Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Sitter och funderar på hur man prissätter begagnad utrustning. Min tanke var att kolla upp vad andra begär för samma/liknande sak...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Görel
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 195
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag Vet att det finns en lång tråd om dessa sadlar men jag klarar inte att läsa igenom hela den. Har tänkt köpa ny sadel till min...
Svar
0
· Visningar
1 117
Senast: Saile
·
Utrustning Dressyr sadeln Valance M. Toulouse såg jag på hööks hemsida. Någon som har erfarenheter kring denna sadel? Lite skeptisk men tänker att...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 612
Senast: Zata
·
Utrustning Hej. Jag undrar om det är någon här som beställt en Racesafe väst från UK. Hört att detta ska vara mycket billigare att göra (pris ink...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning som rubriken lyder - har någon provat täcket och vad tyckte i så fall ni och hästen? :)
Svar
0
· Visningar
950
Utrustning Då min häst visar tydlig avsmak för sin fina amerigo-dressyrsadel så är det dags att ge sig in i sadelträsket igen. Han tillhör typen...
Svar
0
· Visningar
545
Utrustning Har provridit en Dominus som jag och hästen gillade mycket. Är den byggd på samma bom som Amerigo Classic? Det har jag läst någonstans...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: ylvalill
·
Utrustning Finns det nån som har nån erfarenhet av de nya bomlösa Ghost-sadlarna? Dom sägs ju vara så mkt bättre än vanliga bomlösa. Är mest...
Svar
19
· Visningar
5 085
Senast: skuggi
·
Utrustning Hej! Behöver tips på ridleggings av alla sorter. Jag har enormt svårt att hitta ridbyxor som passar och är bekväma (breda höfter och...
Svar
4
· Visningar
1 900
Senast: mooi
·
Utrustning är jag i behov av. Unghästen börjar växa till sig och är kvickare än en vessla när Heffaklumparna dyker upp bakom buskarna. Har en...
2
Svar
32
· Visningar
2 800
Senast: caballus
·
Utrustning Hittat en begagnad släp som är riktigt fin förutom den svarta plyfan på utsidan blivit rejält ful efter att tidigare ägare haft...
Svar
6
· Visningar
5 149
Senast: caballus
·
Utrustning Är lite sugen på en Antareshjälm, men vilken ska man välja? Vad är skillnaden? Hittar ingen direkt info och tycker de ser ganska lika...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: KSF
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 326
Svar
3
· Visningar
576
Senast: WBanna
·
Utrustning har ett varmblod med breda bogar , så har svårt o hitta något flugtäcke som sitter bra. undrar om någon kan rekommendera nått med höga...
Svar
0
· Visningar
408
Utrustning Har fyndat ett par tretorn ridstövlar (för 360kr) men är lite osäker på storleken... Vet någon hur breda en storlek 41 är i vaderna...
Svar
1
· Visningar
1 185
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Jag funderar på att köpa en skåpbil och bygga om till hästtransport, det tekniska och kraven från SJV har jag koll på, men jag funderar...
Svar
11
· Visningar
5 439
Senast: Manji
·
Utrustning Hej! Jag har ett par stövlar som jag nu tänker sälja begagnat. Jag köpte dem för drygt ett år sedan på Hööks, de är svarta och små i...
Svar
3
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka