Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst blev vaccinerad 3 (såg ni? 3 "¤#¤!#") dagar försent. Nu är jag lite konfunderad, eftersom jag skall tävla till hösten så måste...
Svar
11
· Visningar
4 048
Senast: Piavik
·
L
Foder & Strö är det farligt för en häst att äta jätte mkt halm? kan man byta ut lite av högivan mot halm till en fet häst?
Svar
3
· Visningar
746
Senast: pinky
·
G
Foder & Strö Ja vad har ni för kraftfoder till era hästar? Och glöm nu INTE att skriva ut pris vad fodret kostar per säck och hur många kilo det är...
Svar
17
· Visningar
1 470
Senast: Gazzan
·
Hästvård Hej läste här på Buke om en häst som skulle blivit söndersutten av en för tung ryttare . Har själv gått upp och ner i vikt på mina...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: TantEster
·
D
Hästvård Hej! Har en 20 årig halvblodskorsning med skimmelcancer, funderar lite smått på hur mycket knölar det kan vara utan att vara farligt...
Svar
2
· Visningar
1 690
Senast: Dotes
·
B
Foder & Strö Hjälp vad mager han är...vad ger jag? Fick igår hem vår foderhäst, ett äldre halvblod (154 cm) och blev förskräckt över hur mager han...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Benzon_lover
·
A
Hästvård Hejsan, jag undrar om man kan linda hästens ben med liniment ? Kan man låta stallbandaget va på hela natten då eller måste man ta av det...
Svar
2
· Visningar
1 452
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Hej! Har en häst hemma som har ngt konstigt alldeles framför juvren. Känns som "påsar med något hårt i". Hon är lite öm och gillar ej...
Svar
2
· Visningar
674
·
K
Hästvård Min häst stod inne första natten efter betet i söndags. Han har alltid svullnat i bakkotorna när han stått inne. Svullnaden går ner bara...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Krumelux
·
Hästvård Hästarna har gått ute sedan början på juli och ätit gräs och lite havre för syns skull.. Igår stallade jag in dem första natten. Nytt...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: MittNyaJag
·
S
Foder & Strö jag har en fråga .. måste man ge dräktiga ston kraftfoder? vi ger vårat bara hö och mineraler .. eller är de helt fel?
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Madick
·
A
Hästvård Hur behandlar man en inflammerad tand? Finns det olika sätt? Vad kostar det? Kan det komma tillbaka? Vad kan det bero på att hästen fått...
Svar
1
· Visningar
5 595
·
B
Hästvård Någon som har några erfarenheter av denna muskel-sjukdom som främst drabbar Kallblod (arbetshästar)?? Har precis fått hem ett Shiresto...
Svar
10
· Visningar
3 435
F
Hästvård Jag kallar det för djurmisshandel när hästarna är så tjocka att de knappt kan röra sig! Men jag aldrig hört någon säga att man anmält en...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 465
Senast: chilla
·
L
Hästvård min pålle har haft lite gallor en längre tid, nu de sista 2 veckorna har han fått större gallor på alla 4 ben :confused: vi har...
Svar
16
· Visningar
1 463
Senast: chilla
·
G
Hästvård Hej alla! Jag undar en sak om någon vet detta om hur en understucken trakt ser ut och hur man känner igen den, av vad den har...
Svar
1
· Visningar
567
Senast: allroundhästarna
·
T
Foder & Strö Jag ger nu under pälssättningen foderjäst som B-vitamin tillskott. Jag vet att det innehåller en hel del protein också. Kan man ge det...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Thora
·
C
Hästvård Tar ni in era hästar på natten nu, ni som har box? Tänker på risken för socker i gräset kvällar och morgnar, med risk för...
2
Svar
30
· Visningar
2 154
Senast: Yossarian
·
T
Hästvård Hej alla min häst har ett nedsatt allmäntillstånd och mår skit av utseendet att döma. Veterinären var ut igår och han var halt på alla 4...
Svar
16
· Visningar
1 618
Senast: Tynna
·
Hästvård Hoppas att någon kan ge mig klarhet i vad som skett med min häst!! Upptäckte igår att det hänt något med en av hennes muskler, det är en...
Svar
8
· Visningar
3 100
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18