Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hej. jag behöver hjälp om hur mycket jag ska ge min häst i hö. det är så här att han stod ute hela förra vintern o vi gav honom o de...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Pia
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett problem. Min häst har haft fång, men är nu frisk och tillbaka i arbete. Han har bara ätit hö och det lilla gräs som...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Geisli
·
M
Foder & Strö Hejsan! Undrar när man kan ge chevinal plus i foderstaten. Kan man ge det även om hästen går på exempel vis; Krafft grund. Eller är det...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: cumilur
·
F
Foder & Strö Nu är det så att jag kanske tar mina två hästar och flyttar till England i ett år från och med sommaren 2006. Använder just nu...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: fälttävlansnörd
·
G
Foder & Strö Vi har våra hästar ute än så länge i en väldigt bra och gräsrik hage. Men jag är orolig för vad som kan hända om det smäller till och...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur mycket/många äpplen kan en häst äta /dag utan att man behöver oroa sig, och om de får i sig för mycket vad kan då hända? Har...
Svar
7
· Visningar
1 136
Senast: Becca85
·
F
Foder & Strö Vad använder man i Sverige för strö till boxarna? Vi har linströ, Analin och jag har aldrig varit med om bättre men dom leverantörer jag...
Svar
13
· Visningar
1 629
Senast: miaia
·
Foder & Strö för er som fått era analyser på hö/hösilage? Bättre över lag än förra året? Och hur ser fördelningen ut över landet, bättre/sämre i...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Balderum
·
Foder & Strö När går ni över att ge hästen full grovfoder och kraftfoder giva? Jag har fortfarande mycket gräs kvar i min hage. Funderar på när...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: Ardnas
·
W
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av det? Fick det rekommenderat till min 6 åring pga att han har sköra hovar då det ska vara bra för typ hovar...
Svar
11
· Visningar
2 210
Senast: Binsan
·
C
Foder & Strö Vilken tycker ni är den bästa proteinkällan då protein saknas i foderstaten och varför? :bump:
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: stop
·
Foder & Strö Jag fick idag provsvar från 3 olika partier med ängshö från i fjol. Alla ängarna är gamla och alla är ogödslade. Döm min förvåning om...
Svar
5
· Visningar
1 994
Senast: Fredag
·
K
Foder & Strö Finns det någon som vet hur asp träd ser ut?, jag har försökt letat på internet överallt . Asp ska vara jätte bra så att hästarna har...
Svar
4
· Visningar
5 768
Senast: kratta
·
N
Foder & Strö Hej. Jag undrar nu vart man skickar in höet för att få det analyserat och om ni vet vad det kostar ungefär.
Svar
1
· Visningar
616
Senast: ang
·
G
Foder & Strö Är det någon därute som är insatt i vilka proteinnivåer som kan vara skadliga? Har en lättfödd kallblodskorsning på ca 500 kg. Årets...
2
Svar
20
· Visningar
2 068
Senast: Gulgumma
·
Foder & Strö Funderar på att ge min häst fri tillgång på hö inne nu i vinter. hon kommer stå i en box med ett slags foderbord eller en jättekrubba...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Iccic
·
K
Foder & Strö vill veta priser på följande: krafft groove krafft rehab.. krafft vit mineral både "sand" och pelleterad.. krafft havre krafft...
Svar
3
· Visningar
702
B
Foder & Strö Kan man ge MSM och glukosaminpreparat utan att riskera att man dopar hästen?
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: cämela
·
H
Foder & Strö Någon som har något bra tips på vart man kan vända sig om man vill ha hjälp med att räkna ut foderstaten? Har aldrig behövt tänka på det...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Iccic
·
J
Foder & Strö vilket kraftfoder är det mesat energi i ? är det mycket energi i havre om man jämför med någon av kraffts foder ?
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Jaag_001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna