Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
har hört att hästar med vätskebrist kan få olja i maten. min ponny dricker dåligt o funderar på detta med olja, men vilken olja? :confused:
Foder & Strö
Några av mina hästar äter Hippo Müsli. På Hippo Foders hemsida står värdena i procent, hur räknar man om dem till per kg istället så jag...
Foder & Strö
tillsammans med havre, mineraler, vitlök och fodermorötter. Vad tror ni om den där müslin, är den något att ha? Vad jag förstått är det...
Foder & Strö
Jag har fått lära mig att man ska ge grovfodret minst 20 min innan kraften, helst en timme innan, annars kan hästarna få kolik. Dessutom...
Foder & Strö
Ensilaget vi har nu är oanalyserat men nytt parti analyserat är på G om ca 5 veckor. Dock tycker jag hästen blivit lite smal över manken...
Foder & Strö
Om det i en analys står:
råprotein: 109 g/kg TS
smältbart protein: 71 g/kg TS
Energi 10 MJ/kg TS
Är då protein/energi kvoten 7.1? Skall...
Foder & Strö
Fann idag att det var mögel i en bal, vi har tidigare gett våra hästar av denna bal. Nu undrar jag om man tar bort det som är mögligt om...
Hästnyheter Den där människan är inte frisk. Ingen i hans personal har förskingrat hans hästar dom som jobbat där va väldigt mån om hans hästar. Och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.