Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst som för övrigt är fin i pälsen och inte har mycket päls har små kala fläckar utan päls. De är inte runda utan har annan form...
Svar
2
· Visningar
1 152
Hästvård Båda hästarna är redan nu otroligt knottbitna, särskilt under magen och insida av låren. Smörjer med Aloe Vera och sprejar såklart med...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: cello
·
Hästvård Mitt varmblod har varit tjock i sina frambens senor, sedan i somras (2015) har försökt med allting, liniment, lindor & massage, funkar...
Svar
17
· Visningar
1 459
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Inte min häst, utan mest en generell fråga. Ny Brunte i stallet, när jag skulle hjälpa till att hålla den vid uppsittning så märkte jag...
Svar
11
· Visningar
1 376
Hästvård vi har en herre på 25 år som diagnostiserades med cushing för ca 4 år sedan och har ätit medicin sedan dess. Han har svarat bra på...
Svar
16
· Visningar
1 613
Senast: Saile
·
Hästvård Jag ska ringa ut någon av dessa till min häst för en genomgång. Hästen är frisk men innan jag sätter igång och tränar vill jag inte att...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Toxid
·
Hästvård Är lite osäker på hur jag ska börja denna tråd då det är den första jag startat här, men får ge det ett försök. För ett år sedan köpte...
Svar
13
· Visningar
1 358
Hästvård Hejsan! Jag har en ponny som får eksem på sommaren och står och kliar av sig manen. Har fått höra att det finns akupunktur mot eksem och...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst fick fång tidigt i våras pga för kraftigt hösilage och för lite motion. Hon fick ett litet återfall för någon vecka sen men det...
Svar
17
· Visningar
2 097
Hästvård Har en häst med mugg på ett bakben, har tvättat och behandlat i en månads tid nu, börjar ledsna på att det aldrig ger sig! Smörjer med...
2
Svar
21
· Visningar
7 015
Hästvård Hej! Någon som har bra tips på hur man kan få hästen att bygga muskler? Har en ponny som har lite ryggmuskler och skulle behöva bygga...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: Linnpan
·
Hästvård Klippte min häst (helklippning) i september och december förra året, sen ingen mer gång. Sommarpälsen har kommit, men det är fortfarande...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
951
Hästvård uootäckte i år att min häst fått eksem så har köpt eksemtäcke (Rambo sweet itch hoody) och smörjer honom varje dag med MTG olja. Har...
Svar
11
· Visningar
1 798
Hästvård jag skulle öka dosen Prascend till min herre med 0,25. Men det är ju helt omöjligt att dela i fyra bitar?! Är det någon som har nått bra...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Saile
·
Hästvård I höstas bröt knottallergi ut på min häst. En kraftig sådan. Tidigare har vi bott på en blåsig slätt utan knott och därav har vi inte...
2
Svar
35
· Visningar
3 856
Senast: nullo-modo
·
Hästvård 1 Min häst har hovledsinflammation bägge fram och jag har börjat rannsaka mig själv vad jag gjort fel. kort resumé nioåriga sto bea...
Svar
1
· Visningar
775
Hästvård Hej, jag vänder mig till er med erfarenhet av häst/ar med KS. Jag undrar vad just era hästar hade för symtom som fick er att misstänka...
Svar
11
· Visningar
14 029
Senast: Terqa
·
Hästvård Nån som vet hur jag ska gå tillväga för att få reda på om/vad våra marker lider av? För 3 år sen hade vi 3 ponnies på markerna över...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Maddis71
·
Hästvård Någon som har tips på bra flugmedel som man kan använda på digivande sto och föl?
Svar
3
· Visningar
3 585
Senast: Maddis71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix