02:a som växer

Sv: 02:a som växer

Japp, min 02:a växer så det knakar. Han ligger nu på 181-182cm så jag hoppas verkligen det stannar av nu!!!!
 
Sv: 02:a som växer

Jag har en 02:a som var väldigt undernärd som 1-1,5-åring, och därför har varit väldigt liten och tanig. Jag har haft honom på foder i ett år nu, och jag tror han har vuxit några centimeter under den tiden. Jag tror inte han växer så mycket mer på höjden nu, men jag hoppas att han muskler på sig bra mycket mer.
 
Sv: 02:a som växer

Ja min är lite hög i rumpan så nån cm till blir det....
 
Sv: 02:a som växer

Jepp, min valack ligger på 1.51 nu och växer fortfarande...
 
Sv: 02:a som växer

Japp, min 02:a växer så det knakar. Han ligger nu på 181-182cm så jag hoppas verkligen det stannar av nu!!!!


oj, vad är det för en? ras? stam?
själv har jag också en 02:a som jag verkligen hoppas har slutat växa.. var 178 cm i somras. har slutat å mäta han nu :)
 
Sv: 02:a som växer

Min har växt minst fyra cm sedan juli. Det är otroligt vad man bara kan göra med rätt foderstat! Hästen hade bara blivit utfodrad med ensilge innan vi fick henne! :eek: :crazy:

Vissa hästar växer ju tom att de fyller 8 år, det är så väldigt olika. Mycket beror ju även på hur stora föräldrarna var.
 
Sv: 02:a som växer

säg inte sådär! vill inte att min ska bli så himla mycket högre nu. Han har växt ca 8-10 cm sen jag köpte honom för dryga året sen.. trodde inte han skulle bli såhär stor.. mamma är 160 cm ca och pappa 175 cm..så det är ju lite mot oddsen...

tur att han är världens snällaste iaf! :)
 
Sv: 02:a som växer

Känner igen problemet. Min valack är född -00, pappan är ca 1,63, mamman ca 1,65, min är 1,76! Hur kunde detta gå till? Han har växt säkert två cm i år, men nu hoppas jag att det tagit stopp med växandet! :crazy:
 
Sv: 02:a som växer

Känner igen problemet. Min valack är född -00, pappan är ca 1,63, mamman ca 1,65, min är 1,76! Hur kunde detta gå till? Han har växt säkert två cm i år, men nu hoppas jag att det tagit stopp med växandet! :crazy:

Intressant. Trodde faktiskt inte de växte så himla länge. Jag kommer snart inte komma upp på min häst längre för att han är så stor.. Tanken var ju att han skulle bli hopphäst, men med de där sjumilabena kommer han väl aldrig få nån ordning på sina språng.

är din holsteiner? (med tanke på din lilla bild) stam? bild? :)
 
Sv: 02:a som växer

Ja, Holsteiner-Frälst!!! :bow:
Min valack är efter Loutano (Landgraf) - Latino (Ladykiller), stoet är efter Alasca (Ahorn) - Coriano (Corrado I). Har tyvärr inga bilder på datorn (lever fortfarande på stenåldern! :angel: ) Båda hopphästar även om valacken gick sin första fälttävlan förra året, och förhoppningsvis skall gå några fler i år. ;)

Tror inte du behöver vara orolig för en blivande hopphäst med för långa ben, det är ju egentligen bara positivt, så länge de fortfarande är lätta och smidiga i typen. Vad är det för stam på din?
 
Sv: 02:a som växer

Ja, Holsteiner-Frälst!!! :bow:
Min valack är efter Loutano (Landgraf) - Latino (Ladykiller), stoet är efter Alasca (Ahorn) - Coriano (Corrado I). Har tyvärr inga bilder på datorn (lever fortfarande på stenåldern! :angel: ) Båda hopphästar även om valacken gick sin första fälttävlan förra året, och förhoppningsvis skall gå några fler i år. ;)

Tror inte du behöver vara orolig för en blivande hopphäst med för långa ben, det är ju egentligen bara positivt, så länge de fortfarande är lätta och smidiga i typen. Vad är det för stam på din?

Jo om det ändå va så att han var lätt i typen :angel:

Här kommer lite bilder från i somras när vi bodde i Västerås. Han är e:Cagliostro - Calimero

augprom_liten.JPG


storcosmo_liten.JPG


sara_cosmo.jpg
 
Sv: 02:a som växer

^^ Å herregud. Rider du på den där??? Hoppas han e snäll iaf..
 
Sv: 02:a som växer

Väldigt snygg typ, men (som sagt) lite tung. Men vissa kan ju vara av tyngre typ men behöver inte vara tunga att rida. :) Min kompis har en Cagliostro-avkomma, den har ett väldigt speciellt psyke (lite svår), men har sett en hel del bra avkommor i övrigt. Din ser iallafall väldigt trevlig ut. :)
 
Sv: 02:a som växer

Tack! :)

Har hört att Cagliostro-avkommor kan vara lynniga och rent utav elaka.. men den här är en guldklimp. Har aldrig i mitt liv haft att å göra med en så trevlig och arbetsvillig häst, så det är roligt :)
 
Sv: 02:a som växer

Min kompis häst är galen, så man får väl gratulera till din som är så snäll. När man tittar på den rent exteriört ser den inte ut som om den skulle växa mkt mer, då den ser välutvecklad ut (alltså inte tydligt överbyggd eller likn.), så du kanske har tur att den slutar växa nu! Önskar dig och din fina häst lycka till för framtiden! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
457
Senast: Migo
·
Trädgård & Växter Min potatis har fortfarande inte kommit igång med att växa. De ligger på backen och är täckta med gammalt hö, men det var dålig/ingen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 262
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag reflekterade över en sak när dottern skrek över en spindel och en insekt på studsmattan. Jag var likadan när jag var liten fast 10...
Svar
7
· Visningar
397
Senast: warg
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp