Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Är det någon som ger sin/sina hästar detta foder? jag är lite i val och kval om jag skall byta till detta foder
2
Svar
34
· Visningar
4 134
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö att räkna ut nått utan analys (har skickat efter sånna papper ifrån någon sida) men skulle vilja veta på ett ungefär vad han behöver...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: sweep
·
Hästvård Vad är det i torven som gör det bättre än spån till hosthästar. Torven dammar ju också.
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Millz
·
Foder & Strö Önskas omg då jag ska arbeta om hästens näringslära o. foder i mitt projektarbete. Skall vara djupgående och berätta allt och lite till...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: majola
·
M
Foder & Strö Om man tagit från samma åkrar, men gjort viss det till hö och viss det till hösilage... Om man gör analys på tex hösilaget, kan man på...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: TomasN
·
P
Hästvård Hjälp, hjälp, hjälp! Min ena häst fick i februari en _liten_ svullnad precis vid sidan av ganachen (kommer tusan inte ihåg stavningen...
Svar
18
· Visningar
3 354
Senast: Pyrusan
·
B
Hästvård Min medryttarhäst fick i våras små "pluppar" på båda sidor där sadelgjorden sitter. Red då med en neopren sadelgjord från hööks, sen...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: jumperjolly
·
B
Hästvård Bilder på hästen \"inuti\" Var kan jag hitta bilder på hästen? Jag vill ha ett skelet. Och sen vill jag ha en bild ¨där hjärta njurar...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: Zaga
·
J
Hästvård Ville bara lämna ett litet tips.. De som skall avliva sin häst och har egen mark har sedan 1999 rätt att begrava den. Vill du veta mer...
Svar
8
· Visningar
1 882
Senast: Moppe
·
Foder & Strö Jag undrar hur mycket ett föl på 4 mån ska äta. Hö , pellets mm Halvblod :banana:
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Magdalena
·
V
Foder & Strö Ja för tusan, nu har ju min analys också kommit! Lite frågor dock.. Jag hittar inte hur mycket magnesium lusernpellets innehåller...
2
Svar
22
· Visningar
1 791
A
Hästvård Det har en häst som jag vet, en stor halvblod! Veterinären hade sagt att han inte fick hoppa elelr bli longerad, men nu när jag kollar...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: Amia
·
X
Hästvård Vet inte riktigt vad felet är på honom... Biter mot magen och håller på. Han gjorde detta från början då jag köpte honom om kvällarna...
2
Svar
23
· Visningar
5 116
Senast: adore
·
B
Foder & Strö försökte köra ett foderstatprogram men det skriker hela tiden om mitt kalciumvärde på 8.2 som tydligen är för högt...hur råder jag bot...
Svar
1
· Visningar
1 144
Hästvård Jag har skrivit flera trådar förut om det här & följt alla tipsen, men inte fått någon verkan. Det handlar om min ponnys stora mage. Det...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Ajabaja
·
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som vet varför en del hästar slickar på stenar. Har dom brist på något? Min häst ska alltid slicka på alla...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Black
·
T
Foder & Strö ville se hur många som använder det till sina hästar och vad ni sett för resultat?jag har precis börja använda det till min totto,han...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: Bucus
·
Q
Hästvård Botolism & ridning efter vacin!? hej jag har 2 frågor: * Min häst ska vacineras mot botulism 29/11 egentligen. men nu så vill dom ha...
Svar
11
· Visningar
4 314
Senast: Qudexco
·
Foder & Strö Nu har jag buntat ihop alla mina småfrågor som jag jämt glömmer ställa ;) 1. Vad är det nu igen maxgivan kraftfoder är per...
Svar
8
· Visningar
1 051
S
Hästvård Äntligen har jag lyckats få bukt med ringormen min häst fick för tre veckor sedan. Enligt veterinär (både min egen och Helsingborgs...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka