Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Ska fara idag och köpa lusern till hästen och undrar om man ska ta lusern hack eller lusern pelleterat, för det är väl dom alternativen...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Iza
·
T
Hästvård Hej jag klipper mina hästar varje höst och undrar om det bara är jag som får "randiga" hästar i en vecka efteråt? (efter klippmaskinen)...
Svar
17
· Visningar
3 267
Senast: Estelle
·
B
Foder & Strö Måste man alltid ha en höanalys för att räkna ut hästens foderstat? Jag funderade på en sak... tänk om det höt man fodrar med är "taget"...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Foder & Strö Någon som vet vad Miner Röd och Blå i Pelletsform innehåller för värden på Ca, P och Mg? Det är ju lägre mineralinnehåll i...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Nina83
·
J
Foder & Strö Hej! Jag har nu läst att en fånghäst ska ha (kraft)foder med låg stärkelsehalt. Vilka foder stämmer in på det? :confused: Havre har...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Har ni något tips på "naturmedicin"? Det finns en massa preparat att köpa men har ni något tips på det som man har hemma. Typ matojla...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: lill_flesky
·
Foder & Strö Får hem min nya häst i morgon. Han är fem år, har gått på bete tills nu. Har dock fått havre som stödfoder vid träning. Jag har tänkt...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: veronican
·
S
Foder & Strö Vi har äntligen hittat ett bra hö. Enligt analysen var det 7,8 MJ och 52 g sm rp/kg foder. Det lät ju väldigt högt med tanke på att jag...
Svar
11
· Visningar
1 530
Senast: Sirisiri
·
Hästvård En kompis till mig har en shettis som helt plötsligt har börjat ramla omkull tillsynes utan anledning. hon är dock stel/låst i ett...
Svar
15
· Visningar
1 774
Senast: Domaren
·
B
Hästvård Hästen som jag rider blir väldigt stressad ibland och då spänner hon sina muskler och då få rhon ont i ryggen. jag rider med en vanlig...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: veronican
·
S
Foder & Strö Nyaste pållen har de sista veckorna blivit lite stirrig, tittig och väldigt framåt. Havren gissar jag. Har bytt till pellets nu så får...
Svar
14
· Visningar
1 110
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hästvård Hur ser det ut? Någon som har en bra bild på det?
Svar
2
· Visningar
1 748
Senast: Minni
·
P
Foder & Strö I vårt stall ger vi någon form av foderblandning, som ska innehålla vitaminer, mineraler m.m och ska användas tillsammans med havre...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: blondi3958
·
Hästvård Vi har en häst som får ständiga foderstrupsförstoppningar, det spelar INGEN roll vad vi gör, hon får dom ändå, och håller på att stryka...
2
Svar
39
· Visningar
3 183
Senast: Jamtland
·
T
Foder & Strö de där me \"blank päls\".. visste inte var jag skulle lägga tråden, på hästvård eller foder... det har varit himla mycke snack om det...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: Pyrusan
·
Foder & Strö Är inte så bra på det här med mineraler. Så har nån lust att titta lite på mina foderstater jag räknat ut och se om det behövs...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Minelli
·
J
Hästvård hur gar man till vaga nar man avlivat sin hast och vill ha askan for att sprida den?Lansstyrelsen?Veterinaren?Vem skall man soka...
Svar
3
· Visningar
914
O
Hästvård Ni som har hosthästar: hur gör ni?! Kan ni använda dem precis som innan de blev "hostiga"?! Är det något som man spec måste tänka på...
Svar
4
· Visningar
1 262
Senast: Björk
·
P
Hästvård Har varit iväg med två av mina hästar till en equiterapeut och båda hade naturligtvis problem ( visste jag ju ) Med hjälp av...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: PeGe
·
Foder & Strö Fick svar idag, 30 i smbrp och 7,8 MJ (per kg foder). Detta ska jag föda ett dräktigt sto + en blivande åring på :crazy:. Jag köper hö...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka