Sv: 04rnas tråd edition 7
kl
igår kväll kom jag hem från tävling, inte hunnit uppdatera här för de har gått i ett sen jag vaknade i morse.
Började med att de ringde 20 över 6 i MORSE
Kände mig död då.
Dom ville ha in mig på jobb men jag var inbokad på dop idag så fick tacka nej..lite surt när man behöver pengarna.
Iaf så anlände vi till Gävle tidigt i torsdags. Ville ha gott om tid på oss innan vi skulle in på banan.
Kom så lägligt så jag kunde ta ut calle, gå ett par minuter o sen bes innan vi stallade in honom i boxen.
I veterinärkön stod han o kikade på konkurrenterna och sen kom det 2 travhästar (tävlingarna var på travet) och jag tror faktiskt inte att calle sett en sulky förr, så han exploderade, svansen rakt ut ,snurrade/hoppade runt mig o fnös helt hyseriskt.
Ni kanju tänka er hur de andra hästarna reagerade... likadant
Hoppsan
Gick bra med besiktningen sen iaf
Efter att han boat in sig o ätit lite mat så var de dags att jobba. 120 stod på schemat o han hoppade fantastiskt på framhoppning o lyssnade väldigt bra, så bra så jag slutade rida istället utan bara njöt av de hela. Inte bra.
Petade 2.an, och sen även 6A (helt mitt fel eftersom jag började backa honom (han lyssnade så bra tillbaka så jag glömde benen o tappade galoppen).
Jag vet att jag inte får rida sådär o var skitsur på mig själv. Hästen kan jag bara berömma. Han hoppar allt jag styr på o försöker hela tiden.
Fredag morgon hade mint ränare lovat att fodra för hon red 4årshoppningen kl 8.
Men vid halv 7 kunde inte ja sova längre så jag gick ner till stallet op duschade calle, massa pissfläckar men praktiskt med dusch bredvid boxen
Sen gick vi på en promenad så han fick torka. Skrittade på energiskt med attityden "här kommer jag, se mig".
Sträckte på sig o ruskade på huvudet o pep för sig själv... tönt!
Sovit hade han gjort, spån ända in i öronen.
Planen i fredagens 120 var att rida på mera framåt samt byta till lite kortare brodd då jag upplevde att han var lite irriterad på för bra fäste,framförallt bak.
tyckte att jag red på lite mera framåt inne på banan , var nån gång som jag var där o tog i honom och självklart resulterade de i ett nedslag oxå.
övrigt så var han egentligen väldigt fin och har mognat väldigt mkt.
han tänker sig för mkt mera nu och framförallt i kombinationerna.
Pga 12 fel sammanlagt (kval 1+2) så fick vi inte rida finalen
Vilket egentligen kanske var bra, han hade nog varit väldigt trött idag. Hoppar lite för mkt på varje språng så de tar en hel del.
Är iaf väldigt nöjd med honom, kan inte vara annat.
Han går in o äger banan o bryr sig inte om nått.
Dessutom är han så okomplicerad att resa med, äter sover o skiter precis som om han stod hemma i boxen.