Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För några år sedan hade en av mina hästar obalans i magen. Testade då flera olika typer av probiotika. Har med henne kommit fram till...
Svar
14
· Visningar
2 204
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
4 031
Senast: Mustang
·
Hästvård Hej! Jag blev nyfiken på hur stor prisskillnad det är mellan olika hovslagare beroende på deras utbildning. T.ex vad en hovslagarmästare...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Boj
·
Hästvård Rent utsagt - HUR FÅR JAG BORT SKITEN? :cry: Min älskling bara kliar och kliar sig och vi båda blir likna galna. Jag vet inte vad jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 799
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Jag har en 30 år ung häst som har haft problem sen ett tag tillbaka med att hon går snett med bakbenen, hon går som i en sluta. I...
Svar
11
· Visningar
2 463
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt sto är 29 år , kallblodstravare ( endast inkörd ej tävlad) och ännu still going strong. Rids 2-3 ggr i veckan och mår bäst av det...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Är på ett ställe och jobbar utomlands och får lite kritik gällande kraftfodret. De har kursverksamhet och det är mellan 25-30 grader...
2
Svar
21
· Visningar
1 915
Hästvård I stallet jag står finns en hovslagare som skor alla hästar där, han skor även fler hästar i området. Jag har knappt hört om honom...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Boj
·
Hästvård Jag såg en annons gällande hovslageritjänster där man extra eftersökte problemhästar för skoning, det framgår ingenstans vad...
2
Svar
25
· Visningar
2 242
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Först och främst: Det finns enligt mig två avskyvärda sysselsättningar som kommer med att äga hästar = att hitta passande sadlar och att...
Svar
9
· Visningar
1 380
Senast: mackan
·
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Joyride
·
Hästvård Önskar råd från er med erfarenhet från griffelbensfrakturer. Häst som i vintras fick en spark och därmed griffelbensfraktur. Frakturen...
2
Svar
22
· Visningar
7 915
·
Hästvård Min häst har inte direkt jättetorra hovar, hon är fin undertill men har fått någon/några ''sprickor'' på själva hoven. Hovis var ute...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 317
Senast: Buck
·
Foder & Strö Detta riktas väl kanske främst till alla de som inte tar analyser på sitt hö, utan kör på med ögonmått. Vilka tillskott ger ni...
2
Svar
27
· Visningar
3 610
Senast: yttre
·
Hästvård Någon som testat H-trap bromsfälla ? Kan den verkligen funka ? Varför skulle bromsarna välja "det" stora djuret och inte hästarna som...
Svar
18
· Visningar
22 274
Senast: dreampower
·
  • Låst
Hästvård Hästen har haft klippkort på klinik i flera år. "Alla" (inkl jag) har varit överens om att ursprungsproblemet är vänster bak, men det...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 533
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Någon som vet mer om detta? Läste en notis på ridsport att det kommer i tidningen längre fram, men jag vill läsa mer nu ju...
Svar
4
· Visningar
2 643
Hästvård Min häst har fått bihåleinflammation:( Vi har kollat upp honom hos veterinär idag där tänderna blev ordentligt genomgågna och röntgade...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: Reeree
·
Hästvård Ni som haft hästar med en allvarlig senskada i ytliga böjsenan bak, hur många återbesök med ultraljud gjorde ni?
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Vi har en gammal björk i hästhagen och jag har hittat ett hål där getingar flyger in och ut, man ser inget bo men troligen finns ett...
Svar
2
· Visningar
744
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31