05'ornas tråd nr 10!

Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Kollat startlistorna inför dressyren på breeders. Lite "coolt" för Magda att stå med bland Jan Brink, Minna Telde, Mads Hendeliowitz, Ann Sofi Antonsson, Mattias Jansson, Maria von Essen mfl mfl :D

Ja nu sitter vi i en fullpackad bil igen!
Siktet är inställt på Flyinge och i eftermiddag gäller det!

De senaste dagarna har jag jobbat alldeles för mycket så jag har knappt hunnnit sova eller äta:angel: När jag inte har varit på jobbet så har jag suttit på hästryggen... Så igår kväll och imorse var det turbo packning, nu är det bara att hoppas att vi har fått med oss allt! Lite trött och sliten känner jag mig men nu :devil: ska det ridas!

Coracon har kännts superfin de senaste dagarna så nu är det bara att hoppas att det håller i sig. Samt att hon inte blir för stark nu när vi ska rida på vanligt tränsbett...Men som jag sa till sambon, jag ska ju bara ner och åka häst:p

Grattis Elin till felfri runda idag! Vi hoppas på lika fina resultat i nästa omgång.
Och grattis Magda till en bra ritt! Jag hoppas att du är nöjd med ditt resultat även fast det inte räckte hela vägen. Men att komma upp i Minna Teldes 90% kanske du inte riktigt hade räknat med heller?

Hoppar in en snabbis. Skriver via mobilen om det ser knasigt ut. :-) Är verkligen superstolt över mina 71,2% och en 24eplats av 48. Långt över vad jag ens hade vågat hoppats på. Ove sköter sig verkligen här nere. Bara framridning och uppstallning är ett eldprov. Det kryllar verkligen av hästar och det är en salig röra av hopp/dressyrekipage. Val,sto och hingstar i åldrarna 3-7 år. Lägg till att var man än tittar ser man sina idoler och förebilder. ;-)
Så nja, hade inte tänkt mig att kunna utmana Minna..... Men ingen kan ta ifrån mig att jag som amatör faktiskt är här nere med en egenutbildad 5åring. Det är jag superglad över och tänker klappa mig på axeln för. Dessutom fick jag bäst betyg på allmänt intryck med "väl visad häst", det känns bra i hjärtat :-) Nu har man en dag kvar att få in i hetluften.

Kraaam på er

Vad kul att du är så nöjd! Och grattis till ditt betyg på allmänt intryck. Jag tycker också att det är väldigt bra att bara ta sig dit, för det är ju som sagt rätt mycket stjärnor som rider där. Hoppas du kände dig som en av dem : ).

Typiskt.... Skriver från mobilen och självklart försvann allt :-P
Brukar iaf inte filma på tävling och om jag gör det är det ofta någonting jag behäller för mig själv. :-) Ofta brukar det resultera i att sveriges främsta läktardomarkär ger sig in och börjar bedömma ens ritt och jag tycker det räcker alldeles lagom att få bedömningen från domaren ;-)
Kramar

Vilket superresultat!! Du ska vara riktigt riktigt stolt!! Det är ju superbra med 71% i den miljön!! Jättegrattis!! :bow: :bow:

Tack så jättemycket anni!!!!! :D
Imorgon rider vi strax före kl 13. Han känns väldigt spänstig och fin, hoppas på att få med mig det in på banan. :)
Istället för film får ni bilder istället...

fint.JPG

Framridning

bt.JPG

Efter, två glada! :)

lomsk.JPG

Min fina <3

Kram på er!

*kl*
Påbörjade klippa min skrutt idag, Första gången han klipps så visste inte hur han skulle reagera men tji fick jag XD
Han stod som ett ljus medans jag tog halsen. Testade lite på huvuden med för skoj skull för att se om han reagerar men det tyckte han bara var skönt :p Så huvud + hals blev rakat idag iaf. Öronen var liite läskiga att få rakade men bara första klippet på varje :D

Tack så jättemycket!

Idag slutade vi på en 10e plats, vilket är väldigt långt över det jag någonsin trott, iom det var jag bara 6 platser från finalen. Heeeelt galet! :D

Bjuder på några bilder från idag innan jag stupar i säng, man blir verkligen helt slut av anspänningen...
bt2.jpg

bt1.jpg

bt3.jpg

Kram på er! :)

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!! :banana::banana:

Vad himla duktiga ni är! Helt fantastiskt roligt att följa er, verkligen! :bow:

KL
Nu så ska jag försöka mig på en liten samanfattning!

I onsdags kändes Coracon superfin, lite väl åt det laddade hållet. Så en liten oro hade jag då det var vår första start på vanligt tränsbett... Tänk om jag inte får stopp på henne? Dock behövde jag inte oroa mig för jisses vad hon hoppade!:love: Jag fick kämpa för att hålla balansen och mina (ganska långa!) armar räcker inte riktigt till, vilket gör att jag automatiskt länger ut tygeln. Sen ska man hinna korta den till nästa hinder som kommer rätt snabbt efter:angel: Det gick hyfsat fram till sista linjen som var en tre kombination efter den hade tygen blivit lite väl lång. När jag vänder upp mot sista hindret som är en stor oxer med tygelkaos och en häst som nästan travar så tänker jag bara "snälla, hoppa!". Coracon struntar fullständigt i att jag har ett mindre kaos där upp och skuttar snällt över sista hindret. (Jag är väldigt glad att hon är riden på terräng hinder och van vid att jag styr på med lite långa tyglar!)

En nolla första dagen och vi kan inte önska mer av vår lilla häst!

Torsdagen kändes hon lite väl lugn på framridningen... Dock hoppar hon bra och vi får fina språng på framridningen. När vi kommer in i ridhuset taggar hon till lite av publiken som för liv. När sedan ryttaren innan mig rider felfritt blir hon ordentligt uppjagad av applåderna. Dock känns hon bra mot första hindret och vi ligger bra men ändå rullar bakbomen på oxern ner. Sen går det bra fram till 7abc oxer-räcke-räcke, Coracons svaghet hon ökar gärna, speciellt genom kombinationer, är det sedan räcke ut rullar det gärna någon bom. Jag börjar "ooa" och försöka bromsa henne redan över oxern, vi klarar b hindret men c hindret ramlar. Sen kommer sista linjen ur en ganska skarp sväng efter trekombinationen. Trippelbarr, oxer och räcke samtliga på relaterat avstånd där det sista kräver att man tar tillbaka hästen lite. Vi kommer väl nära trippeln får ett galoppsprång för mycket på linjen till oxern sen tar Coracon fart och mot sista hindret har jag ingen större kontroll så även på det räcket rullar en bom av.

Trots att sista ritten inte blev vad vi hade önskat oss är jag ändå nöjd med Coracon. Dock är jag inte helt nöjd med min egen ridning, hade jag bara gjort lite si eller lite så... Dock gjorde vi vårt bästa och kämpade på med de förutsättningar vi hade! Det var en svår bana, samtidigt som det är rätt tufft att hoppa fram ute i nollgradigt väder och sedan gå in i det uppvärmda ridhuset. Med tanke på hur få starter hon har i kroppen så tycker jag ändå att hon har skött sig utmärkt! Hon tog hela grejen mycket bra med den speciella miljön och alla hästar och människor. Samtidigt är det lite tråkigt då jag vet att kapaciteten finns där! Man vill ju gärna kunna visa upp hästarna från deras bästa sida.

Tyvärr var det med största sannolikhet vår sista tävling och ritt tillsamans. Coracon är till salu och jag har svårt att tro att hon inte blir såld till nästa säsong. Så nu får jag och Musse kämpa vidare under vintern och jag hoppas på att han kommer att blomma ut och visa vad han kan nästa säsong!

Grattis Magda! Tyvärr hann vi inte se någon av era ritter... Sen var det ju så himla kallt där borta i Crafoordhallen, bekvämare att hålla sig i stora ridhuset:p

Klart du ska vara nöjd!! Bara att komma till de tävlingarna är ju jättestort!!!

Magda Grattis!!! Vad roligt att det gick så bra!!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Lavinia
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 381
Senast: tanten
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 261
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 988
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka