Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hejsan, tänkte höra om det är någon so har erfarenhet utav olika örter eller andra växter, som fodertillskott, så som nässlor, majs m.m...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Massören var här idag och sa att min ena häst var mager. Jag ver inte med ute utan min make var det. Det trodde jag inte sa jag till...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: TinyWiny
·
L
Foder & Strö Hejhej Hade en tråd innan på vart man kan göra en höanalys. Jag har för mig att det var billigare på vissa företag (analycen var...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Sitter här och fundrar på foder, som vanligt. Kollade på vår lokala ridsportbutiks hemsida och det visade sig att de säljer...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Glimfeather
·
H
Foder & Strö Har nyss skaffat häst igen (var ett tag sedan jag var hästägare) och jag har ett par funderingar ang. kalk och vetekli. Jag fodrar med...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Visste inte vilket forum jag skulle lägga tråden, flytta den gärna om den ligger fel. Ska ha mina hästar på lösdrift i år för första...
Svar
4
· Visningar
660
Senast: Affa
·
Hästvård Min häst har börjat sätta en ohyggligt massa vinterpäls redan! Saken är den att att hon får värsta björnpälsen på vintern och jag velar...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Apollo
·
L
Hästvård Har en ponny som rids mycket och som ofta blir väldigt svett. Därför har jag klippt henne på bringan och under halsen. Lite päronformat...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Tjalfe
·
A
Foder & Strö Vad jag har lärt mig så måste man låta betforen svälla innan man tar bort vattnet och häller ihop med med den andra maten. Men nu har...
2
Svar
27
· Visningar
2 171
Senast: mahlmt
·
P
Foder & Strö Vilken typ av lusern använder ni/rekommenderar ni??Pellets hackad? Vilka märken lanserar lusern?
2
Svar
33
· Visningar
2 480
Senast: mahlmt
·
A
Hästvård Hej Har fått lite problem med min häst igen. I augusti hade vi lite dåligt väder här med ganska mycket regn. Samtidigt som det så...
Svar
9
· Visningar
1 955
Senast: rosita
·
S
Hästvård Lilla hästen har kliat sig en del i svansen nu det senaste. Det är inga sår eller kala fläckar, men taglet är bara några centimeter...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Haft en all time low med lilla Fröken på kliniken idag och tårarna rinner mest.. Men mellan knäleden (bak) och länd/kors, vad finns...
2
Svar
24
· Visningar
3 544
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Jag är ca.170 lång är jag då för stor för en maxad c-ponny ? 139 stor ? Hon som har den nu är 179. Jag vill hyra den på foder i något år...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: borsalino
·
Foder & Strö det är så att min foderhäst behöver egentligen inget annat än hö och mineraler, men eftersom alla andra hästarna i stallet får...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: hästmyran
·
Hästvård Kele har lyckats få ett hornhinnesår i sitt opererade öga, dessutom hade hon någon inflammation eller hur det var, det är en grå hinna...
Svar
6
· Visningar
8 378
Senast: Pia
·
F
Hästvård Hej! Är nu livrädd. För en vecka sedan skoddes min häst och jag tyckte att han dagen efter var mer motvillig än vanligt att lyfta vä...
Svar
5
· Visningar
1 504
·
E
Foder & Strö Ja, jag har glömt bort hur man gör. Kan någon vänlig själ skriva upp det åt mig? :bow: Fick nämligen höanalysen i kg TS så jag vill...
Svar
3
· Visningar
3 803
Senast: Egonson
·
Hästvård Min ena häst fick en spark av en oskodd hov nu i kväll ca kl 18. Jag var i stallet när det hände så jag satte kylbandage på en gång...
Svar
10
· Visningar
928
·
Foder & Strö Förrådet av hö börjar sina och jag ska få silaget hem idag. Hur ser er invänjningsperiod för silage ut? *kliar mig i huvudet och...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Täcke med bred/hög hals?