Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej.. Det är så att jag har en häst som är besvärlig att last, hon bara går förbi transporten lr gör sönder den.Nu den senaste tiden har...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Kockan
·
C
Träning Jag har en hingst på 11 månader som börjat testa mitt ledarskap. Han går gärna på mig och nafsar gärna lite på kläderna, det är inget...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Cindy & Lucky
·
Träning nu vill jag ha ett slut på det här.. min häst drar tyglarna ur händerna på mig när jag rider både ute och på banan.. jag vill inte...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: Falkenrally
·
Träning när jag rider med/utan sadel, om jag lägger handen bakom mig bara så att det just o just känns för hästen, så sparkar hon backut...
Svar
7
· Visningar
844
Senast: Falkenrally
·
Träning Låter lovande va? :angel: Men det är exakt vad jag ska göra på söndag. Så ge mig tonvis med tips om hur jag ska få hästskrället...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Mirre
·
R
Träning Hejsan! jag har lite funderingar kring igångsättningen av min häst. Det är nämligen så att han har haft kotleds och hovledsinflammation...
Svar
5
· Visningar
1 695
Senast: remember_
·
F
Träning Nu i påsk ska jag ta bort mitt sto, blir ingen rolig påsk som det brukar vara men nödvändigt att ta bort henne som har pålagringar i...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Targa
·
H
Träning hej! jag har en 4-årig korsning som är riden ett bra tag nu.. köpte han förra sommaren, då var han underbar att rida, "grundriden" kan...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: heybaberiba
·
Träning Hur länge skrittar du fram och av? Hur viktigt är det egentligen enligt dig? Jag undrar eftersom att det är rätt många ryttare i mitt...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: lakrits
·
F
Träning Hej jag ska kanske hyra ett 18 årigt varmblod i sommar. Och vill gärna ha lite roliga ridtips:) Alltså lite mer än att bara rida ut i...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: mirage_
·
S
Träning Vad tycker ni är ett passande ekipage? Själv är jag 174 cm lång och smal, borde väl rida de lite större hästarna men idag har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 027
Senast: syrran
·
J
Träning Hej! Är det någon Som har MÅNGA tips om inridning..Det är så att jag hjälper till att rida in en Shettis..Den har blivit longerad en...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: buschiq
·
J
Träning Hej alla kunniga, Det är så här att vi har köpt en ny ponny förra vecka. Enligt f.d. ägarna var ponnyn mycket lätt att hantera och...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: zillax89
·
H
Träning Hej. Jag tänkte börja och rida in en liten shettis på 5 år, ägaren har honom bara som sällskap till den större hästen (tinker) . Men de...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Flickan
·
T
Träning Hur trafiksäker är din häst, och hur säker tycker du att hästen bör vara innan du rider/kör på väg? Anledning att jag frågar är att vi...
2
Svar
29
· Visningar
2 280
T
Träning *användarnamns lån* Går det att lära en häst att klara av och vara ensam? Mitt sto blir helt galen så fort ngn av hästarna ställer...
2
Svar
24
· Visningar
9 460
Senast: LaBoliina
·
F
Träning Jag blir så olycklig.. Hur kan man med gott samvete sova om nätterna när man vet att man har sin häst i en liten fjantig järnhage på...
2
Svar
26
· Visningar
2 208
Senast: doleron
·
S
Träning Kan bara berätta för er alla att OM du inte själv kör eller använder transport av levande häst till slakteri, går din vän till...
Svar
0
· Visningar
1 048
Senast: SassesCarloz
·
Träning Ibland läser man att man ska få hästen att förstå att man har ett område runt omkring sig som man inte vill att hästen ska inkräkta på...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Yoshi
·
Träning Jag har ridit min häst ca sex veckor nu, i skritt och trav. Som längst en timme och då kanske tio minuters trav. Innan denna ridning...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur