Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hejsan,jag är lite fundersam på hur man vet om fölet har uppdragna kotor?Och vad beror det på att dom får det?Vad kan man ta till för...
Svar
3
· Visningar
1 297
Senast: yodi
·
M
Hästvård Nu är jag JÄTTE orolig att jag fått in ringorm i stallet!? Är det nån som vet HUR lätt det smittar? Min lilla syster klappade en häst i...
2
Svar
24
· Visningar
5 076
Senast: snus
·
Foder & Strö Min häst har varit lös imagen lite då och då nu under nån vecka,jag hade inte ändrat nått i foderstaten,sen blev han bra,och då började...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: Eliin_87
·
T
Foder & Strö Är det okej att ha riven Betfor blötlagd ett dygn innan fodring? :confused: Kan den bli dålig under denna tid? Tack på förhand,
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Quell
·
Hästvård Jag har en vallack som kissar kopiösa mängder, vad ska jag göra för att slippa ammoniakstanken(låta hästen slippa stå i ammoniakångor...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Quell
·
B
Hästvård Vad menas med: - Se till att hästen är helt ren – annars kan resultatet bli ojämnt. Vad menas med ren? Jag fattar att det är när hästen...
Svar
10
· Visningar
1 970
Senast: blondi3958
·
Hästvård Hur mkt gör det till att spara pälsen under sadeln. Är risken mindre för skav eller finns det andra fördelar? Har ni några tips för att...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Jag fodrade mina hästar med hösilage men då ett par av dem blev så lösa i magen så gick jag över till hö istället. Nu är det så att de...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: suisyola
·
Hästvård ....eller Maskalena kanske jag ska kalla dig idag :D Nu ska jag fråga dig en sak.....efter många om o men fick djsj mig att köpa...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 425
Senast: Welsh
·
O
Foder & Strö I vårat stall vill några kvällsfodra redan klockan 19.00! Hästarna äter upp på en timme. Dessutom står de flesta på gången påväg att...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: Provincia
·
P
Foder & Strö Jag har lite frågor angående foder och tjocka ben. Hästen jag provred igår var lite tjock i bakbenen. Ägaren berättade då att det hade...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: millaj
·
K
Foder & Strö Hallå!!??!?!? 57läsningar och två svar!?!? kan ingen ge något råd om hur jag ska göra för att få flickan att äta?? Jag har ett new...
Svar
10
· Visningar
853
Senast: körsbäret
·
Hästvård Hur vet man att en häst ser dåligt ??
Svar
5
· Visningar
2 307
Senast: BJÖRKIS
·
G
Hästvård Hej! Jag undrar lite över hålväggar mm... Har nån haft det på sin häst och hur behandlade ni det?? Hur lång tid tog utläkningen och red...
Svar
3
· Visningar
1 739
Hästvård Hej! Jag funderar på att anägga en permanentbädd åt min systers ponny som har kronisk bronkit och därför står i utebox. Nu skulle jag...
Svar
2
· Visningar
901
Hästvård Vad kostar det att ta och analysera blodprov på en häst? Ungefär alltså, om man ändå har veterinär ute i ett anant ärende? Kan det vara...
Svar
4
· Visningar
6 994
Senast: Iza
·
A
Foder & Strö Varför ger man hästar linfrö, hur "tillreder" man det och hur mycket ska man ge?? Tacksam för svar :)
Svar
6
· Visningar
832
Hästvård vad använder hästen ena sidtanden till egentligen?? den gadden den har där framme..likadana på båda sidorna...för min häst har på nått...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: psychogrrl
·
S
Foder & Strö VIll cazmir? Han har haft diarre nu många dagar =( hans mage kurrar oxå
Svar
7
· Visningar
792
Senast: _Sucy_
·
N
Hästvård Ja dessa var de enda jag kunde få tag på, fanns inga mörka- som jag alltid trott att man ska ge. Dock läste jag här förut att det var...
Svar
4
· Visningar
3 863
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka