Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ifall hästen känns allmänt låst i kroppen och har tidigare inte varit det (blivit det efter en längre viloperiod där muskler tappats...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Hej, hur gör ni, ger ni era hästar selen tillskott eller inte? Jag menar, visst behöver de nästan alltid lite extra selen, men jag...
Svar
17
· Visningar
3 686
Senast: Ciazon
·
C
Hästvård Hej! Hur gör ni för att bygga upp musklerna på hästen på bästa sätt? Hur ofta och länge skall hästen ridas i början?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: giffan
·
Foder & Strö Någon som jämfört foderstatsberäkningarna på Lantbruksuniversitets hästsidor med andra program? Enkelt test visar i alla fall att man...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Coffeaclub
·
T
Hästvård Min häst brukar kännas stel och ovillig till arbete från och till. Det kan variera från en dag till en annan. Tänkte boka tid för ett...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Tveket
·
B
Hästvård Hejsan! Finns det någon som vet hur lång karens tid för "start" det är på Plegicil som man sprutar i muskeln? Tänkte att jag skulle...
2
Svar
22
· Visningar
3 295
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Ändrar ni ngt i era hästars foderstater inför en tävling/på tävlingsdagen/dagen efter tävling? Isf på vilket sätt/vad? Berätta...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: mippan
·
Foder & Strö Jag hade tänkt räkna ut en foderstat till hästarna på stallet, men jag har inte möjlighet att få fodret analyserat för att veta...
Svar
13
· Visningar
1 642
Senast: mumrikan
·
T
Foder & Strö Veterinären sa att vi ska ge shettisen kli för att hålla magen igång på den.Då undrar jag hur mkt man ska ge den? Är det någon som vet?
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: axel
·
Foder & Strö Ett hö som har ett proteinvärde på strax över 80, är det för högt? Hur ska man tänka när man gör foderstat på ett sånt hö?
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Egonson
·
Hästvård :devil: Dessa älgflugor alltså:devil: Finns det någonting man kan spruta på/ smörja in hästen med som skrämmer bort dessa eländiga...
2
Svar
20
· Visningar
2 518
Senast: _Netty
·
Foder & Strö Hur mkt ger ni era 1 åringar av halvblods, fullblods eller varmblods typ. Min får fri till gång på hö, äter ca 10-14 kilo per dag. Sen...
Svar
7
· Visningar
888
Svar
21
· Visningar
1 903
Senast: Tjalfe
·
C
Hästvård Hej! Har börjat som medryttare till en äldre häst (24), korsning gotlandsruss/halvblod. Ägaren till hästen verkar inte så kunnig, så...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: cia-123
·
Hästvård Ungstoet kom in med vad jag först trodde var intorkat blod på mulen. Vid försök till tvättning visade sig dock inte alls vara blod, utan...
Svar
11
· Visningar
1 241
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Hej! Ni kunniga...om någon säljer vårvetehalm nu, vad är det och kan det vara något bra som strö?? Hälsningar Lillemim
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Lillemim
·
Foder & Strö Vad ger ni era föl för kraftfoder?
Svar
10
· Visningar
1 264
Senast: Qbaby
·
H
Hästvård Jag har ett varmblod sedan en knapp månad och en shettis som jag haft sedan i maj. Ingen av dem har någonsin haft skor och i båda...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: kimsan
·
Hästvård rider ni iallafall då? Eller får hästen stå tills hovis kommer?
2 3
Svar
51
· Visningar
3 987
Senast: crux_ansata
·
A
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av trånga hovar på sin häst?:confused: Hur löste er hovslagare det och hur lång tid tog det? Om ni har...
Svar
17
· Visningar
2 303
Senast: _Netty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka