05:orna då?

Djurjouren

Trådstartare
04:orna har ju en tråd, då måste faktiskt 05:orna oxå det. Vad gör era nu? Är de satta i vagn? Börjat gå fort? etc.

Sv: 05:orna då?

Min 05:a (kallblod) är satt för vagn och har börjat lunka på i lite lugn trav! Han är jättedukti. Vi jobbar mest för att få upp flåset nu. Inget fortkörning.
Men de ser bra ut än så länge! :D

Min 05:a, varmblodshingst e Lucky Po, har varit i vagn i tre månader nu. Han är kalas! Snäll, trevlig, öppen, nyfiken, lättlärd, säker, orädd, lättlärd och helcool! Han har gjort allting rätt hittills. Första gången han fick huvudlag och sele på sej så rörde han inte en min. Likadant vid första tömkörningen. Samma sak när han sattes i vagn. Inga problem där inte. Har travat hela tiden utan problem. Travar med lätthet 7 km-slingan. Skall bli mycket intressant och se vad det blir av honom. So far, so good!

Jag sålde min 05: a , en märr e The Bad Boy med den eminenta namnet Mastermind Martha ( inte ens jag som döpte henne ) hon är iallafall tömkörd och kan gå uppför trappor o fika inne köket :D vad jag vet....vagnen kommer väl på i det närmaste kan jag tro....

Javisst är det knepigt :D

Jag ville hon skulle heta Joy my Journey, eller Joyful Journey...Men Näääe, hon skulle heta Mastermind Martha ( ägaren vet inte ens vad bukefalos ÄR för nåt)

Min Diego Star kördes in i våras (finns bilder i förra 05-tråden) sen var han på sommarlov hos Nafayette (finns mera bilder på hennes sida med hingstbete -06).

När han kom hem blev han lite snorig så vi skrittade vidare med planen att han skulle kastreras, röntgas och opereras (ja man behöver inte vara geni för att ana lösa benbitar med de gallorna).

Kastrering och töntgen är avklarade och han skulle ha opererat haserna förra veckan, men han har rullat fast i boxen och i morgon åker vi till Skara för U-ljud/ ev. röntgen av bäcken. :cry:

Går fort? Är det NÅGON som kör fort med en åring i oktober? :crazy:

Skäms nästan att erkänna att 05: an inte är satt i vagn än. Inget har krånglat, vi är bara en-två månader sent ute eller så. Men allt är bara bra, så vagnen kommer på vilken dag som helst.

Min är i vagn sedan 2 månader och körs minst varannan dag. Hon går ca 4 km varje gång blandat skritt och trav. Sköter sig fint tycker jag.

Fort och fort..... vad är fort för en åring? 2,10?2.30?
Isåfall så är svaret ja, rätt många.

På era breddgrader kanske, de man ser här går "i skolan" och lär sig grunderna nu.

För visst skiljer det sig på olika platser i landet.

Men så vet vi ju att det finns skickliga unghästtränare i både norr och söder. :idea:

Min har fortsatt boxvila och promenader i en månad. Men vad gör det? Han blir ju frisk! :banana:

Jag vet en proffstränare som gjorde det med sin mest lovande tvååring. Han knäckte hästen totalt, imponerande att berätta det för oss amatörer på ett årsmöte. Annars brukar såna föreläsningar/frågestunder mest mynna ut i hur bra tränaren är.

Om det är den häst jag tror att det är så är den numera 5 år och har tjänat 40 000.

Vi hade färdigt för att sättas i vagn i maj:o Men det blev gjort idag:angel: Med bravur, kan tilläggas! Han skötte sig utmärkt, inte så konstigt kanske.. han var VÄLDIGT väl förberedd:p :smirk:
//C

Kanske det:cool: . Samma tränare hängde med ( en annan häst) min starthäst på 3000m.Men i tvååring.I januari.

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: yamyam
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 375
Senast: movi
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII