Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Höanalys på \"blandat hö\". Vi köper hö från en bonde en "balvagn i taget". Fördelen är att han har höet obalat fram till den dag vi...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: Cilva
·
K
Hästvård Hej Har nyligen flyttat min häst till ett nytt stall. Igår när jag kom för att hämta henne så låg hon i hagen och verkade välditg...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hejsan alla foderkunniga :) jag tänkte börja fodra med havre blandat med hippo breed (hon äter endast hippo breed nu) har ni något...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: Moppa123
·
C
Hästvård Hej! Jag har en häst som varit med om det hemskaste jag kan tänka mig att en häst kan råka ut för, och nu vill jag ha tips och hjälp...
Svar
17
· Visningar
1 600
Senast: Cyllene
·
A
Foder & Strö Hur köper ni det med tanke på hållbarhet osv? På vårt granngården är det oftast för gammalt, och jag skulle vilja ha tag i färskare...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Miss_Trouble
·
Foder & Strö Kan hästar bli allergiska mot havre? Frågan är väl mest retorisk, för det verkar ju högst rimligt att de kan. Vår ponny har hostat ett...
Svar
11
· Visningar
1 909
Senast: majola
·
Foder & Strö Ja, nu är vårt hösilage hemma, & öppnat. Godare än godast verkade hon tycka att det var. Får väl se hur länge hon tycker det. Dom andra... 2
Svar
38
· Visningar
2 414
Senast: Arabis
·
E
Hästvård Är detta rätt forum :confused: Jag har en skimmel, som inte alltid är så vit :angel: Någon som har bra tips på hur man får bort alla...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Nossan
·
Hästvård Fick provsvaren häromdagen och blev ganska förvånad. Ena hästen hade 0 ägg på samtliga maskar (tog prov 501 hos vidilab). Den andra hade...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: annaa
·
N
Foder & Strö Eftersom jag har beslutsångest över min hästs foderstat, och räknar om och om igen på olika förslag och snart flippar ur, ;) så tänkte... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 635
Senast: Gumman
·
L
Hästvård Hej. En tjej i stallet har precis anlänt med sin arab för några veckor sen. Araben är 3 år gammal, sto. När en av ridlärarna longerade...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: Boll
·
S
Hästvård Våran lillpolle på 1 år har fått med sig ringorm hem efter betet...skittråkigt ! Vad har ni för erfarenhet av det ? hur lång tid brukar...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: Boll
·
Foder & Strö salt & shy feeder utfodring? Hejsan, Hur fodrar ni lössalt och shy-feeder? direkt med resten av kraftfodret?
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Bellapops
·
B
Foder & Strö oj ,oj vad ska jag göra??? nu har jag en massa val men jag har inte an aning om hur jag ska göra å snart ska dom in också!? mitt...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Nu har jag snart provat ALLT... Fölis tycker - liksom de flesta fölisar - att det är jättekul att leka "döda hösilaget". Dvs man... 2
Svar
20
· Visningar
2 128
P
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder kan en häst utan arbete äta utan risk för komplikationer (t ex korsförlamning)? Kan tillägga att hon är dräktig...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Pirayan
·
N
Hästvård Hej! Jag har ett varmblods sto på 7 år, jag har haft henne sen i mars förra året. Enligt förra ägaren har hon aldrig blivit klippt, men...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Är det någon som på ett ungefär kan gissa hur mkt hösilage det kan gå åt per dag om man ger fri tillgång? Jag tycker det är skitsvårt...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: Nina83
·
J
Hästvård Igår när vi var på ridskolan såg vi något hemskt hos en människa som har hästar mittemot. En häst i hagen kan knappt röra sig (ser ut... 2
Svar
22
· Visningar
3 491
Senast: joneya
·
Foder & Strö ja o nårra ska åka och kolla på hö i veckan. En i stallet hämtade hem några balar av den ena sorten ihelgen. Det såg jätte fint ut...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka