Sv: 05'ornas tråd nr 10!
Jaaa nu har Wille vart på äventyr...
Vi gick ut och tömkörde, inga konstigheter vi kom hela vägen in på rundan, stannar, byter tömsättning han är helt cool som vanligt och exemplarisk....
vi kommer till backen där vi brukar fatta galopp............................
Jag ber honom om galopp... han drar iväg lite i traven och jag visar spöt... då sparkar han bakut mot mig (inte för o träffa mest en.. "lägg av det är jobbigt") han lyckas iaf trassla in ena benet i tömmen så det var bara släppa rakt av.
Så här efteråt borde jag väll hållt kvar i andra tömmen men där och då när han precis sparkat mot mig så blev reflexen att släppa...... Och iväg for han... såg på honom att han inte var direkt rädd och när jag ropade på honom så stannade han upp lite och vände sig om och tittade på mig och drog sedan vidare...
Jag och min sjukt kassa kondition höll på att dö och sprang efter honom där jag såg att han sprungit i grusvägen...
kommer ut på en assfaltsväg där jag blir ikappkörd av en bil.. hähäh jag bad henne sakta ner och så sprang jag framför bilen för att jag inte ville släppa fram henne för ja va inte säker på om hon fattat att de va en lös häst på vägen haha... efter typ 200 meter kom ja på att ja kunde be om skjutss efter honom och så gjorde jag..
vi mötte först en gubbe som pekade ut mot stora vägen..... och ytterligare en kvinna som peka ut mot stora vägen....
under hela tiden hade jag telefonkontakt med min sambo till och från som satt sig i bilen och åkt ut på en gång.. så när jag ringde honom sista gången hade han och en kvinna fångat honom längst ut på pendlarparkeringen vid stora vägen.........
Det är nog 3 km bort från där jag tappade honom... Han var helt coollugn, och skötte sig jätte bra, helt utan en skråma.. lite trött bara
När jag gick tillbaka så gick jag en liten omväg och tömkörde lite... (I TRAV) och han skötte sig jätte bra!
Usch det kunde verkligen slutat JÄTTE illa.... hade han kommit ut på stora vägen hade det nog vart kört för honom.... och det är himla skönt att vi bor i ett område med tre stora ridanläggningar längst vägen så det är mycket hästfolk i närheten och övriga är folk som tycker att de bor på landet och att det är så spännande med hästar så de hjälper gärna till