Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst har bukhinneinflammation och står på Strömsholm. Hittade honom i hagen med över 40 graders feber och förstoppning. Ringde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
31 598
Senast: Cattis_E
·
N
Foder & Strö Någon som lite snabbt kan ge mig vikten på 1 dl vetekli? //MVH Nina
Svar
13
· Visningar
4 016
Senast: Nina83
·
Svar
8
· Visningar
1 039
N
Foder & Strö Ursäkta att jag inte skrev med denna fråga i min förra tråd om veteklis vikt per dl... Men nu blev det så här. :D Så, nån som kan vara...
Svar
4
· Visningar
1 507
Senast: Nina83
·
F
Hästvård Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Falk
·
B
Hästvård är det någon som vet var man kan hitta bilder eller mönster till häst när man ska klippa dom.. :confused:
Svar
2
· Visningar
945
Senast: älgen
·
B
Foder & Strö har fått för mig att det inte är bra att sätta någon form av lock på betfor-spannen när det sväller (varken plast, tyg eller något annat...
Svar
13
· Visningar
1 263
B
Hästvård Vad gör man åt en häst som väver otroligt mkt? Han började igår... :(
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: alpha
·
Z
Foder & Strö Nu behöver jag bara en foderstat! Är det någon här som har lust att hjälpa mig? Årets analys visar: Energi: 8MJ Smbprot 45g/kg Kalcium...
2
Svar
28
· Visningar
2 126
Foder & Strö \"Proteinöverskott från grovfoder är helt ok!\" "Proteinöverskott från grovfoder är helt ok!" Det har vi ju lärt oss! ;) Men en sak...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Kommer tyvärr ha lite olika sorters hö iår eftersom bonden vi köper från har det packat så. Och jag har inte möjligt att ta hem hö för...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Noteca
·
T
Hästvård Jaha, nu har man fått svaret på varför unghästen har visat humör och gått på bakbenen den senaste tiden :( Kotledsinflammation! Inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 965
B
Foder & Strö Finns det något mer än biotin som e bra för trasiga hovar???
Svar
9
· Visningar
985
Senast: suisyola
·
B
Foder & Strö Hur går man till väga för att få en sån?? Korkad fråga förmodligen men jag har aldrig gjort det förut. Tack /cia
Svar
3
· Visningar
889
Senast: majola
·
Hästvård ...och nu fick jag ännu mer att oroa mig för. Jag oroar mig konstant sjuk över hästens mage, hennes ben, hennes rygg, att hon inte går...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: armada
·
B
Foder & Strö Hjälp. Min Nordsvensk har sorg efter att vi fick ta bort hennes kompis. Hon har tunnat ur lite sedan dess. Får snart sällskap igen. Hur...
Svar
6
· Visningar
1 175
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Vad är det för "värden" på äpplen? :confused: //Gnorp
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Hästvård Det har precis kommit en ny häst till stallet som är full av unghästvårtor på mulen. Varför "får" de det? Smittar det? (Kanske en dum...
Svar
7
· Visningar
9 695
Senast: Krokodilen
·
I
Foder & Strö hur gör ni när ni mäter upp vikt på givan? Får hela tiden så olika vikter beroende på om det är tillpackat eller "uppfluffat" Tips...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Iza
·
M
Hästvård Nu har jag läst igenom trehundrafurtioelva trådar om eksem, och hittat miljarder olika tips. Men jag tänkte att det kunde vara bra att...
2 3
Svar
50
· Visningar
11 755
Senast: banni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar