Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Några hästar i stallet inklusive min har fått skumma svullnader på kroppen. Det har börjat framme i pannan där det är en mjuk svullnad... 2
Svar
20
· Visningar
3 182
Senast: granger
·
Foder & Strö Jag har ett sabla dilemma.. Vi har två ston som är feta som julgrisar. Ena stoet skall föla i mars och det andra i maj. Hon i maj var...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: åke
·
Hästvård Jag sitter och kikar på en cd-cr projektion av ett bakknä på en häst, och behöver hjälp med att namnge ett ben. Hursom så har jag...
Svar
10
· Visningar
2 053
Senast: Seppo
·
Foder & Strö Det finns säkert en rad trådar i ämnet, men har lite smått om tid just nu... Tänkte skicka in mitt hö på analys. Men hur gör jag? Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö ja, ni som ger fri tillgång på stråfoder NU inne, när det fortfarande finns "bete", hur mycket äter era hästar? vad har du för...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: bajon
·
L
Foder & Strö Hur mycket ska man beräkna att en häst - 12 årig islänning på ca 400 kg - äter då den har fri tillgång till höbal(Ts 75%) i hagen, och...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Jenny1
·
C
Hästvård Precis när hjärnan har fått liiite vila så är det dax för den att gå på högvarv igen!! Senaste i måndags hade han bla. lite feber eller...
Svar
9
· Visningar
10 437
Senast: Lejonelle
·
C
Hästvård Ser ni förändringen? Jag anser att den har sjunkit neråt. Så den ser större ut på nått sätt. Han har bara vilat och stått i hage...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: Contezza
·
Foder & Strö Ger min häst racing prix + lite havre som kraftfoder. På kvällen blötlägger jag Prixen som han ska få till frukost. I samma hink häller...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Estivuz
·
F
Hästvård Kan någon rekommendera några övningar för hästar som stärker bukmuskulaturen. Mitt sto ser alltid ut att ha lite rund mage fast hon är i...
Svar
18
· Visningar
2 201
Senast: Pia Puff
·
Z
Foder & Strö Har hört att man måste blötlägga kornet i hett vatten om man ska fodra det okrossat. Någon som vet varför och hur länge det ska ligga i...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Virrpannan
·
P
Foder & Strö Jag har ju lärt mig att unghästar och digivande ston behöver extra protein men hur är det med gamla hästar. Måste man även ge dem extra...
Svar
13
· Visningar
1 140
Senast: Coffeaclub
·
P
Foder & Strö Vill ju ge min gamla tant det allra bästa, så nu undrar jag vad ni ger era "gamlingar"? Hon har fått Krafft Groov större delen av sitt...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Coffeaclub
·
Hästvård Min travhäst har problem med sina öron. Jag använder alltid tussar i öronen på henne när jag kör eftersom hon annars blir väldigt tittig...
Svar
10
· Visningar
1 604
Senast: Rikkan
·
N
Foder & Strö Hejsan. Vi ger vårt varmblod på 17 år fibergi som kraftfoder, ni andra som också använder er av fibergi , hur mycket el lite ger ni...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Nisse liten
·
A
Hästvård Min häst har snart varit halt i 2 veckor. började med att han såg oren ut och fick vila. dagen efter var han halt men inte svullen...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Aniie
·
B
Hästvård jag har en underbar liten halvblodskorsning, har haft honom sen han var ett år och han är nu tre och ett halvt. han har varit mycket...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Kollade min häst i munnen för hon "jollar" ibland när hon äter. Å på höger underkäke växer en pytteliten tand. :confused: Såg lite...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: TantEster
·
L
Foder & Strö Hejsan, tänkte höra om det är någon so har erfarenhet utav olika örter eller andra växter, som fodertillskott, så som nässlor, majs m.m...
Svar
2
· Visningar
651
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Massören var här idag och sa att min ena häst var mager. Jag ver inte med ute utan min make var det. Det trodde jag inte sa jag till...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka