Sv: 04rnas tråd edition 7
Vad kul att han börjar komma igång o jobba ordentligt klunsen,
Bra jobbat måste jag säga.
Modett: Jag började rätt tidigt med serier, jättelåga i början, för att hitta ngn form av takt o balans och inte bara jihaa räser för att det var så kul.
Och med bommar mellan hindren med, så fort hon började ha koll på fötterna så la vi in bommar mellan hindren, Jag körde på det ist för att sitta och dra ihop henne när hon hade så superfin bjudning och var så posetiv till allt.
Hon lärde sig jättesnabbt att korta upp sig själv mellan hindren och hade stenkoll på alla bommar. Men fortfarande mjuk o fin i munnen för jag inte var där och störde.
Så jag tycker du kan köra på det, ju tidigare desto bättre anser jag iaf, då får de lära sig själva att ha koll ist för ryttaren ska måtta in och förstöra.
Så länge det är rött avstånd och lite infångat tycker jag det är lugnt.
Aida: Nuuuu hänger jag med..
Men ska nog inte börja att testa på Aprilia än.
Måste testa på den andra damen först som är mer säker i förvänd och går att samla mer.
Kl
Tråkiga nyheter från våran sida.
Aprilia har misstänkt erlischious.
Vet inte än vad det är fören blodproven kommer förhoppningsvis idag lr imorn.
Började iaf med att hon var lite snubblig ut till hagen i förrgår.
Tänkte inte mer på det, för det brukar ta en stund innan hon kommer igång i gången när hon har stått inne länge.
Visade ingenting när jag tog in henne, hade vilodag så red inte då.
Igår kväll skulle jag rida hade jag tänkt, snubblar till när hon gick ut från boxen, jag trodde då att hon blev rädd för fåglarna som har landningsbana på hästarnas ryggar. Hon har blivit rädd förut, därför misstänkte jag inget då. gjorde iaf iordning henne och ut på banan för att träna lite inför helgen.
skrittade på jättefint, inget snubbel då. Tar tyglarna och ska börja trava..
Vi faller- handlöst framåt, det var precis som ngn satte upp krokben för henne. rakt ner i backen båda 2. Upp på benen igen och precis när jag skulle hoppa av så händer det igen, rakt ner i backen.
tog in henne till stallet, snubblade rätt mkt in dit med, lite vingligt gick det.
Tempa, ingen onormal varken höjning lr sänkning.
Ringde och rådfråga mamma som brukar ha bra tips. Men inget där så det blev till vet sen. Han trodde att det kunde vara erlischiuos och rådde mig att ta ett blodprov, eftersom det inte var ngt allvarligare så som hög feber o svettningar så behövdes ingen undersökning så länge det inte blev värre än såhär.
Nämnde också att han kunde komma ut och ta ett men att det skulle ta minst 2 dagar innan jag fick svar så ringde in till skara och fick komma dit imorse. 2 blodprov blev det, ett för erlischiuos och ett för borelia för att va på säkra sidan.
Inget snubblig imorse och stod lugnt i trailern, så det kändes skönt.
Hoppas på att proven är negativa, annars ska hon kollas upp riktigt ordentligt så fort som möjligt!!
Ngn som har erfarenhet av sådanthär?