Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Visste inte riktigt i vilket forum detta skulle placeras... Min häst tappade sin sko på hf igår och hovslagaren kan komma tidigast...
Svar
13
· Visningar
1 336
C
Träning Har en häst som opererades i december och stod boxvila i 8 veckor,sedan utegång vid hand 20 min per dag resterande tid i box. Det...
2
Svar
33
· Visningar
3 760
Senast: SaraMara
·
Ridning Sidorna som fungerade hamnade så längt ned så jag provar igen. Kanske kan moderatorn ta bort den andra tråden? Smygisläsare på...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Tez1
·
B
Träning Jag tänkte testa att klickerträna min häst, så jag tänkte bara höra om någon här har testat det? Hur fungerar det lite mer exakt...
Svar
2
· Visningar
1 427
Senast: Bärin
·
N
Träning Min ettåriga nordis har börjat bli riktigt grinig när det dax att gå in på kvällen, han vet då att det är matdax.. Även morgonen när man...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: yes
·
Träning Jag skulle villa ha bra tipps och knep för att över vinna min slyngel just nu. Hur är bäst att ta tag i hästen när han stegrar mot allt...
2
Svar
28
· Visningar
2 587
Senast: gismo
·
M
Träning min korsningvalack(nordis/tinker),som blir 2 år i maj, blir jättesur om man blåsar honom lite lätt i näsborrarna, ja har även testat att...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: avur
·
J
Träning hello! Jag har nu haft en foderhäst i ett år och nu känns det som det kanske är dags att skaffa en egen :bump: . när jag satt och...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Yrja
·
Träning Satt på psykologilektionen igår och för en gångs skull var det faktiskt ganska intressant. Ämnet är behaviorism och denna lektion...
Svar
13
· Visningar
3 657
Senast: Yrja
·
F
Träning Jag har ägt min häst sen Aug 04. Har gått själv hella tiden pga skaddor:( I stallet hon stog i innan stog hon ihop med stora floken...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Morotsbiten
·
H
Träning Jag har en fullblodsvalack f-00 och han har ont i ryggen,särskilt vid och runt manken. Han blev konstig att rida,bockade sig och kastade...
Svar
13
· Visningar
1 691
·
B
Träning ..................
Svar
8
· Visningar
960
Senast: v_NiniZ_v
·
J
Träning Jag har nu haft min häst i snart tre år och vi trivs mycket bra ihop...Han är lite nervös av sig men otroligt snäll och lätt att ha att...
Svar
3
· Visningar
739
·
I
Träning Hej Om man har en häst som aldrig har sett ett eller hört ett tåg. Men som kanske flyttar till ett ställe där det går tåg hela tiden ...
2
Svar
23
· Visningar
2 043
·
M
Träning Vad gör ni med era hästar, från det att ni tagit in dom tills ni tar ut dom?
Svar
12
· Visningar
940
·
M
Träning Hur gör ni som lastar själva? Vilken ordning tycker ni är bäst vid avlastning? Bom först? Eller släpper ni hästen först, så den får...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: magsun
·
M
Träning ...att jag hade kunnat lära mig mer av hästens kroppspråk, men nu fokuserar jag mer på övningen jag gör än att kolla har hästen...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Ammi
·
C
Träning Jag har fått ett problem... Jag har en tolvårig varmblodsvalack som är ganska så istadig och sprallig. Jag rider honom mest på...
Svar
9
· Visningar
951
S
Ridning Nu undrar jag om det finns bilder som ni kan visa på hästar som ridit/ jobbats inom den "vanliga" ridningen, och som byggt om sig...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 414
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Har upptäckt att min kallblodstravare har förslitningsskador i bak-knäna. Hon har haft en rörelsestörning i bakkärran sen jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 554
Senast: zesel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25