Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad ska man tänka på? Min häst ska stå ca 2-3 månader i ett stall där de fodrar med hösilage. Jag har aldrig fodrat med hösilage så jag...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Milosari
·
K
Foder & Strö Vad kan man lägga i maten så att hästen hellre äter det? :confused: Mitt halvblod har fått 2 sorter pulver av veterinären. Som hon ska...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: Milosari
·
M
Foder & Strö Nu har jag sökt, men hittar inte några siffror. Jag skulle behöva e-vitaminbehovet (aktuell häst är hbl 535 kg normalvikt). Häftet...
Svar
7
· Visningar
2 219
Senast: Nina83
·
Hästvård Det känns som om hästen haltar (bakben) ett steg, tappar ryggen, sen är det som vanligt igen. Precis som om benet låser sig. Varken jag...
Svar
13
· Visningar
3 824
Senast: Moppa123
·
Hästvård Jag undar om någon av er haft problem med att er häst slår i bakhovarna i framskorna? såg att det nästan farit iväg en flisa ur huven...
Svar
8
· Visningar
1 836
Senast: ang
·
Hästvård Vet att det pratats mycket om detta men jag behöver fråga lite till! Min val har fått en massa små foderknölar som troligtvis kommer...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård .....läka ut av sig självt om man inte behandlar? Om hästen vilar?
Svar
4
· Visningar
882
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Kan veterinären "upptäcka" det genom böjprov eller måste man rönka el. liknande??? Vad gör man åt det och hur lång är konvalecenttiden?
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: SaraMara
·
N
Foder & Strö hejsan! hoppas någon kan hjälpa mig!! jag har en pre val. och jag har så svårt att hitta ett bra kraft foder till honom , han är väldigt...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: nex
·
T
Hästvård idag fick min totto kolik,tog ut vet och denne lyssnade på tarmarna och tog tempen.Inte tittade denne på allmäntillstånd vilket jag...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har ju flera gånger försökt räkna ut på ett ungefär hur mkt Tima väger, via alla möjliga slags viktformler, men fått olika resultat...
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: Cheeserica
·
H
Hästvård Nån som vet? Vill gärna ha tips om hur man håller en häst med denna åkomma så fräsch det går.
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Jen80
·
B
Hästvård Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, men jag provar får vi se..... Hur gör jag få att få reda på om en hovslagare verkligen e...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Bimbolina
·
Foder & Strö Går lusern pellets och hackad strå som grovfoder eller som kraftfoder?? Jag gar nu 1 kg av vardera (alltså 2 kg/dag) det är väl inte för...
Svar
1
· Visningar
1 380
Senast: ameo
·
Z
Hästvård Finns det någon här som kan hjälpa mig? Mitt 9-åriga tinker-sto Moa plågas av sommareksem varje år. Jag har provat hur många olika saker...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: fjordlovers
·
T
Hästvård Hejj!! Ja undrar om man kan kastrera en hingst vid 10 års ålder???? skulle hästen bli förstörd i ridningen då????? Vad har ni för...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: ameo
·
S
Foder & Strö Hörde idag att man på Island har ett urgammalt sätt för att se på hästar om de får för mycket grovfoder eller ej. Om hästen får för...
2
Svar
21
· Visningar
1 868
Senast: oidipus
·
L
Hästvård Min lilla arab kille har slutat äta kraftfodret :( tittar inte enns på de. Han har varit missköt och behöver verkligen de vad kan jag...
Svar
13
· Visningar
722
Senast: Lindis
·
E
Foder & Strö har haft det till mitt sto tidigare men har glömt av själva "funktionen" av just svart havre.. någon som vet nåt om just det sortsens...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: hippolina
·
X
Hästvård Hur funkar det? Har sett sådana kombinationer tillsammans. Har hört talas om åsnor smittar hästar med lungmask. Nån som har erfarenhet...
Svar
12
· Visningar
9 009
Senast: Gulig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka