0.90-1.00 lokal???

JustInCase

Trådstartare
Brukar vara ute och tävla mycket, men har inte riktigt förstått det här med 0.90-1.00 och lokal/reg. Om en 1.00 klass ligger på en regional tävling. Är det då en regional klass eller behöver man inte hästlicens för att få starta i den klassen?

För att rida regional tävling måste både häst och ryttare ha licens oavsett klass.

För lokaltävling behöver bara ryttaren ha licens.

Du måste alltså kolla vad det är för status på tävlingen för att veta vad du behöver, inte vilka klasser det är.

Jag vet att jag måste ha licens etc...

Min fråga var om 0.90 och 1.00 klasser alltid var lokala. Vilket jag hört från flera personer.
Om de är lokala kan jag ju inte behöva ha licens även om tävlingen är reg eftersom jag då rider lokalt. Det var det jag undrade över inte att jag behöver licens för att starta regionalt.

0.90 och 1.00 är inte alltid lokala utan kan vara regionala med. Så är det en regionaltävling med 1.00 så krävs licens.
Sen kan distrikten göra speciella överenskommelser med att alla 1.00 är lokala för att det inte finns tillräckligt med lokala tävlingar men då ska det framgå tydligt i propositionen att den klassen är en lokal. Är du osäker så kontakta ditt distrikt och se vad som gäller.

Lokal tävling går upp till 1.10, för att ha högre klasser så måste statusen vara regional.
men lägre klasser kan även förekomma på regional. :)

NEJ 0.90 och 1.00 är INTE alltid lokala, dina "informatörer" har fel.
Som jag skrev:

Du måste alltså kolla vad det är för status på tävlingen för att veta vad du behöver, inte vilka klasser det är.

Så är det faktiskt där jag bor. Alla 0.90 och 1.00 är lokala oavsett vad det är klasser annars. Dettta för att vi knappt har några lokala alls på ett år. Men det står KLART OCH TYDLIGT i proppen vad det är.

Men då står det att de klasserna är lokala och inte att hela dagen är regional, eller hur?

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 706
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur