Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Någon som vet något sådant? Gärna med en Ca/P-kvot under 1.
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: jessicaaa
·
M
Foder & Strö NINA83... Kan du kolla tråden om mera \"sprutt\" Jag tror att kanske räkneexemplet på din fina hemsida är felskriven. När man räknar...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Nina83
·
J
Foder & Strö Ni som fodrar med hösilage.. hur mkt ger ni?
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Gammeln
·
B
Hästvård Jag har köpt ett halvblodssto som är regelbundet klippt så jag har bestämt mig för att fortsätta. Men var i Gävleborgs län ska jag hitta...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Har ett sto som efter hon fick sitt föl förra sommaren inte blivit riktigt sig själv igen. Hon har från att ha haft kraftig och tjock...
Svar
1
· Visningar
1 053
M
Foder & Strö Vilka här inne använder/använder inte bryggerijäst? Varför använder ni/använder inte? För och nackdelar? Vilka mängder? nyfiken merman
Svar
2
· Visningar
790
T
Hästvård har ni en sådan i stallet?funderar på att skaffa en.jag har saker som tex. jodopax mm. som jag har användning för men nu menar jag typ...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Snorpan
·
T
Hästvård I vilket syfte kan man använda Idominsalva på häst? Brukar du själv göra det?
Svar
7
· Visningar
5 119
Senast: monke
·
Foder & Strö Har bara en gammal variant av Plancks bok och är inte så insatt i "moderna" fodermedel, så jag undrar helt enkelt till vilken...
Svar
1
· Visningar
795
·
Q
Hästvård nu sitter jag här framför datorn och funderar på vilken klippning som skulle vara snygg på min pålle. (att han ska klippas finns det...
Svar
15
· Visningar
1 609
Senast: Qudexco
·
O
Foder & Strö Äntligen ett mineralfoder med mer Fosfor än Kalcium. Med de usla proteinvärdena i höet så måste jag ge mycket lusern, vilket ger mycket...
Svar
19
· Visningar
2 285
·
A
Foder & Strö Jag har en två åring som jag skulle vilja höra vad ni skulle ge henne för foder och i vilken mängd? 2år pappa fullblod mamma halvblod...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: aniratak
·
Foder & Strö Jag försöker leta i literaturen med hittar inget. Hur räknar man att näringsvärdet i hö förändras på ett års lagring? Vitaminer (framför...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Magdalena
·
F
Foder & Strö Liten fundering: Eftersom jag har min häst uppstallad, så sköter jag ej om utfodringen. Hästarna får dessutom hö 2 ggr/ dag i hagen. Hur...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: Zaskia
·
P
Foder & Strö Jaaa, sá vad ska jag göra nu.... Fick hem hästarna för ca en och en halv vecka sedan och har ännu sá länge bara stängslat rasthagen...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: Gumman
·
L
Hästvård Vilken tempratur ska hästarna ha i kroppen?? Min hade idag när jag testa 37,9.
Svar
9
· Visningar
1 285
Senast: Buzz
·
Hästvård Någon som har den och kan slå upp följande: 1. rekommenderad dosering 2. ev. biverkningar på djävulsklo, kamomill och gurkmeja?
Svar
6
· Visningar
2 502
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö Någon som vet mg i vetekli? I alla böcker och i freefarm tar man inte med mg på de olika foderna, har en unghäst och tycker att det är...
Svar
8
· Visningar
822
·
P
Hästvård Jag har ett sto som jag har haft problem med i drygt ett och ett halvt år. Hon har haft återkommande kotledsinflammationer och nu har...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: PeGe
·
C
Foder & Strö Lite komplicerad fråga kanske.. Jag vet ju att det är olika från häst till häst, men det verkar ju lite onödigt att behöva ge hästen en...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Chough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈