Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

O
Utrustning såg en beg. sadel idag.. vågade itne fråga vad den kostade.. men tittade på "knappen" i metall som sitter på sadlarna. där stod det "PR"...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: _otursbarn_
·
S
Utrustning Vad är egentligen det för skillnad mellan ett rakt bett (t.ex rakt pelham) och ett tredelat bett? Inverkan? Skillnad vid tygeltag?
Svar
4
· Visningar
2 529
Senast: sweep
·
B
Utrustning Jag har nu efter nästan 9 år med min häst kommit på att han trivs och går bra på hackamore ehum ;) men jag gillar inte de "vanliga"...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Ahi
·
O
Utrustning trodde ALDRIG att jag skulle behöva byta bett på honom.. men han SKITER i bettet jag har nå.. har NOLL KOLL när jag rider.. han blir...
2
Svar
21
· Visningar
1 480
Senast: mizz_beauty
·
Utrustning Jag har insett att det är lika bra att införskaffa ett par bättre ridstövlar än Graninge eftersom vi nu ska börja tävla. Lika bra att...
Svar
9
· Visningar
1 249
Senast: lil-sis
·
J
Utrustning Vad är detta för bom? Hur skiljer den sig från en trä eller glasfiberbom?
Svar
1
· Visningar
722
Senast: meep_ask
·
S
Utrustning ...om de stemmer; dvs at hestens manke er 105 grader, og vinkelen på bomjernet også er 105 grader, kan salen likevel være for smal i...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: AnetteJT
·
S
Utrustning Jag har ett litet problem med mitt nya varmblod. Hon är ganska smal och har nästan ingen manke. Det blir väldigt mkt luft under...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: fiaskurken
·
Utrustning Bett som använts ett tag kan ju bli vassa i kanterna där ringarna löper igenom.Går det att "fila" till de vassa kanterna eller är det...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: Farouk
·
Utrustning Nån mer än jag som e vilse i djungeln med ridbyxor....? Jag har inte ägt ett par på 8 år drygt... och det är dags att köpa ett par...
Svar
17
· Visningar
1 263
Senast: Horsen
·
G
Utrustning Har funderat på att köpa mig en hoppsadel nu istället för min allround som jag använder när jag hoppar. Är egentligen ingen hoppryttare...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: bibban
·
G
Utrustning StormBreaker Plus Combo StormBreaker Plus Winter Typhoon Combo Winter Typhoon Half Combo Hug Turnou Rug Är det nån som har provat...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: misan
·
Utrustning vad det är för skillnad på Wintec 500 sadlarna, och Wintec PRO sadlarna? Är det uppbyggnaden eller bara att PRO har "mocka" på sätet...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Evergreen
·
J
Utrustning Läser titt som tätt om flexibla bommar hos flera sadlar. Ibland menas det att bommen går att ställa om (med koppjärn eller med...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: joneya
·
Utrustning Hej! Har en liten fundering, ni som har egen häst och rider ca 4-5 dar i veckan, hur länge håller era ridbrallor? Är mest intresserad...
Svar
14
· Visningar
1 077
Senast: furreburre
·
F
Utrustning Hej alla glada lingonbär:) Jag har en häst som är klippt på halsen , eller rättare sagt fram till manken. Hur många täcken tycker ni...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: LillTihra
·
Utrustning Finns det någon som vet vad det är proffsen (dressyr) använder på stövlar, kandar och sadlar som får det se så spegelblankt ut?? Har...
2
Svar
20
· Visningar
3 151
Senast: Darbhanga
·
B
Utrustning Är de någon som har THERMO MASTER® SUPERFIT WINTER från h**ks? Har funderat på att köpa ett sånt till nya pållen som kom för två dagar...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Jag rider ganska mycket. Sådär i snitt 3-4 hästar/dag. Vad kan ni rekommendera för shortchaps och chaps, som man inte sliter ut...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Centaur
·
Utrustning min häst har 10.5 i bettstorlek vanligtvis men behöver 9.5 på tredelat. varför behöver han kortare då? har provat med 10.5 men då hänger...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring