07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ängelholm.. Jag vet inte vilka vet. Som jobbar där nu visserligen och om dom är bra.

Ok :) tack för tips. Man har ju hört många goda ord om Spångfors genom åren, jag funderade på att testa åka dit, hade tänkt ringa och höra om tider imorgon. Det enda stället jag inte vill till är Helsingborg.

Ok :) tack för tips. Man har ju hört många goda ord om Spångfors genom åren, jag funderade på att testa åka dit, hade tänkt ringa och höra om tider imorgon. Det enda stället jag inte vill till är Helsingborg.

Spångfors tar inga nya kunder så om du inte redan är kund där får du nästla dig in via någon som redan är kund.

Spångfors tar inga nya kunder så om du inte redan är kund där får du nästla dig in via någon som redan är kund.
Ok, det visste jag inte, vad tråkigt. Ringer väl Ugglarp då. Det stod equineclinic på deras sida, jag hade för mig att Huntleys kallade sig det, är det den kliniken som flyttat`?

Uwe borde väl vara nära? Något efternamn på B. Blev rekommenderad honom som alternativ till Spångfors (jag är alltid så fasligt rädd för vad man ska göra om folk slutar jobba av ngn anledning).

Men Spångfors är guld. Jag kommer gråta blod när han slutar alltså.

När en läser i den här tråden kan en ju undra om det bara är högpresterande A-personligheter som har häst:D. ALLA vill så himla mycket! Eller så har vi bara lyckats få ihop ett helt gäng likartade personligheter här i tråden och det är därför den är så bra och vi faktiskt (för det mesta) förstår varandra så väl.

Mina hästar har vilat nu (förutom random småturer på 30 minuter) i en och en halv vecka och känner hur deppigheten verkligen väller över mig. Det är helt SJUKT att det kan påverka en så himla mycket. Men jag vill ju riiiiida och trääääna. Buhu.

Jag har 5 mil till Hasslarp såg jag. Hur vet man vilka kliniker som hör till Evidensia? eller är det bara de allra största? vill helst undvika dessa.

Hallands djursjukhus då? någon veterinär som är väldigt bra där? har ju tidigare åkt till travbanekliniken som jag tycker mycket om, men jag ser ju inget resultat av besöken så....inte tillräckligt bra i alla fall.

Innan Ugglarp kom som det är idag var det Göran Rydén som nu driver Söderåsens hästklinik som var på Ugglarp. Uwe drev Ugglarp ett tag men han driver nu eget.
Barbro och Ingrid Olsson driver Huntley, avfart Hjärnarp, för mig är de outstanding (nu har jag inte läst vad du ska göra där utan bara läst denna sida om olika kliniker). Behöver du hjälp och jag kan så bor jag bara 5 km därifrån typ.
I Slöinge kan jag rekommendera Anette Graf. Fördelen där är att man också kan rida hästen under veterinärens uppsikt och att de har en egen beridare som provar hästen (om man medger det).

Personligen rekommenderar jag inte Ugglarp och inte Uwe. Men det är ju enbart pga personliga upplevelser. Inte Göran heller men det är mer pga hans personlighet som jag inte klarar av honom.

När en läser i den här tråden kan en ju undra om det bara är högpresterande A-personligheter som har häst:D. ALLA vill så himla mycket! Eller så har vi bara lyckats få ihop ett helt gäng likartade personligheter här i tråden och det är därför den är så bra och vi faktiskt (för det mesta) förstår varandra så väl.

Mina hästar har vilat nu (förutom random småturer på 30 minuter) i en och en halv vecka och känner hur deppigheten verkligen väller över mig. Det är helt SJUKT att det kan påverka en så himla mycket. Men jag vill ju riiiiida och trääääna. Buhu.

:rofl: Dessutom ibland med lite sviktande självinsikt... Gnällde i höstas att jag inte hade något mål med min ridning, varvid min vardagstränare utbrast "Men du som är så målinriktad!" O_o Det var inte alls hur jag såg på mig själv... Pratade med diverse vänner som bekräftade bilden. HUR kan jag vara målinriktad om jag inte har något mål? :nailbiting:

Nu försöker jag lugna mig lite, men det är förbaskat svårt... Precis anmält till första tävlingen för i år. :banana:

@Hippocampus jag pm:ade dig.

@Fiorano jag känner också att jag vill ha ambitioner.. och har det, på lagom nivå för oss, men då krävs ju att man vet att hästen är frisk. Den här hästen är den jag bäst lyckats med i dressyr, de dressyrstammade halvbloden kan jag tydligen inte rida. Jag skyller lite på småbarn och familj och heltidsarbete att jag inte orkar tävla men egentligen är det hälsoproblem hos hästen som spökar.

Jag vet inte vad jag ska göra med en häst som veterinär anser vara frisk men som jag tycker känns lite konstig ibland. Eller rättare sagt ser skum ut vid longering. Då tröttnar man på hästar.. vill ju inte ta livet av hästen, hon är hur pigg och levnadsglad som helst, jättehärlig att rida. Därför vill jag hamna hos rätt veterinär nu.

Innan Ugglarp kom som det är idag var det Göran Rydén som nu driver Söderåsens hästklinik som var på Ugglarp. Uwe drev Ugglarp ett tag men han driver nu eget.
Barbro och Ingrid Olsson driver Huntley, avfart Hjärnarp, för mig är de outstanding (nu har jag inte läst vad du ska göra där utan bara läst denna sida om olika kliniker). Behöver du hjälp och jag kan så bor jag bara 5 km därifrån typ.
I Slöinge kan jag rekommendera Anette Graf. Fördelen där är att man också kan rida hästen under veterinärens uppsikt och att de har en egen beridare som provar hästen (om man medger det).

Personligen rekommenderar jag inte Ugglarp och inte Uwe. Men det är ju enbart pga personliga upplevelser. Inte Göran heller men det är mer pga hans personlighet som jag inte klarar av honom.

Rätt personlighet är ju jätteviktigt, jag vill inte känna mig överkörd. Samtidigt vill jag ha ärlighet och insikt om att varje häst kanske inte kan räddas.

Det är nog sant det där att man får prioritera antigen hästarna eller karrieren... Samt hitta en nivå som gör att man känner att man "hinner med" allting och även har roligt med det man gör.

Jag har ju prioriterat ner fälttävlans-satsningen nu därför att det blev alldeles för mycket resande, vilket även gick hårdt ut över ekonomin.... Vilket igen ledde till at jag aldrig fick tid eller råd med att åka på semester, vilket jag nu känner att jag verkligen skulle behöva, har inte varit iväg utan hästarna på flera år faktiskt!

Det är även en oerhört skillnad på att rida en häst som får en att må bra och ha roligt, eller en häst som allting känns jobbigt och svårt med. Om det ska funka att gå i stallet för att ladda batterierna så måste hästarna verkligen ge energi tillbaka til en.

På sistonde känns det som att jag balancerar på en gräns där, älskar mina hästar och vill vara tillsammans med dom så mycket som möjligt, men blir även så sliten av allt som måste göra med dom och får dåligt samvete över det jag inte hinner med. Usch, antar att alla känner så ibland.

Ang karriär och hästar så är jag nöjd med mitt chefsjobb, utan personalansvar, och typ noll övertid. Att lönen är mycket bra gör ju inte saken sämre. Tackade faktiskt nej till en högre position på en annan mäklarfirma för 2 veckor sen just pga jag inte vill jobba längre dagar.

Divan har hoppat med gamla hoppryttaren idag. Hurra! En del fantastiskt språng blandat med grejer hon lärt sig med ponnyryttaren. Sjukt hur snabbt de lär sig skit men att lära dem byta känns helt omöjligt :p
Tränare tyckte hon kunde starta 1.20 i april så hon måste tyckt hon hoppade bra idag. Det tyckte iofs jag med.

Jag slängde faktiskt ut en medryttarannons idag så nu får jag se om någon nappar. Det bästa hade nog varit om en galen hästtokig 15 åring utan självbevarelsedrift svarade :angel::D
Hoppas du hittar en bra medryttare :) Det underlättar en del.

Red ut en sväng med GP idag, regnvåta fina grusvägar och hon kändes toppen! Mycket energi och driv i steget, inget ojämnt alls.

@sassiball Klokt att vilja kolla din häst ändå om din magkänsla säger något. Men förstår att valet av vet. inte blir lättare.
Jag var hos en Jonas T i Ängelholm då det diagnostiserades en pålagring på si-leden på min 06:a.

Har ju lite funderingar på om och vad jag ska hitta på med Bellona..
Helst skulle jag vilja hitta någon som red igenom henne ett par ggr.
Det känns som att det är en hel del spänningar och stelhet och jag är inte duktig nog att lossa henne då hon blir så mycket och det känns som jag rattar runt ett fartyg för tillfället:(..

Jag tillhör väl den som har lägst ambitioner i tråden :D..Hoppas hinna/kunna komma ut å tävla dock.
Vill det så mycket men tid och pengar och familj samt en ännu mer sjunkande självkänsla gör ju att det tar emot. Dottern ska ju också tävla på Loppan som är 06:an då och det krockar iom att hon är bredåkare den lilla divan;)..

Har ju bara tävlat i fem år och är 40+ så har någon liten panik att liksom utveckla mig så gott det går inom ridning.
Dessutom ska vi sälja vårat hus, vilket skapar lite huvudbry. Är ju väldigt speciellt då det är gammalt som gatan och stort samt ligger i ingenstans..
Å på det knasjobb som inte kanske kräver chalmers direkt :angel:, men ändå skapar mycket stress och är rätt slitigt fysiskt och kanske även på det andra planet då det är ganska stressigt och känslan av otillräcklighet är stor ( Uska i hemvården..)
Vill försöka att inte springa in i en vägg, det är så onödigt, har testat och var sängliggande i 14 dagar och verkligen inte ORKADE gå ur den..

Igår red jag båda fuxflickorna iallafall och vädret var ju helt lovley!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka