. Jag är dock en lugn och i grunden positiv människa så jag har väl med mycket tid och säkert onödigt mycket förtvivlan typ kommit framåt genom o leka min egna psykolog eller nåt. Allt det där med Tigers skador o min ridning har liksom inte varit något "kul" arbete direkt utan krävt apmycket insikt o sinnesnärvaro som jag aldrig tidigare liksom alls haft. En del stress på jobbet i höstas blev liksom för mycket men då insåg jag iaf att en sak är jag faktiskt bra på och det är att sätta stopp när det behövs. Men sen vill man ju komma framåt också.
Hoppas någon annan kan ge bättre tips![]()